ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Πώς μπορεί η Volvo να πουλά μερίδια εκπομπών CO2;

Πώς μπορεί η Volvo να πουλά μερίδια εκπομπών CO2;

Aπό το 2021 οι προδιαγραφές εκπομπής ρύπων της Ευρωπαϊκής Ένωσης γίνονται για άλλη μια φορά πιο αυστηρές και θεσπίζεται ένα όριο 95 γραμμαρίων CΟ2 το χιλιόμετρο ως μέσος όρος. 

Για να είμαστε απόλυτα ακριβείς το συγκεκριμένο νούμερο αναφέρεται για χάρη της πιο εύκολης κατανόησης, καθώς πρόκειται για το συνολικό μέσο όρο. Κάθε κατασκευαστής έχει τη δική του τιμή αναφοράς, στον υπολογισμό της οποίας το βάρος των μοντέλων της γκάμας παίζει σημαντικό ρόλο, ενώ η υπέρβασή της σημαίνει υψηλότατα πρόστιμα.

Τα πρόστιμα αυτά είναι που αναγκάζουν τους κατασκευαστές να στραφούν σε πλήρως ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα, που και χαμηλές εκπομπές CO2 έχουν και η θετική τους συμβολή στο συνολικό ισοζύγιο διπλασιάζεται.

Έτσι ευνοούνται οι εταιρείες που αφενός έχουν εξηλεκτρισμένα μοντέλα στη γκάμα τους και αφετέρου και οι πωλήσεις τους είναι ιδιαίτερα υψηλές. Εταιρείες σαν τη Volvo δηλαδή, που ένα στα τρία αυτοκίνητα που πουλά είναι υβριδικό, ενώ σιγά σιγά έχει ξεκινήσει η διάθεση τόσο του πλήρως ηλεκτρικού XC40 Recharge όσο και των μοντέλων της υπο- μάρκας της Polestar.

Η θέση της Volvo είναι τόσο καλή που όχι μόνο δεν κινδυνεύει από πρόστιμα αλλά έχει τη δυνατότητα να πουλήσει μερίδια εκπομπής CO2 σε άλλους κατασκευαστές που απέχουν αισθητά από το δικό τους μέσο όρο και θέλουν να περιορίσουν το πρόστιμο που θα τους επιβληθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

H πώληση μεριδίων εκπομπής CO2 δεν είναι κάτι καινούργιο. Ήδη ο όμιλος της FCA έχει συμφωνήσει με την Tesla προκειμένου να μειώσει τον (υψηλό) μέσο όρο του, ενώ ο όμιλος Volkswagen, που είδε την έναρξη των πωλήσεων των δικών του ηλεκτρικών μοντέλων να καθυστερεί, συνεργάζεται σε αυτόν τον τομέα με την MG. Που έχει στη γκάμα της το πλήρως ηλεκτρικό ZS που σημειώνει εμπορική επιτυχία.

H Volvo πάντως μέχρι στιγμής δεν έχει βρει πελάτη για τα δικά της πακέτα εκπομπών CO2 αλλά όσο πλησιάζει η ημερομηνία της κρίσης είναι βέβαιο πως θα βρεθούν ενδιαφερόμενοι.