ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το καινούργιο Jeep Grand Cherokee δεν θυμίζει σε κάτι το προηγούμενο

Το καινούργιο Jeep Grand Cherokee δεν θυμίζει σε κάτι το προηγούμενο

H Jeep έμεινε και στη νέα, πέμπτη γενιά του Grand Cherokee, πιστή στη λογική της που θέλει πλήρη αλλαγή της εικόνα του, την αισθητική της οποίας θα ακολουθήσουν στο μέλλον και τα πιο μικρά Cherokee και Compass.

Έτσι το καινούργιο ακολουθεί τη λογική του ακόμα πιο μεγάλου Wagoneer, η οποία προσδιορίζεται από τις τετραγωνισμένες γραμμές και τις έντονες ακμές. Ταυτόχρονα η κλασική, κάθετη μάσκα με τις εφτά γρίλιες έχει γίνει αισθητά πιο μικρή σε ότι αφορά το ύψος της.

Από πλευράς διαστάσεων η έκδοση L που άνοιξε το χορό είναι στην πραγματικότητα η XL εκδοχή του μοντέλου, με μήκος 5,20 μέτρων, μεταξόνιο 3,0 και τρεις σειρές καθισμάτων που στις ΗΠΑ αποτελούν ένα επιπλέον πλεονέκτημα στην κατηγορία των πολυτελών SUV. Φυσικά θα υπάρχει και η στάνταρ πενταθέσια έκδοση, η οποία θα παρουσιαστεί αργότερα, θα έρθει και στην Ευρώπη προς το τέλος του χρόνου και θα έχει μήκος μικρότερο κατά 30 εκατοστά.

Η βάση του νέου Grand Cherokee είναι το πλαίσιο Giorgio που χρησιμοποιείται και στις Alfa Romeo Giulia και Stelvio, ενώ ριζικά ανανεωμένο είναι και το εσωτερικό του μεγάλου Jeep, τόσο αισθητικά όσο και τεχνολογικά. Έτσι ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και στην κεντρική κονσόλα υπάρχει η οθόνη των 10,0 ιντσών του συστήματος infotainment, που είναι το UConnect 5 με λειτουργικό Android.

Στις ΗΠΑ το νέο Grand Cherokee L θα είναι διαθέσιμο με δύο κινητήρες, το βασικό V6 Pentastar με 3.600 κυβικά και 290 ίππους και τον μεγαλύτερο V8 των 5.700 κυβικών και των 357 ίππων. Το κιβώτιο σε κάθε περίπτωση είναι αυτόματο 8 σχέσεων, ενώ διαθέσιμα είναι συνολικά τρία συστήματα τετρακίνησης, τα Quadra Trac I και II και το κορυφαίο Quadra Drive II.

Στην Ευρώπη, όταν θα έρθει η πενταθέσια έκδοσή του, η γκάμα των κινητήρων θα είναι διαφορετική και θα περιλαμβάνει πιθανότατα τους τετρακύλινδρους turbo βενζίνης και diesel των 2.000 και 2.200 κυβικών αντίστοιχα, ενώ είναι πολύ πιθανή και η προσθήκη μιας plug-in υβριδικής έκδοσης. Πάντως το πλαίσιο Giorgio μπορεί να υποστηρίζει και πλήρη ηλεκτροκίνηση.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ