ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

O όμιλος της Hyundai εξέλιξε ένα ολοκαίνουργιο πλαίσιο, το E-GMP, αποκλειστικά για ηλεκτρικά

O όμιλος της Hyundai εξέλιξε ένα ολοκαίνουργιο πλαίσιο, το E-GMP, αποκλειστικά για ηλεκτρικά

Ο όμιλος της Hyundai, στον οποίο ανήκουν τόσο η Hyundai όσο και η Kia, παρουσίασε το εξελιγμένο τεχνολογικά υπόβαθρο όλων των νέων ηλεκτρικών του μοντέλων. Πρόκειται για το καινούργιο πλαίσιο, ή πλατφόρμα αν προτιμάτε, που ονομάζεται E-GMP και έχει εξελιχθεί ειδικά για τα μελλοντικά EVs. Με πρώτο το Ioniq 5 που θα παρουσιαστεί του χρόνου.

Το E-GMP, είναι φυσικά μεταβλητό, ώστε να μπορεί να καλύπτει όσο το δυνατόν περισσότερες κατηγορίες και να διευκολύνει την εξέλιξή τους. Παράλληλα και από την στιγμή που έχει εξελιχθεί ειδικά για ηλεκτρικά, εκμεταλλεύεται τις ιδιαιτερότητες του συστήματος πρόωσής τους για να εξασφαλίσει μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους και ακόμα καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά. Χάρη στη χαμηλή θέση της συστοιχίας των μπαταριών και του μικρού μεγέθους των ιδιαίτερα εξελιγμένων ηλεκτροκινητήρων.

Η κίνηση στα μοντέλα που θα βασίζονται στο E-GMP θα είναι βασικά στους πίσω τροχούς, ενώ θα υπάρχουν και τετρακίνητες εκδόσεις, με έναν δεύτερο κινητήρα στον εμπρός άξονα. Ενδεικτικό είναι πως τα μοντέλα υψηλών επιδόσεων θα επιταχύνουν από στάση στα 100 χλμ./ ώρα σε λιγότερα από 3,5 δεύτερα και θα έχουν τελική ταχύτητα 260 χλμ./ ώρα.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι πως το E-GMP θα μπορεί να υποστηρίξει τόσο υποδομή φόρτισης 800V, που θα αναπτυχθεί στο άμεσο μέλλον και θα επιτρέπει την χρήση ταχυφορτιστών με ισχύ έως και 350 kW όσο και την τρέχουσα των 400V, χωρίς μετατροπείς ή αντάπτορες.

Έτσι ένα EV που θα βασίζεται στο E-GMP θα έχει μέγιστη αυτονομία πάνω από 500 χιλιόμετρα, θα μπορεί να φορτίσει τη μπαταρία του έως το 80% της χωρητικότητάς της μέσα σε 18 λεπτά, ενώ σε μόλις 5 λεπτά θα μπορεί να προσθέσει αυτονομία 100 χιλιομέτρων.

Επίσης σε αντίθεση με τα υπάρχοντα EV, τα οποία μπορούν να φορτιστούν μόνο μονόδρομα, το σύστημα φόρτισης του E-GMP είναι πιο ευέλικτο. Η πρόσφατα εξελιγμένη μονάδα ελέγχου φόρτισής του ICCU (Integrated Charging Control Unit) επιτρέπει και τη νέα λειτουργία V2L (vehicle-to-load). Η οποία μπορεί να πάρει ενέργεια από τη μπαταρία του οχήματος για τη λειτουργία άλλων ηλεκτρικών μηχανημάτων (110/ 220 V) οπουδήποτε ή για τη φόρτιση ενός άλλου EV. Η V2L μπορεί να παρέχει έως και 3,5 kW ισχύος και να λειτουργεί μια μεσαίου μεγέθους μονάδα κλιματισμού και μια τηλεόραση 55 ιντσών για έως και 24 ώρες.

Το E-GMP θα συμβάλλει στα σχέδια του Hyundai Motor Group για να λανσάρει συνολικά 23 μοντέλα EV και να πουλήσει περισσότερα από 1 εκατομμύριο EV παγκοσμίως μέχρι το 2025.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ