ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

To νέο Volvo XC60 Recharge Plug-in είναι ακόμα πιο high-tech

To νέο Volvo XC60 Recharge Plug-in είναι ακόμα πιο high-tech

To XC60 έχει μια ιδιαίτερη θέση στη γκάμα της Volvo, μιας και εδώ και μια δωδεκαετία είναι το παγκόσμιο best seller της σουηδικής εταιρείας έχοντας ξεπεράσει κατά πολύ τον αριθμό ορόσημο των 1,5 εκατομμυρίων μονάδων. Επίσης έχει κατακτήσει πολλές διακρίσεις με κορυφαία αυτή του Παγκόσμιου Αυτοκινήτου (World Car) για το 2018

Η επιτυχία του φυσικά κάθε άλλο παρά τυχαία είναι, καθώς σε όλες τις γενιές του και ειδικά στην τελευταία συνδυάζει μια εμφάνιση που ξεχωρίζει για το δυναμισμό και τη φινέτσα της, με διαστάσεις που το καθιστούν ευέλικτο και μέσα στην πόλη, με άνετους χώρους, με κορυφαία ποιότητα και πλήρη εξοπλισμό. Τόσο σε ότι αφορά την άνεση και την ασφάλεια, όσο και την υποβοήθηση και τη διασύνδεση.

Προκειμένου το XC60 να παραμείνει στην πρώτη γραμμή της τεχνολογίας και της κατηγορίας του η Volvo προχώρησε στην ανανέωσή του.

Σε ότι αφορά την αισθητική του οι ανάγκες για διαφοροποιήσεις στο πολύ όμορφο σχήμα του αμαξώματός του δεν ήταν βεβαίως μεγάλες. Παρόλα αυτά η νέα ακόμα πιο εμφατική μάσκα σε συνδυασμό με τον καινούργιο προφυλακτήρα, τις νέας σχεδίασης ζάντες και τα νέα χρώματα το κάνουν να δείχνει ακόμα πιο μοντέρνο και κομψό.

Στο εσωτερικό ο στόχος που τέθηκε και επιτεύχθηκε ήταν η αναβάθμιση της αίσθησης πολυτέλειας και μάλιστα χωρίς να χρησιμοποιείται δέρμα -μια επιλογή είναι η επένδυση από ύφασμα City Weave- ενώ πλέον ακόμα περισσότερες είναι οι διαθέσιμες δυνατότητες εξατομίκευσης.

Ο τομέας στον οποίο η ανανέωση του XC60 είναι ιδιαίτερα σημαντική είναι αυτός του συστήματος infotainment του. Και αυτό γιατί πλέον βασίζεται στο λειτουργικό Android, καθώς η Volvo είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που συνεργάζεται στον τομέα αυτό με την Google.

Έτσι ο οδηγός και οι επιβάτες του ανανεωμένου XC60 μπορούν πλέον να χρησιμοποιήσουν εφαρμογές και υπηρεσίες της τελευταίας που υποστηρίζουν φωνητικές εντολές μέσω του Google Assistant, ενώ το σύστημα πλοήγησης είναι το ιδιαίτερα αξιόπιστο Google Maps. Ταυτόχρονα στο Google Play υπάρχει και μια μεγάλη γκάμα ειδικών εφαρμογών (apps) για χρήση εντός αυτοκινήτου.

Η πλήρης πρόσβαση σε όλες αυτές τις υπηρεσίες γίνεται με την εγγραφή στο πακέτο των Ψηφιακών υπηρεσιών, ενώ πέρα από το hardware που απαιτείται για τη λειτουργία της η συγκεκριμένη υπηρεσία περιλαμβάνει και όλα τα δεδομένα (data) που χρειάζονται.

Οι μηχανικοί της Volvo με την πολύ μεγάλη παράδοση και ευαισθησία σε θέματα ασφαλείας δεν θα μπορούσαν παρά να αναβαθμίσουν και τα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας του XC60, που αποτελούν την πλατφόρμα Advanced Driver Assistance Systems (ADAS). Η οποία είναι ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο σύστημα ασφάλειας που βασίζεται σε ραντάρ, κάμερες και αισθητήρες υπερήχων. Μεταξύ των συστημάτων με τα οποία μπορεί να εξοπλιστεί το XC60 ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει για το Pilot Assist, με τις δυνατότητες ημι- αυτόνομης κίνησης.

Από τις πολλές και ενδιαφέρουσες εκδόσεις του νέου XC60 ξεχωρίζει η Recharge Plug-in, που είναι και αυτή που αντιπροσωπεύει την φιλοσοφία και τη λογική της Volvo για την όλο και μικρότερη επιβάρυνση του περιβάλλοντος από την κίνηση των αυτοκινήτων της. Και βέβαια το πλάνο μετάβασής της προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της.

Η σουηδική εταιρεία ήταν μια από τις πρώτες παγκοσμίως που αντιλήφθηκε την σημασία των plug-in υβριδικών συστημάτων πρόωσης στην πορεία προς τον εξηλεκτρισμό. Έτσι έχει εδώ και πολλά χρόνια στη γκάμα της αντίστοιχα μοντέλα που ονομάζονται Recharge Plug-in.

Στο νέο XC60 η plug-in υβριδική της τεχνολογία βρίσκεται στην κορυφαία μορφή της. Το σύστημα πρόωσης αποτελείται από το σύγχρονο, αποδοτικό και οικονομικό κινητήρα βενζίνης των 2.000 κυβικών της μάρκας με τη διπλή υπερτροφοδότηση (turbo και μηχανικός υπερσυμπιεστής), έναν ηλεκτροκινητήρα 88 ίππων στον πίσω άξονα που εξασφαλίζει και την τετρακίνηση και μια εξελιγμένη μπαταρία 11,6 kWh.

H μπαταρία είναι πολύ έξυπνα τοποθετημένη στο τούνελ της μετάδοσης, με αποτέλεσμα οι χώροι στο εσωτερικό για τους επιβάτες αλλά και τις αποσκευές τους να μην επηρεάζονται στο ελάχιστο από την παρουσία της.

Το σύστημα ολοκληρώνει ένα αυτόματο κιβώτιο οχτώ σχέσεων, ενώ διαθέσιμες είναι δύο εκδόσεις. Η T6 με συνδυαστική απόδοση 340 ίππων και η κορυφαία T8 με 390. Και οι δύο διακρίνονται για τα εξαιρετικά δυναμικά τους χαρακτηριστικά, τις πολύ καλές τους επιδόσεις (0-100 χλμ./ ώρα σε 5,9 και 5,5 δεύτερα αντίστοιχα), την ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωσή τους που κυμαίνεται από τα 2,3 έως και τα 2,9 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα, και βέβαια τις αντίστοιχες, επίσης πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων τους (CO2 από 53 έως και 56 γραμμάρια ανά 100 χιλιόμετρα).

Πολύ σημαντικό είναι πως το XC60 Recharge Plug-in Hybrid μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για έως και 54 χιλιόμετρα, τιμή που καλύπτει τις ημερήσιες ανάγκες μετακίνησης των περισσοτέρων. Αυτό σημαίνει πως θα μπορούν να κινούνται κάθε μέρα σχεδόν αποκλειστικά ηλεκτρικά και με ελάχιστη επιβάρυνση τόσο του περιβάλλοντος όσο και της… τσέπης τους, μιας και το κόστος της μετακίνησης θα είναι εξαιρετικά περιορισμένο.

Όσο για τη φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να γίνει εύκολα, άνετα και με πολύ χαμηλό κόστος κατά τη διάρκεια της νύχτας, μιας και σε απλή οικιακή πρίζα απαιτούνται πάνω κάτω πέντε ώρες, ενώ σε wallbox περίπου τρεις.

Το XC60 θα εξακολουθήσει να πρωταγωνιστεί στην κατηγορία του και στην ανανεωμένη εκδοχή του, τόσο παγκοσμίως όσο και στη χώρα μας, με τις τιμές του να ξεκινούν από τις 56.659 ευρώ, ενώ οι Recharge Plug-in εκδόσεις του, οι οποίες επιβαρύνονται με πολύ μικρό φόρο εταιρικής χρήσης, από τις 66.142 ευρώ.