ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το Ford Focus έγινε υβριδικό με έως και 155 ίππους από 1.000 κυβικά, πιο οικονομικό και high tech

Το Ford Focus έγινε υβριδικό με έως και 155 ίππους από 1.000 κυβικά, πιο οικονομικό και high tech

Μετά τo Puma και τo Fiesta η Ford εφαρμόζει την ήπια υβριδική της τεχνολογία EcoBoost Hybrid που συνδυάζεται και με δευτερεύον ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Vol και στο Focus.

 

 

To EcoBoost Hybrid είναι διαθέσιμο σε συνδυασμό με τον πολύ- βραβευμένο τρικύλινδρο EcoBoost των 1.000 κυβικών και μάλιστα τόσο στην έκδοσή του των 125 ίππων όσο και σε αυτή των 155 που είναι πλέον διαθέσιμη και στο Focus.

Η πιο ισχυρή, αν συγκριθεί με την αντίστοιχη απερχόμενη των 1.500 κυβικών και των 150 ίππων είναι κατά 17% πιο οικονομική, ενώ οι εκπομπές CO2 της (κατά NEDC) είναι μόλις 91 γραμμάρια το χιλιόμετρο. Ακόμα πιο εντυπωσιακές είναι οι διαφορές στη σύγκρισή του με το σύνολο βενζίνης των 2.000 κυβικών και των 145 ίππων που ήταν διαθέσιμος στο Focus μόλις πριν από 10 χρόνια, και ο οποίος κατά μέσο όρο χρειαζόταν 45% περισσότερη αμόλυβδη.

Στους κινητήρες EcoBoost Hybrid ο στάνταρ εναλλάκτης έχει αντικατασταθεί από ένα σύστημα μίζας- γεννήτρια (BISG) που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα. Το σύστημα BISG επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt.

Το ήπιο υβριδικό σύστημα παρακολουθεί συνεχώς τη λειτουργία του αυτοκινήτου ώστε να προσδιορίζει με το βέλτιστο τρόπο τόσο το πότε και το πώς θα φορτίζεται η μπαταρία, όσο και το πότε θα χρησιμοποιείται η αποθηκευμένη σε αυτή ενέργεια. Στην πράξη, το σύστημα εφαρμόζει είτε την «υποκατάσταση ροπής», που αξιοποιεί την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του BISG για να προσφέρει ροπή έως 24 Nm μειώνοντας έτσι το απαιτούμενο φορτίο του βενζινοκινητήρα και κατά συνέπεια την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων, είτε την «υποβοήθηση ροπής», που αξιοποιεί για ακόμα καλύτερες επιδόσεις τον ηλεκτροκινητήρα του BISG, ώστε να αυξάνεται η συνολική διαθέσιμη ροπή του συστήματος κίνησης έως και 20 Nm πάνω από το επίπεδο που διαθέτει από μόνος του ο βενζινοκινητήρας σε πλήρες φορτίο.

Ταυτόχρονα το αναβαθμισμένο Ford Focus εξοπλίζεται και με έναν νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαγώνιο 12,3 ινστών και τεχνολογίας true colour καθώς και με βελτιωμένη συνδεσιμότητα χάρη στο στάνταρ μόντεμ FordPass Connect.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ