ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η νέα GTS των 500 ίππων είναι η πιο hard core εκδοχή της BMW M4

Η νέα GTS των 500 ίππων είναι η πιο hard core εκδοχή της BMW M4

Η BMW παραδοσιακά παρουσιάζει ειδικές, πιο αγωνιστικές εκδόσεις των μεσαίων Μ μοντέλων της και φυσικά η νέα M4 δεν αποτελεί την εξαίρεση. Η δική της special εκδοχή λέγεται λοιπόν M4 GTS και ο στόχος ήταν ευθύς εξαρχής ο ακόμα πιο έντονος σπορ χαρακτήρας που να λοξοκοιτά και προς τις πίστες και βέβαια οι ακόμα καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με τις στάνταρ M3 και M4.

Για να τα πετύχουν αυτά οι μηχανικοί της Μ GmbH, του εξειδικευμένου τμήματος της BMW, ακολούθησαν παραδοσιακές συνταγές. Καταρχήν μείωσαν το βάρος αφαιρώντας ότι δεν ήταν απολύτως απαραίτητο, όπως π.χ. τις χειρολαβές στις πόρτες ή το πίσω κάθισμα και περιορίζοντας τον εξοπλισμό. Στη συνέχεια για τον ίδιο ακριβώς λόγο αντικατέστησαν ότι ήταν δυνατόν να αντικατασταθεί -από το καπό με το ακόμα πιο έντονο ανάγλυφο και την εισαγωγή αέρα μέχρι τις αεροτομές και τα αεροδυναμικά βοηθήματα αλλά και τον άξονα της μετάδοσης -από CFK, το ενισχυμένο με ανθρακονήματα συνθετικό υλικό. Παράλληλα χρησιμοποίησαν τιτάνιο για την εξάτμιση που είναι πανάλαφρη, ενώ η εμμονή τους ήταν τέτοια που ακόμα και οι βάσεις της πίσω αεροτομής είναι διάτρητες. Όσο για τις ζάντες είναι σφυρήλατες, 18 ιντσών μπροστά και 19 πίσω.

Στη συνέχεια ασχολήθηκαν με τον κινητήρα, το 6κύλινδρο σε σειρά των 3.000 κυβικών με τα διπλά turbo, ο οποίος πέρα από (κλασικά) μεγαλύτερη πίεση υπερπλήρωσης απέκτησε και ψεκασμού νερού, λύση που είχε εφαρμοστεί αρχικά στη Μ4 που ήταν αυτοκίνητο ασφαλείας στο Moto GP της περσινής σαιζόν. Με αυτές τις επέμβάσεις η ιπποδύναμη αυξήθηκε από τους στάνταρ 431 ίππους στους 500 και η ροπή στα 600 Nm, με αποτέλεσμα τα 3.8 δεύτερα που απαιτούνται για το 0-100, η τελική των 305 χλμ./ ώρα και ο χρόνος των 7:28 λεπτών στη διάσημη πίστα του Nuerburgring, που είναι το μέτρο σύγκρισης των σπορ μοντέλων που σέβονται τον εαυτό τους, να μην εκπλήσσουν καθόλου.

BMW M4 GTS 25

Εντυπωσιακή και η πίσω όψη της BMW M4 GTS, με τη μεγάλη αεροτομή και τον ευδιάκριτο διαχύτη. Πηγή: BMW

Για όσους θέλουν πάντως να κινούνται με την M4 GTS σε πίστα υπάρχει και το πακέτο Clubsport, με πίσω ρολ μπαρ, ζώνες 6 σημείων και πυροσβεστήρα.

Πιστή στις εξαγγελίες της που έγιναν πριν μερικούς μήνες στην έκθεση του Τόκιο, όπου η M4 GTS παρουσιάστηκε επίσημα, η BMW ξεκινά με τη διάθεσή της. Το θέμα είναι πως και να θέλει κανείς δεν μπορεί να την αγοράσει, μιας και οι 700 συνολικά μονάδες της που θα κατασκευαστούν είχαν πουληθεί αρκετά πριν την έναρξη της διάθεσής τους. Και ας ήταν η τιμή τους -από 142.600 ευρώ στη Γερμανία- διπλάσια από αυτή της στάνταρ Μ4...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ