ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

To Burlak 6x6 είναι μια ειδική κατασκευή που μπορεί να φτάσει στο Βόρειο Πόλο

To Burlak 6x6 είναι μια ειδική κατασκευή που μπορεί να φτάσει στο Βόρειο Πόλο

H μετάβαση στο Βόρειο Πόλο είναι μια από τα μεγαλύτερες προκλήσεις που μπορεί να αντιμετωπίσει κανείς, πόσο μάλλον αν θελήσει να φτάσει μέχρι εκεί και να επιστρέψει, εποχούμενος. Και αυτό γιατί πέρα από όλα τα άλλα δεν υπάρχουν προφανείς δυνατότητες ανεφοδιασμού. Σε καύσιμα και σε ότι άλλο χρειαστεί για το όχημα με το οποίο θα προσπαθήσει κανείς κάτι τέτοιο.

Φυσικά η ρώσικη ομάδα με επικεφαλής τον Alexey Makarov που θα επιχειρήσει να φτάσει με αυτοκίνητο μέχρι το πιο απρόσιτο σημείο του πλανήτη τα έχει όλα αυτά υπόψη της και έτσι αφού εξασφάλισε την απαραίτητη χρηματοδότηση άρχισε να κατασκευάζει το Burlak 6x6. Ένα θηριώδες όχημα ειδικά μελετημένο για τη συγκεκριμένη αποστολή.

Η βάση του Burlak είναι ένα χωροδικτύωμα, το οποίο βέβαια είναι ιδιοκατασκευή, πάνω στο οποίο έχουν κολληθεί ελάσματα με τρόπο που να δημιουργείται ένα υδατοστεγές αμάξωμα που να μπορεί να επιπλέει. Άλλωστε για την κίνησή του στο νερό υπάρχει και ξεχωριστή προπέλα, ενώ στην πλεύση βοηθούν και οι τεράστιοι τροχοί χαμηλής πίεσης, το ύψος των οποίων φτάνει τα 1,75 μέτρα.

Το ύψος ολόκληρου του οχήματος είναι 3,20 μέτρα, το μήκος του 6,60, ενώ το βάρος του κενό φτάνει τους 4,0 τόνους. Το εσωτερικό είναι διαμορφωμένο σαν αυτοκινούμενο τροχόσπιτο, με κρεβάτια για 4, κουζίνα, ντους και τουαλέτα, ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει τα 4 μέλη της αποστολής, ενώ φυσικά υπάρχουν μεγάλες δεξαμενές τόσο νερού όσο και πετρελαίου, για την τροφοδοσία του κινητήρα.

BURLAK 6X6 8

Το Burlak 6x6 επιπλέει χάρη στο υδατοστεγές αμάξωμά του και τους τεράστιους τροχούς χαμηλής πίεσής του, ενώ για την κίνησή του στο νερό έχει και προπέλα. Πηγή: autoarctic.ru

Η συνεχής λειτουργία του τελευταίου είναι καθοριστική, τόσο για την επιβίωση της αποστολής όσο και για την επιτυχία του όλου εγχειρήματος. Οι άνθρωποι της ομάδας επέλεξαν τον κινητήρα, μαζί με τη μετάδοση και τμήμα του ταμπλό, ενός Toyota Land Cruiser, ενώ ενδιαφέρον είναι πως έχει τοποθετηθεί έτσι ώστε η συντήρηση και οι τυχόν επισκευές του να μπορούν να γίνουν, για ευνόητους λόγους, από το εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Το πρώτο Burlak που θα ολοκληρωθεί θα είναι ουσιαστικά το πρωτότυπο που θα δοκιμαστεί σκληρά στο ρώσικο αρκτικό κύκλο, προκειμένου να λυθούν όλα τα τυχόν προβλήματά του. Στη συνέχεια θα κατασευαστεί ένα δεύτερο στο οποίο θα περάσουν όλες οι αλλαγές και βελτιώσεις, προκειμένου να ξεκινήσει το ταξίδι προς το Βόρειο Πόλο και πίσω...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ