SPONSORED ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Πώς αλλάζει το τοπίο στην οδηγική ασφάλεια

Πώς αλλάζει το τοπίο στην οδηγική ασφάλεια

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως ο στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για εκμηδένιση των τροχαίων δυστυχημάτων μέχρι το 2050, είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί στην περίπτωση της Ελλάδας. Διότι ακόμη και αν έχει καταφέρει να περιορίσει τα τροχαία δυστυχήματα σε ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 43% από το 2010, η χώρα μας παραμένει σταθερά στις πρώτες θέσεις της λίστας ανάμεσα στις χώρες της Ευρώπης που παρουσιάζουν τις περισσότερες απώλειες ανθρώπινων ζωών, εξαιτίας των τροχαίων που καταγράφονται στο εθνικό οδικό της δίκτυο. Αυτό το δυσάρεστο φαινόμενο επιδιώκει να εξαλείψει τώρα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, συμμετέχοντας ενεργά στη συγκεκριμένη προσπάθεια με τη θέσπιση του νέου Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας 2021-2030, το οποίο στόχο έχει να αλλάξει προς το καλύτερο το τοπίο, σε ό,τι αφορά στην οδική ασφάλεια στη χώρα μας.

Πώς αναμένεται να αλλάξει, λοιπόν, το τοπίο στην οδηγική συμπεριφορά το επόμενο διάστημα και τα χρόνια που θα ακολουθήσουν, με βάση τις αλλαγές που θα έρθουν, αλλά και τις τεχνολογικές εξελίξεις σε ό,τι αφορά στην οδική ασφάλεια και την ασφάλιση των αυτοκινήτων; Οι απαντήσεις στη λίστα που ακολουθεί.

Μετατρέποντας την κυκλοφοριακή αγωγή σε ένα κομμάτι της καθημερινότητας

Σύμφωνα με έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί στο παρελθόν, η βασική αιτία που «κρύβεται» πίσω από τα τροχαία δυστυχήματα είναι ο ανθρώπινος παράγοντας, είτε πρόκειται για έναν οδηγό, είτε για τον συνεπιβάτη σε ένα όχημα ή για έναν πεζό. Και ο μόνος τρόπος για να αλλάξει κάτι τέτοιο, είναι με το να εκπαιδευτούν οι χρήστες του οδικού δικτύου σε μία υπεύθυνη κυκλοφοριακή κουλτούρα. Κάτι τέτοιο επιδιώκει να κάνει πραγματικότητα το νέο νομοσχέδιο, εντάσσοντας το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής στο σχολικό πρόγραμμα από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη -σε μία προσπάθεια να βελτιώσει τον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων και τον τρόπο εκπαίδευσης για τους υποψήφιους οδηγούς- και θέτοντας αυστηρά κριτήρια για την κατάρτιση των εκπαιδευτών οδήγησης, αλλά και των αρμόδιων σχολών. Στρέφοντας την προσοχή στη διαπαιδαγώγηση και την ευαισθητοποίηση των πολιτών σε ζητήματα που αφορούν στην οδική ασφάλεια, λοιπόν, είναι πολύ πιθανό πως μέσα στα επόμενα χρόνια θα μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας και ειδικότερα, όσα από αυτά αφορούν σε νεαρά άτομα ηλικίας από 17 έως 25 ετών.

Διαμορφώνοντας ένα πιο αποτελεσματικό σύστημα επιβολών για οδικές παραβάσεις

Μπορεί οι κανόνες του ΚΟΚ να είναι αυστηροί και τα πρόστιμα ιδιαίτερα «τσουχτερά» για όσους δεν συμμορφώνονται με τις νομοθετικές υποδείξεις, παρόλα αυτά οι αλλαγές που θα φέρει το Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030, επιχειρούν να ταξινομήσουν εκ νέου τους κανόνες οδικής συμπεριφοράς, διαβαθμίζοντας και κατηγοριοποιώντας τις παραβάσεις με βασικά κριτήρια τον βαθμό επικινδυνότητας, τη συχνότητα με την οποία διαπράττεται μία παράβαση και το αν αυτή αφορά στην οδηγική συμπεριφορά του οδηγού ή την κατάσταση του οχήματος. Για παράδειγμα, εάν η παράβαση οφείλεται στον οδηγό, η κύρωση θα αφορά σε εκείνον και οι αρχές θα μπορούν να επιβάλλουν το ανάλογο χρηματικό πρόστιμο ή να προχωρήσουν σε αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας. Στον αντίποδα, εάν η παράβαση σχετίζεται με την ακαταλληλότητα του οχήματος (πχ. σπασμένος καθρέφτης ή φανάρι), θα τιμωρείται το… όχημα, με αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας. Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με τις μειώσεις που προβλέπονται στα όρια ταχύτητας εντός των αστικών περιοχών, αναμένεται να βελτιώσουν σταδιακά την κατάσταση στους δρόμους της πόλης και να κάνουν ασφαλέστερη τη συνύπαρξη των χρηστών του οδικού δικτύου.

Εξασφαλίζοντας ένα σύγχρονο και ασφαλές οδικό δίκτυο για τους πολίτες

Το άμεσο ζητούμενο μέσα από το νέο νομοσχέδιο, είναι να κάνουμε πιο ασφαλείς τους δρόμους μας, γεγονός που το αρμόδιο υπουργείο θα προσπαθήσει να επιτύχει μέσω του Προγράμματος Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας, το οποίο στοχεύει στη βελτίωση 7.000 επικίνδυνων σημείων στον εθνικό οδικό χάρτη. Άλλωστε, ας μην ξεχνάμε πως ένα από τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά ως χρήστες του οδικού δικτύου, είναι οι ελλιπείς υποδομές που σε αρκετά σημεία της χώρας, μπορούν να προκαλέσουν ακόμη και τροχαία δυστυχήματα. Έχοντας πραγματοποιήσει 60 μελέτες στις 13 Περιφέρειες της χώρας και έπειτα από έλεγχο σε ένα οδικό τμήμα 15.000 χιλιομέτρων, λοιπόν, πλέον το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι σε θέση να πραγματοποιήσει τις ανάλογες παρεμβάσεις για την αναβάθμιση των υποδομών του οδικού δικτύου, γεγονός που ελπίζουμε να οδηγήσει στη δραστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα.

Αξιοποιώντας τις smart drive λύσεις που μας προσφέρει η τεχνολογία

Ένας ακόμη λόγος που μας κάνει να ελπίζουμε πως στο άμεσο μέλλον θα δούμε σημαντική βελτίωση στην οδηγική συμπεριφορά των Ελλήνων οδηγών, σχετίζεται με τις «έξυπνες» λύσεις και τις διευκολύνσεις που μας προσφέρει σήμερα η τεχνολογία, σε ό,τι αφορά στην ασφάλεια, αλλά και την ασφάλιση των οχημάτων. Για παράδειγμα, είναι σίγουρα αισιόδοξο το γεγονός ότι πλέον μπορούμε να στρεφόμαστε σε τεχνολογίες τηλεματικής που μας παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες για τον τρόπο που οδηγούμε καθώς βρισκόμαστε εν κινήσει, αλλά και το να απολαμβάνουμε smart drive λύσεις, οι οποίες ενθαρρύνουν την καλύτερη οδηγική συμπεριφορά, ακόμη και μέσα από επιλογές gamification. Ουσιαστικά, σήμερα έχουμε στη διάθεσή μας επιλογές οδικής ασφάλειας που μας προσφέρουν σημαντικές πληροφορίες για την ανάλυση των διαδρομών μας, τον τρόπο που οδηγούμε, το αν διατηρούμε για παράδειγμα τα όρια ταχύτητας ή αποφεύγουμε τη χρήση κινητού κατά την οδήγηση και οι οποίες επιβραβεύουν τους καλούς οδηγούς. Με λίγα λόγια, επιλέγοντας σύγχρονες, smart drive λύσεις που επιβραβεύουν την ορθή οδηγική συμπεριφορά, βγαίνουμε τώρα κερδισμένοι σε πολλά σημεία, όσο καλύτερα οδηγούμε.

Τέλος, μπορεί τα πράγματα να βρίσκονται ακόμη σε ένα αρκετά πρώιμο στάδιο, ώστε να επιχειρήσουμε την οποιαδήποτε πρόβλεψη, όμως είμαστε σε θέση να κατανοήσουμε πως με την υλοποίηση του Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας 2021-2030 και έχοντας ως «σύμμαχό» μας την τεχνολογία και τις πλέον καινοτόμες smart drive λύσεις, θα μπορέσουμε να γυρίσουμε σελίδα και να πατήσουμε «φρένο» στα τροχαία ατυχήματα. Με λίγα λόγια, τώρα έχουμε την ευκαιρία να συμβάλλουμε στη δημιουργία ενός κόσμου με ασφαλέστερη οδήγηση και λιγότερα ατυχήματα.