Oι κατασκευαστές αυτοκινήτων ανακαλύπτουν σιγά σιγά τα πλεονεκτήματα της μείωσης του βάρους
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επιδοθεί εδώ και καιρό σε μια μάχη, στην κυριολεξία, εναρμόνισης με τους κανονισμούς εκπομπής ρύπων που θα ισχύσουν από το 2021. Και αυτό προκειμένου να γλιτώσουν τα ιδιαίτερα υψηλά πρόστιμα που προβλέπονται.
Στην προσπάθειά τους αυτή αρχίζουν να επαναξιολογούν όλο και περισσότερο τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η μείωση του βάρους των αυτοκινήτων. Καθώς ένα πιο ελαφρύ αυτοκίνητο απαιτεί μικρότερους κινητήρες προκειμένου να έχει ανάλογες επιδόσεις και δυναμικά χαρακτηριστικά σε σχέση με ένα πιο βαρύ. Και ένας μικρότερος κινητήρας έχει κατά κανόνα πιο χαμηλή κατανάλωση και αντίστοιχα μειωμένες εκπομπές CO2 που καθιστούν την επίτευξη των ορίων πιο εύκολη.
Η στροφή προς τη μείωση του βάρους -μέχρι τώρα η Mazda ήταν αυτή που έχει την πιο συγκεκριμένη και συνεπή φιλοσοφία και λογική στο συγκεκριμένο τομέα- έχει και έναν άλλο λόγο. Την ολοένα και πιο ευρεία χρήση υβριδικών και κυρίως plug-in υβριδικών συστημάτων, που λόγω των μπαταριών τους προσθέτουν επιπλέον κιλά. Και μάλιστα όχι λίγα...
Η πιο σωστή κίνηση, προκειμένου ο εξηλεκτρισμός να έχει πραγματική θετική επίδραση και αποτέλεσμα, είναι να αντισταθμιστούν αυτά τα πρόσθετα κιλά, όσο είναι δυνατόν και από τη στιγμή που η τεχνολογία των μπαταριών είναι δεδομένη.
Η ανάγκη περιορισμού του βάρους είναι ακόμα πιο επιτακτική σε μοντέλα υψηλών επιδόσεων. Σαν και αυτά που κατασκευάζει π.χ. η McLaren η οποία τον τελευταίο καιρό επενδύει έντονα στα συνθετικά υλικά. Τα οποία θα αντικαταστήσουν συμβατικά υλικά σε όλους τους τομείς. Από το πλαίσιο, την ανάρτηση και τους τροχούς μέχρι την εξάτμιση και τις γυάλινες επιφάνειες. Από ότι φαίνεται η μάχη των γραμμαρίων, τόσο του βάρους όσο και των εκπομπών CO2, μπαίνει σε μια νέα φάση. Αυτή της δίαιτας…