ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Κακοκαιρία «Λέανδρος»: Πώς θα μετακινηθούμε με ασφάλεια

Κακοκαιρία «Λέανδρος»: Πώς θα μετακινηθούμε με ασφάλεια

Η κακοκαιρία «Λέανδρος» βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη σε όλη τη χώρα και παρά το ότι οι μετακινήσεις μας είναι περιορισμένες λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού -και απαγορευμένες για τους περισσότερους από νομό σε νομό- θα προκαλέσει προβλήματα σε όλους όσους πρέπει παρόλα αυτά να μετακινηθούν.

Προκειμένου λοιπόν οι αναγκαίες αυτές μετακινήσεις να είναι όσο το δυνατόν πιο ασφαλείς αρκεί να ακολουθήσουμε μερικούς απλούς κανόνες, που σε γενικές γραμμές βασίζονται στην καλή κατάσταση του αυτοκινήτου μας και στην προσεκτική μας οδήγηση και ει δυνατόν στην πρόβλεψη και αποφυγή καταστάσεων που μπορεί να μας δυσκολέψουν.

Σε ότι αφορά λοιπόν το αυτοκίνητό μας πρέπει να είμαστε βέβαιοι για τη σωστή στάθμη των λιπαντικών και την ύπαρξη ψυκτικού υγρού κατάλληλου για χαμηλές θερμοκρασίες, ενώ εξαιρετικά σημαντική είναι η κατάσταση της μπαταρίας -αν είναι παλιά και ταλαιπωρημένη μπορεί να μας αφήσει στα κρύα του λουτρού- και των ελαστικών. Αν έπρεπε να τα είχατε αλλάξει εδώ και καιρό ο κίνδυνος αυξάνει σημαντικά οπότε είναι μάλλον πιο φρόνιμο να αποφύγετε τις μετακινήσεις και με την πρώτη ευκαιρία να τα αντικαταστήσετε.

Πριν την εκκίνηση καθαρίζουμε το αμάξωμα, τα παρμπρίζ και τα παράθυρα -ποτέ με τη χρήση ζεστού νερού γιατί είναι πολύ πιθανό να κάνουν ρωγμές ή να σπάσουν, αλλά με μια κατάλληλη ξύστρα- βάζουμε κατάλληλες αλυσίδες ή κάτι αντίστοιχο όπως «κουβέρτες» στο πορτμπαγκάζ και έχουμε για κάθε ενδεχόμενο γεμάτο το ρεζερβουάρ και φορτισμένο το κινητό.

Στο δρόμο διατηρούμε απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα, δεν αναπτύσσουμε μεγάλη ταχύτητα, αποφεύγουμε το έντονο φρενάρισμα και τις απότομες κινήσεις, έχουμε τους προβολείς και –όταν είναι πραγματικά απαραίτητο- τα φώτα ομίχλης αναμμένα, στρίβουμε όσο το δυνατόν πιο προοδευτικά ώστε να μην προκαλέσουμε υποστροφή και στις κατηφόρες φρενάρουμε και με τον κινητήρα, έχοντας στο κιβώτιο τη 2α ή αν χρειαστεί και την 1η. Στην εκκίνηση, λόγω της περιορισμένης πρόφυσης, ίσως τα πράγματα να είναι πιο εύκολα και ασφαλή αν επιλεγεί η 2α στο κιβώτιο.

Σε ότι αφορά το σύστημα θέρμανσης καλό θα είναι να μη ρυθμίζεται στη μέγιστη δυνατή θερμοκρασία γιατί έτσι θα επηρεαστούν αρνητικά τα αντανακλαστικά σας, ενώ αν θα πρέπει να βάλετε αλυσίδες ή «κουβέρτες» και δεν το έχετε κάνει ξανά είναι βέβαιο πως θα ταλαιπωρηθείτε. Οπότε οπλιστείτε με υπομονή και φορέστε ένα ζεστό μπουφάν, σκούφο και γάντια για να νοιώθετε λίγο καλύτερα.

Θυμηθείτε πως οι αντιολισθητικές αλυσίδες μπαίνουν πάντα στους κινητήριους τροχούς -μπροστά στα προσθιοκίνητα, πίσω στα πισωκίνητα. Στα τετρακίνητα μπροστά προκειμένου να έχουμε καλύτερο τιμόνι ή στους τροχούς που συνιστά ο κατασκευαστής (θα το βρείτε στις οδηγίες χρήσης που καλό είναι να υπάρχουν στο ντουλαπάκι), ενώ με τις «κουβέρτες» δεν πρέπει να πατήσετε άσφαλτο γιατί θα τις καταστρέψετε.

Μια πολύ καλή λύση, ειδικά αν κινείστε συνεχώς σε περιοχές που το χειμώνα πιάνουν εύκολα χιόνι και πάγο είναι τα χειμερινά ελαστικά, που χάρη στην κατάλληλη χάραξη και τη μαλακή τους γόμα είναι κατάλληλα ακόμα και για πολύ χαμηλές εξωτερικές θερμοκρασίες.

Καλές μετακινήσεις!

ΔΗΜΟΦΙΛΗ