ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Γιατί η Ford δεν θα παρουσιάσει ένα καινούργιο Focus RS;

Γιατί η Ford δεν θα παρουσιάσει ένα καινούργιο Focus RS;

H Fοrd, μετά από μια σωρεία φημών που είχαν κορυφωθεί τον τελευταίο καιρό, ανακοίνωσε και επίσημα πως η τρέχουσα γενιά του επιτυχημένου μικρού- μεσαίου μοντέλου της, του Focus, δεν θα έχει κορυφαία έκδοση RS. Και έτσι η πιο σπορ εκδοχή του θα είναι η ST, που είναι διαθέσιμη τόσο με τον 2.3 EcoBoost των 280 ίππων όσο και με έναν diesel 2.000 κυβικών και 190 ίππων.

Η απόφαση αυτή της εταιρείας σίγουρα απογοήτευσε τους οπαδούς του RS, οι οποίοι έχοντας σαν σημείο το εξαιρετικό μοντέλο της προηγούμενης γενιάς που λάνσαρε το Drift Mode και που έμελλε να είναι το τελευταίο, περίμεναν κάτι ακόμα πιο hard core.

Το κόστος εξέλιξης, όμως, ενός τέτοιου ειδικού αυτοκινήτου, ειδικά αν είναι και εξηλεκτρισμένο όπως ανάφεραν οι αρχικές πληροφορίες -η τετρακίνηση θα εξασφαλιζόταν από ένα ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα- είναι ιδιαίτερα υψηλό. Και γίνεται δυσβάσταχτο αν στην εξίσωση μπουν οι περιορισμένου ύψους πωλήσεις που σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να το καλύψουν. Ειδικά δε από τη στιγμή που το Focus RS δεν είναι ένα παγκόσμιο μοντέλο όπως είναι για παράδειγμα η Mustang.

Ένας επιπλέον λόγος που οδήγησε στην απόρριψη της ιδέας ενός καινούργιου RS είναι και οι επόμενες προδιαγραφές εκπομπής ρύπων, που με βάση τα νυν δεδομένα θα ισχύσουν από το 2021 και προβλέπουν υψηλά πρόστιμα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που θα ξεπεράσουν τον προκαθορισμένο μέσο όρο εκπομπής CO2 της γκάμας τους. Που θα οδηγεί σε ένα συνολικό μέσο όρο 95 γραμμαρίων CO2 το χιλιόμετρα.

Αυτοκίνητα επιδόσεων σαν το Focus RS, παρά τις περιορισμένες πωλήσεις του, επηρεάζουν αρνητικά, λόγω των δικών τους υψηλών εκπομπών ρύπων, το μέσο όρο κάτι που εντείνει το πρόβλημα και οδηγεί στην κατάργησή τους.

Το παράδειγμα της Ford, ακριβώς για τους λόγους που προαναφέραμε, είναι πολύ πιθανό να ακολουθήσουν και άλλοι κατασκευαστές για τα δικά τους hot hatches. Ειδικά αν το ποσοστό τους στο μίγμα των πωλήσεων είναι σχεδόν αμελητέο, οπότε γενικά τα μοντέλα αυτής της κατηγορίας μπορεί να γίνουν στο μέλλον μια εξαιρετικά σπάνια εικόνα στους δρόμους.

H Ford πάντως ανέφερε κατηγορηματικά πως το τμήμα Performance της θα συνεχίσει κανονικά με τα Focus και Fiesta ST, τη Mustang και το Ranger Raptor. Κάτι είναι και αυτό…

ΔΗΜΟΦΙΛΗ