ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η Spider, μια από τις πλέον εμβληματικές Alfa Romeo, συμπλήρωσε μισό αιώνα ζωής

Η Spider, μια από τις πλέον εμβληματικές Alfa Romeo, συμπλήρωσε μισό αιώνα ζωής

To 1967 προβλήθηκε στους κινηματογράφους «Ο Πρωτάρης» (Τhe Graduate) με πρωταγωνιστές την Anne Bancroft, τον Dustin Hoffman και ένα αυτοκίνητο. Τα χρόνια που ακολούθησαν όποτε και αν παιζόταν εκ νέου η ταινία, που είναι απόλυτα συνδεδεμένη και με τα κομμάτια των Simon & Garfunkel, οι πωλήσεις του συγκεκριμένου μοντέλου εκτοξεύονταν, ειδικά στις ΗΠΑ.

Το αυτοκίνητο αυτό είναι ταυτόχρονα και μια από τις πλέον εμβληματικές Alfa Romeo, καθώς πρόκειται για την περίφημη Spider, που παρουσιάστηκε πριν από ακριβώς μισό αιώνα, το Μάρτιο του 1966. Και έμεινε στην παραγωγή για 28 ολόκληρα χρόνια, με αισθητικές και μηχανολογικές ανανεώσεις αλλά πάντοτε πιστή στο εμπνευσμένο αρχικό σχήμα.

Μια λεπτομέρεια που κάνει τη Spider ακόμα πιο σημαντική και έχει άμεση με την κλασική για ρόουντσερ εμφάνισή της, είναι πως πρόκειται για το τελευταίο αυτοκίνητο που σχεδίασε ο Battista «Pinin» Farina (το Pinin στο επίθετό του κόλλησε γιατί ήταν ο μικρότερος της οικογένειας), μεγάλος σχεδιαστής και ιδρυτής του διάσημου στούντιο Pininfarina, που μεταξύ άλλων είναι υπεύθυνο για την εμφάνιση των περισσότερων μοντέλων της Ferrari.

ALFA ROMEO SPIDER 17

Η Duetto, με το χαρακτηριστικό, στρογγυλεμένο πίσω μέρος ήταν η πρώτη και πιο ενδιαφέρουσα εκδοχή της Alfa Romeo Spider. Πηγή: Alfa Romeo

Στον «Πρωτάρη» η Alfa Romeo Spider εμφανίστηκε στην αρχική και πιο ενδιαφέρουσα εκδοχή της, αυτή με το στρογγυλεμένο πίσω μέρος, που έχει μείνει στην ιστορία ως Duetto. Το όνομά της είχε προκύψει από τους tifosi της μάρκας οι οποίοι είχαν υποβάλλει προτάσεις με τις ονομασίες που προτιμούσαν, αλλά ποτέ δεν χρησιμοποιήθηκε επίσημα μιας και ήταν κατοχυρωμένο για άλλο σκοπό.

Ο βασικός κινητήρας της Duetto ήταν ένας τετρακύλινδρος 1.290 κυβικών, που απέδιδε 89 ίππους, ενώ στην πορεία και με την πρώτη ανανέωση της Spider, στα τέλη της δεκαετίας του ’60, το καμπύλο πίσω μέρος της αντικαταστάθηκε από ένα πιο συμβατικό γωνιώδες, για χάρη του πορτμπαγκάζ. Είναι βέβαιο πως στη συνέχεια στην Alfa Romeo μετάνοιωσαν για αυτήν τους την απόφαση αλλά ήταν πιο αργά για να κάνουν πίσω...

Η Spider έγινε προς το τέλος της μακρόχρονης πορείας της μέχρι και καταλυτική, με τον κινητήρα των 2.000 κυβικών, ενώ εχθρός της, όπως άλλωστε και όλων των ιταλικών αυτοκινήτων εκείνων των καιρών, ήταν και είναι η σκουριά...

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ





ΔΗΜΟΦΙΛΗ