ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο - Stirling Moss: Ένας πρωταθλητής χωρίς τίτλο στη Φόρμουλα 1

Αυτοκίνητο - Stirling Moss: Ένας πρωταθλητής χωρίς τίτλο στη Φόρμουλα 1

Οι αθλητές μένουν στην ιστορία κυρίως λόγω των τίτλων και των πρωταθλημάτων που έχουν κατακτήσει. Σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Από πλευράς παγκοσμίων πρωταθλημάτων στη Φόρμουλα 1 ο Stirling Moss, ο οποίος έχασε τη ζωή του ανήμερα του Πάσχα των Καθολικών σε ηλικία 90 ετών και ταλαιπωρημένος από διάφορα προβλήματα υγείας, δεν έχει να επιδείξει τίποτα απολύτως. Ήταν ο μόνιμος δεύτερος (τέσσερις φορές) και τρίτος (τρεις φορές) και κάλλιστα θα μπορούσε να τον χαρακτηρίσει κανείς άτυχο και loser.

 

Το πρώτο είναι δεδομένο, το δεύτερο δεν ισχύει σε καμία περίπτωση και για αυτό ο πολυτάλαντος Βρετανός θεωρείται ένας από τους κορυφαίους οδηγούς αγώνων. Τόσο στη Φόρμουλα 1 όσο και στους αγώνες αντοχής, όπου είχε πολλές νίκες στο ενεργητικό του και θεωρείται καλύτερος και από τον Φάντζιο, ενώ έχει μείνει στην ιστορία τόσο για τον πατριωτισμό του όσο και για το αθλητικό του πνεύμα, που τον ωθούσε να μένει μακριά από σκοπιμότητες.

Η πορεία του στην κορυφαία έκφραση του μηχανοκίνητου αθλητισμού ξεκίνησε το 1951, με βρετανικά και μη ανταγωνιστικά μονοθέσια. Το 1954 ήταν η πρώτη χρονιά που είχε στη διάθεσή του έναν ανταγωνιστικό αυτοκίνητο, μια Maserati 250F, την οποία είχε αγοράσει ο μάνατζερ του. Η πορεία του εκείνη τη σαιζόν του άνοιξε την πόρτα της Mercedes το 1955, όπου ήταν ο δεύτερος οδηγός πίσω από το Φάντζιο. Μετά την αποχώρηση της γερμανικής εταιρείας έπειτα από το τρομακτικό ατύχημα στο Le Mans τον Ιούνιο του 1955 ο Moss συνέχισε το 1956 στη Maserati, ενώ στα μέσα της σεζόν του 1957 μεταπήδησε στην τότε ανερχόμενη βρετανική Vanwall -ο πατριωτισμός που λέγαμε- με αποτέλεσμα να βγει εκτός διεκδίκησης του τίτλου.

Η αγωνιστική καριέρα του Stirling Moss, στον οποίο είχε απονεμηθεί και ο τίτλος του Sir, τερματίστηκε σε ηλικία μόλις 32 ετών και έπειτα από ένα ατύχημα στο Goodwood σε έναν ανεπίσημο αγώνα Φόρμουλα 1, που οφειλόταν κατά πάσα πιθανότητα στην κολλημένη ντίζα του γκαζιού. O Βρετανός έμεινε σε κώμα για περίπου ένα μήνα, ήταν ημι- παράλυτος για ένα εξάμηνο, ενώ όταν προσπάθησε να οδηγήσει ξανά έπειτα από ένα χρόνο διέκοψε τις δοκιμές μετά από μόλις μισή ώρα. Έτσι έχασε την ευκαιρία να οδηγήσει για τη Ferrari όπως του είχε προτείνει ο Enzo Ferrari, ενώ ο ίδιος έλεγε στη συνέχεια πως βιάστηκε να επιστρέψει στους αγώνες.

Μετά την αποχώρησή του από τους αγώνες εργάστηκε ως μεσίτης και τηλεσχολιαστής, ενώ ήταν και πρεσβευτής μάρκας για τη Mercedes.