ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Τα αμαξώματα των Tesla θα είναι από χυτό αλουμίνιο, επιλογή που ίσως αποδειχθεί επαναστατική

Τα αμαξώματα των Tesla θα είναι από χυτό αλουμίνιο, επιλογή που ίσως αποδειχθεί επαναστατική

Η κατασκευή των αμαξωμάτων των αυτοκινήτων είναι μια πολύπλοκη διαδικασία, στην οποία χρησιμοποιούνται γιγάντιες πρέσες και πολλά ρομπότ που συνδυάζουν περισσότερα από 70 τμήματα προκειμένου να προκύψει το αυτοφερόμενο. Κάτι που βέβαια κοστίζει, τόσο σε χρόνο όσο και σε χρήμα. Στην παραγωγική διαδικασία αλλά και από πλευράς επενδύσεων.

Αυτό λοιπόν το στάδιο της κατασκευής ενός αυτοκινήτου η Tesla θέλει να το διαφοροποιήσει και να το εκσυγχρονίσει, με έναν τρόπο που με τη πάροδο του χρόνου μπορεί να αποδειχθεί επαναστατικός. Η αμερικανική εταιρεία σκοπεύει στην πορεία να αντικαταστήσει τα πρεσαριστά στοιχεία που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή αμαξωμάτων από χυτά και μάλιστα από αλουμίνιο.

Για το σκοπό αυτό έχει πεταντάρει από πέρυσι μια τεράστια μηχανή χύτευσης, από τον τρόπο λειτουργίας της οποίας ο ιδιοκτήτης της Tesla, ο πολυπράγμων Elon Musk είναι ενθουσιασμένος. Αυτό το είπε μέσω ενός ποσταρίσματος στο αγαπημένο του Tweeter, αλλά πιο σημαντικό είναι ένα άλλο tweet του. Στο οποίο αναφέρει πως με τη μηχανή αυτή χύτευσης ολόκληρο το πίσω μέρος ενός αυτοκινήτου, των προφυλακτήρων συμπεριλαμβανομένων, μπορεί να κατασκευαστεί σε ένα ενιαίο κομμάτι.

Αν αυτό είναι εφικτό τότε ολόκληρο το αμάξωμα θα μπορούσε να αποτελείται από μόλις τέσσερα μεγάλα τμήματα, γεγονός που θα σήμαινε μια μείωση του κόστους παραγωγής από 20 έως και 30%. Σημαντική μείωση θα υπάρχει και στην ενέργεια που απαιτείται για την κατασκευή του αμαξώματος καθώς και στη χρονική διάρκεια της διαδικασίας.

Επίσης η καθολική χρήση του αλουμινίου θα οδηγήσει σε μείωση του συνολικού βάρους των αυτοκινήτων, κάτι που για τα ηλεκτρικά μοντέλα, σαν και αυτά στα οποία ειδικεύεται η Tesla, σημαίνει αύξηση της αυτονομίας με τις ίδιες μπαταρίες.

Οι γνώμες των ειδικών πάντως σε σχέση με το εγχείρημα της Tesla -η πρώτη μηχανή χύτευσης θα λειτουργήσει στο εργοστάσιο της μάρκας στο Freemont, και θα ακολουθήσουν τα άλλα Gigafactories της ανά τον κόσμο- είναι διχασμένες. Οι υποστηρικτές της ιδέας είναι σίγουροι πως η συγκεκριμένη διαδικασία θα ακολουθηθεί και από άλλους κατασκευαστές και θα γίνει ο κανόνας.

Όσοι τη βλέπουν με σκεπτικισμό στέκονται κυρίως στη χρήση του αλουμινίου. Και αυτό αφενός γιατί οι διαστολές που παρουσιάζει το καλοκαίρι είναι μεγάλες και για το λόγο αυτό απαιτείται ιδιαίτερη ακρίβεια στη διαδικασία παραγωγής και αφετέρου λόγω της αδυναμίας επισκευής σε περίπτωση τρακαρίσματος. Το ποιοι έχουν δίκιο θα φανεί στην πορεία…

ΔΗΜΟΦΙΛΗ