ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Με το νέο C4 C-Cross η Citroen αποκτά ισχυρή παρουσία στη μικρή- μεσαία κατηγορία

Με το νέο C4 C-Cross η Citroen αποκτά ισχυρή παρουσία στη μικρή- μεσαία κατηγορία

Η δημοτικότητα των SUV που καλά κρατεί, όχι μόνο στη χώρα μας αλλά παγκοσμίως, είναι δεδομένο πως βάζει σε πειρασμό τους σχεδιαστές να υιοθετήσουν στοιχεία τους και σε μοντέλα άλλων κατηγοριών. Προκειμένου να εκμεταλλευτούν την τάση.

Αυτό έκαναν και οι σχεδιαστές της Citroen στο καινούργιο C4 C-Cross. Το έκαναν όμως έξυπνα και μεθοδικά, με τη σωστή αναλογία, με αποτέλεσμα να προκύψει ένα όμορφο αμάξωμα, στο οποίο δεν υπερισχύουν ούτε τα στοιχεία των κουπέ, ούτε αυτά των SUV και προκύπτει ένα αρμονικό σύνολο 4,36 μέτρων. Το οποίο είναι φρέσκο, ιδιαίτερο και με στυλ, με πλαστικά προστατευτικά στα φτερά και σχετικά αυξημένη απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 15,6 εκατοστά, αλλά και με χυτές γραμμές στην οροφή και ένα μεταξόνιο 2.670 χιλιοστών που ενισχύει και την οικογενειακή του διάσταση.

Η οποία είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητη στην κατηγορία και την οποία το C4 C-Cross καλύπτει τόσο με τους μεγάλους χώρους του για επιβάτες και αποσκευές (πορτμπαγκάζ από 380 λίτρα), όσο και με τον πλήρη εξοπλισμό του -ειδικά από την έκδοση Feel Pack και πάνω- άνεσης, ασφάλειας, υποβοήθησης και διασύνδεσης.

Από κει και πέρα και η high tech διάσταση υπάρχει με τη μορφή του ψηφιακού πίνακα οργάνων και της μεγάλης οθόνης του συστήματος infotainment και το περιβάλλον είναι μοντέρνο, πρακτικό -πολύ έξυπνο το συρτάρι πάνω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού και η βάση για tablet- και το σημαντικότερο ιδιαίτερα ποιοτικό αναβαθμίζοντας συνολικά την εικόνα της Citroen.

Εκεί όμως που έχει δοθεί ιδιαίτερη άνεση είναι στην άνεση, μιας και στο C4 C-Cross εφαρμόζεται με μαθηματική ακρίβεια η φιλοσοφία του Citroen Advanced Comfort. Τόσο με τα ειδικά καθίσματα με το επιπλέον αφρώδες υλικό που αποδεικνύονται ιδιαίτερα ξεκούραστα ακόμα και μετά από αρκετά χιλιόμετρα, όσο και με τη λειτουργία της ανάρτησης που απορροφά στην πράξη τις περισσότερες από τις (πολλές) ανωμαλίες των δρόμων μας.

Ρόλο σε αυτό παίζουν τόσο οι μαλακές ρυθμίσεις -ο έλεγχος των κινήσεων του αμαξώματος είναι πάντως καλός και οι σχετικά μεγάλες κλίσεις δεν ενοχλούν- όσο και τα αμορτισέρ με τα ειδικά στοπ, που επεμβαίνουν ιδιαίτερα θετικά τόσο στην πλήρη συμπίεση της ανάρτησης όσο και στη φουλ έκτασή της.

Με τις επιλογές αυτές το C4 C-Cross και η Citroen γενικά αποκτούν ένα σημαντικό σημείο αναφοράς και ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα στην κατηγορία και όχι μόνο.

Από πλευράς κινητήρων το C4 C-Cross που οδήγησα ήταν η έκδοση με τον τρικύλινδρο turbo των 1.200 κυβικών και των 130 ίππων. Που αντιμετωπίζει χωρίς πίεση το βάρος του αμαξώματος (0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δεύτερα, τελική ταχύτητα 210 χλμ./ ώρα), συνδυάζεται καλά με το ιδιαίτερο αξιόλογο αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων και σπάνια θα χρειαστεί περισσότερα από 8,0 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα. Αντίθετα στο ταξίδι η τιμή αυτή μπορεί εύκολα να μειωθεί χωρίς να πιεστεί ιδιαίτερα ο οδηγός.

Η έκδοση των 130 ίππων του C4 C-Cross που αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση στην κατηγορία του, ξεκινά από τις 21.250 ευρώ με επίπεδο εξοπλισμού Feel Pack. H προσθήκη του αυτόματου κιβωτίου θα σας κοστίζει 2.400 ευρώ επιπλέον, ενώ η εισαγωγική έκδοση των 1.200 και πάλι κυβικών και των 100 ίππων κοστίζει από τις 17.950 ευρώ (επίπεδο εξοπλισμού Feel).

ΔΗΜΟΦΙΛΗ