ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ford Mustang Mach-E: Ποιος είπε ότι τα ηλεκτρικά δεν είναι γοητευτικά;

Ford Mustang Mach-E: Ποιος είπε ότι τα ηλεκτρικά δεν είναι γοητευτικά;

Η Ford έχει μπει δυναμικά στον εξηλεκτρισμό, με αιχμή του δόρατος το πρώτο ηλεκτρικό επιβατικό της ιστορίας της, τη Mustang Mach-E. Η οποία συνδέει το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της ιστορικής εταιρείας και μάλιστα όχι μόνο με το όνομά της.

H Mustang Mach-E κατορθώνει αισθητικά να συνδυάζει με επιτυχία δύο δημοφιλείς κατηγορίες, αυτές των SUV και των κουπέ, υιοθετώντας τα καλύτερα στοιχεία και από τις δύο. Ταυτόχρονα διαθέτει χαρακτηριστικά που παραπέμπουν άμεσα στο πιο φημισμένο σπορ μοντέλο των ΗΠΑ και άλλα που θα χαρακτηρίζουν και στο μέλλον τα ηλεκτρικά Ford.

Στην πρώτη ομάδα συγκαταλέγονται τα πίσω φώτα, ενώ στη δεύτερη η χαρακτηριστική κλειστή μάσκα και τo… frunk. Πρόκειται για το χώρο αποσκευών που βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό και στην καθημερινή χρήση αποδεικνύεται ιδιαίτερα πρακτικό.

Εξίσου χαρακτηριστική και ταυτόχρονα σύγχρονη και high tech η σχεδίαση του εσωτερικού της Mustang Mach-E με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με τη διαγώνιο των 10,2 ιντσών και κυρίως με τη μεγάλη (15,5 ίντσες), κάθετη οθόνη που θυμίζει tablet και έχει ένα φυσικό χειριστήριο στη βάση της.

Από την οθόνη ελέγχεται το εξελιγμένο σύστημα infotainment SYNC 4 και οι ειδικές για την ηλεκτροκίνηση λειτουργίες, ενώ επιλέγονται και τα ειδικά εξελιγμένα προγράμματα οδήγησης (Whisper, Active, Untamed και Untamed Plus για τη GT). Την ίδια στιγμή οι ενημερώσεις λογισμικού ΟΤΑ (Over the Air) εξασφαλίζουν την απρόσκοπτη λειτουργία όλων των δυνατοτήτων της Mustang Mach-E και ο οδηγός μπορεί να δημιουργήσει το προσωπικό του προφίλ μέσω του Ford Pass Remote, ώστε μόλις αναγνωριστεί το smartphone του υιοθετούνται άμεσα οι ρυθμίσεις που προτιμά.

Άλλωστε και η είσοδος στο εσωτερικό της Mustang Mach-e μπορεί να γίνει μέσω του smartphone και εναλλακτικά με την εισαγωγή ενός κωδικού που έχει προκαθοριστεί στο πληκτρολόγιο που εμφανίζεται στη μεσαία κολώνα.

Ο εξοπλισμός, είτε αυτός αγορά την άνεση και την ασφάλεια, είτε την υποβοήθηση -στο σημείο αυτό αξίζει να αναφερθούμε στο ACC με Start- Stop που περιορίζει σημαντικά το φόρτο εργασίας του οδηγού στο μποτιλιάρισμα, το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης Intelligent Active Park Assist καθώς και στις τέσσερις κάμερες που εξασφαλίζουν απεικόνιση 360 μοιρών- και τη διασύνδεση είναι πλήρης.

Παρόλα αυτά υπάρχει και μια λίστα με εξτρά που περιλαμβάνει, πέρα από τις δυνατότητες εξατομίκευσης, μεταξύ άλλων μια πανοραμική ηλιοροφή καθώς και ένα ηχοσύστημα 10 ηχείων και 560 Watt της B&O που εγγυάται premium ήχο.

Και αν τα παραπάνω είναι σε κάποιο βαθμό αναμενόμενα για ένα κορυφαίο μοντέλο και μάλιστα ηλεκτρικό, αυτό που δεν είναι αναμενόμενο είναι ο έντονος χαρακτήρας της Mustang Mach-E στο δρόμο. Η οποία συνεχίζει την πολύ μεγάλη οδηγοκεντρική παράδοση της Ford και στην ηλεκτρική εποχή, παρέχοντας fun to driνe κάτω από όλες τις συνθήκες ανεξαιρέτως έκδοσης και με μηδενική επιβάρυνση του περιβάλλοντος.

Μοναδικό χαρακτηριστικό του πρώτου EV στη γκάμα της Ford είναι το ότι υπάρχει πληθώρα εκδόσεων που καλύπτουν όλες τις απαιτήσεις και όλες τις ανάγκες. Δυνατές και γρήγορες είναι όλες, δεν υπάρχει μια που να μην έχει πολύ καλή αυτονομία, αλλά υπάρχουν και κάποιες που υπερθεματίζουν.

Για παράδειγμα η πισωκίνητη Mustang Mach-E με τη μεγάλη μπαταρία των 98,8 kWh και τους 285 ίππους μπορεί να καλύψει με μια φόρτιση μέχρι και 610 χιλιόμετρα, νούμερο εξαιρετικό που απαλλάσσει τον οδηγό από οποιοδήποτε άγχος μπορεί να έχει σχετικά με την αυτονομία. Την ίδια στιγμή που η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ ώρα διαρκεί λιγότερα από 8,0 δεύτερα.

Απόλυτα ικανοποιητική είναι και η αυτονομία των 450 χιλιομέτρων της εισαγωγικής πισωκίνητης έκδοσης των 269 ίππων με τη μπαταρία των 75,7 kWh, ενώ η AWD με την ίδια μπαταρία και την ίδια ισχύ μπορεί να καλύψει μέχρι και 440 χιλιόμετρα.

Η AWD Mustang Mach-E με τη μεγάλη μπαταρία των 98,8 kWh αποδίδει συνδυαστικά 351 ίππους, χρειάζεται μόλις 5,1 δεύτερα για το 0-100 χλμ./ ώρα και μπορεί να καλύψει συνολικά μέχρι και 540 χιλιόμετρα.

Η τελική σε κάθε Mustang Mach-E περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ ώρα, με εξαίρεση την κορυφαία και πιο σπορ έκδοση της γκάμας, τη GT των 487 ίππων και των μόλις 3,7 δευτερολέπτων για το 0-100 χλμ./ ώρα. Όσο για την αυτονομία της φτάνει τα 500 χιλιόμετρα.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειώσουμε πως οι μπαταρίες, μικρή κα μεγάλη, των Mustang Mach-E βρίσκονται στο δάπεδο, είναι απόλυτα προστατευμένες τόσο σε περίπτωση σύγκρουσης όσο και από την υγρασία, ενώ και η φόρτισή τους είναι ιδιαίτερα γρήγορη.

Έτσι μπορούν να συνδεθούν και σε ταχυφοριστή ισχύος 115 και 150 KW αντίστοιχα, με την όλη διαδικασία για τη μετάβαση από το 10 στο 80% της ενεργειακής τους χωρητικότητας να διαρκεί μόλις 38 και 45 λεπτά αντίστοιχα.

Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το ότι με μια φόρτιση διάρκειας μόλις 10 λεπτών εξασφαλίζεται η δυνατότητα κάλυψης μέχρι και 119 χιλιομέτρων, ενώ γρήγορη είναι και φόρτιση στο σπίτι με τη χρήση wallbox.

Η high tech, πρωτοποριακή ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E -περισσότερες πληροφορίες καθώς και το πρόγραμμα Ford Value με εγγύηση τιμής και προνομιακό επιτόκιο μπορείτε να δείτε κάνοντας κλικ ΕΔΩ- ξεκινά από τις 55.711 ευρώ, ενώ πλην της κορυφαίας τετρακίνητης έκδοσης και της GT οι υπόλοιπες εκδόσεις επωφελούνται από την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».