ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η ηλεκτρική στρατηγική της Mercedes περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 40 δισ. ευρώ

Η ηλεκτρική στρατηγική της Mercedes περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 40 δισ. ευρώ

Το 2030 η Mercedes θέλει να έχει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη γκάμα της και έτσι παρουσίασε τη στρατηγική της προκειμένου να πετύχει την πλήρη μετάβασή της στην ηλεκτροκίνηση.

Φυσικά για την επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου απαιτούνται πολλά κεφάλαια και έτσι η γερμανική εταιρεία θα επενδύσει από το 2022 έως και το 2030 ένα συνολικό ποσό που θα ξεπερνά τα 40 δισεκατομμύρια ευρώ.

Στα πλαίσια αυτής της στρατηγικής λοιπόν όλα τα μοντέλα της θα έχουν από το 2022 και μετά μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση, ενώ οι ακρογωνιαίοι λίθοι για τον πλήρη εξηλεκτρισμό θα είναι τρία νέα πλαίσια. Ειδικά εξελιγμένα για το σκοπό αυτό.

Πρόκειται για το MB.EA στο οποίο θα βασίζονται τα μεσαία και τα μεγάλα επιβατικά της, το AMG.EA που θα εστιάζει στις επιδόσεις και τα δυναμικά χαρακτηριστικά και το VAN.EA στην οποία θα βασίζονται τα πολυμορφικά αλλά και τα ελαφρά επαγγελματικά της μάρκας.

Παράλληλα από το 2024 και μετά θα υπάρχει και η MMA, που θα αποτελεί τη βάση για μοντέλα μέχρι και το μέγεθος της C-Class. Επίσης το συγκεκριμένο πλαίσιο θα μπορεί να συνδυαστεί και με κινητήρες εσωτερικής καύσης, μιας και η Mercedes θα εξακολουθεί και μετά τη χρονιά- ορόσημο 2030 να πουλά μοντέλα με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Σε περιοχές του κόσμου στις οποίες η ηλεκτροκίνηση δεν θα έχει καθιερωθεί.

Ενδιαφέρον είναι το ότι η γερμανική εταιρεία θέλει να εξελίξει τους δικούς της ηλεκτροκινητήρες και αυτός είναι και ο λόγος που εξαγόρασε την εξειδικευμένη βρετανικά Yasa. Παράλληλα φιλοδοξεί να καλύψει τις ανάγκες της σε μπαταρίες μέσω ενός παγκόσμιου δικτύου 8 εργοστασίων με συνολικό δυναμικό που θα ξεπερνά τις 800 GWh.

Τα πλάνα της εταιρείας περιλαμβάνουν και την παρουσίαση το 2022 ενός ηλεκτρικού μοντέλου που θα αποτελέσει σημείο αναφοράς. Η επωνυμία του είναι Vision ΕQXX, στην εξέλιξή του μετέχει και η ομάδα των μηχανικών που εξελίσσει τα κινητήρια σύνολα της Φόρμουλα 1 και ο στόχος είναι η κατανάλωση ενέργειάς του να είναι της τάξης των 6,0 kWh ανά 100 χιλιόμετρα. Έτσι η αυτονομία του θα ξεπερνά τα 1.000 χιλιόμετρα χωρίς να απαιτείται η παρουσία τεράστιων μπαταριών.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ