ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Πρωτότυπο, φτηνό και οικονομικό αυτοκινητάκι από τη Shell και το Gordon Murray για την Ημέρα της Γης

Πρωτότυπο, φτηνό και οικονομικό αυτοκινητάκι από τη Shell και το Gordon Murray για την Ημέρα της Γης

Μπορεί, όπως δείχνουν τα πράγματα, το μέλλον της αυτοκίνησης να είναι σε μεγάλο βαθμό ηλεκτρικό αλλά σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ξεγράψουμε τον παλιό, καλό κινητήρα εσωτερικής καύσης, ειδικά αυτόν που καταναλώνει βενζίνη.

Κι αυτό γιατί διαθέτει ακόμα δυναμικό εξέλιξης, ειδικά αν συνδυαστεί και με μια ριζική μείωση του βάρους των αυτοκινήτων, που είναι ο άλλος σημαντικός παράγοντας που καθορίζει σε πολύ μεγάλο βαθμό τόσο την κατανάλωση όσο και τις εκπομπές ρύπων.

Με βάση αυτό το σκεπτικό λοιπόν ο Gordon Murray, ο διάσημος σχεδιαστής που έχει επιμεληθεί πολλά επιτυχημένα μονοθέσια της Φόρμουλα 1, το για πολλούς κορυφαίο σούπερ σπορ μοντέλο, τη McLaren F1 και προσφάτως το πρωτοποριακό Yamaha Sports Ride Concept, είχε παρουσιάσει πριν από μια 6ετία το Τ.25. Ένα λιλιπούτειο αυτοκίνητο με θέσεις για τρεις -όπως στην McLaren F1 ο οδηγός κάθεται στο κέντρο και οι δύο επιβάτες ακριβώς από πίσω του- με το οποίο αποδείκνυε πόσο αποδοτικό μπορεί να είναι ένα παραδοσιακό όχημα.

Με βάση λοιπόν το T.25 του Murray, αλλά και με τη συνεργασία του ίδιου, η Shell, με αφορμή την Ημέρα της Γης 2016, παρουσίασε ένα ακόμα πιο εξελιγμένο πρωτότυπο, που σε σχέση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο παραπλήσιου μεγέθους χρειάζεται τη μισή ενέργεια για να κινηθεί αλλά και για να κατασκευαστεί.

Shell Concept Car 9

Πλαίσιο και αμάξωμα από ανακυκλωμένα ανθρακονήματα και θέσεις για τρεις, με το οδηγό να κάθεται στη μέση όπως στη θρυλική McLaren F1, για το πρωτότυπο της Shell με αφορμή την Ημέρα της Γης 2016, Πηγή: Shell

Τόσο το πλαίσιο όσο και το αμάξωμα του πρωτότυπου της Shell είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα ανθρακονήματα και σύμφωνα με την εταιρεία το κόστος παραγωγής είναι μόλις το 25% ενός αντίστοιχου μίνι.

Η νέα εκδοχή του Τ.25 ζυγίζει μόλις 550 κιλά, έχει έναν πολύ καλό με βάση το μήκος και το κάθετο παρμρίζ του συντελεστή οπισθέλκουσας 0,29, παρόλο που κατά βάση θα κινείται στην πόλη, ενώ ο κινητήρας του είναι ένας 3κύλινδρος βενζίνης 660 κυβικών, που αποδίδει 43 ίππους. Όλα τα υγρά που απαιτούνται για τη λειτουργία του -λάδια, ψυκτικό υγρό, βαλβολίνες- προέρχονται από τη Shell, με σταθερή ταχύτητα 70 χλμ./ ώρα η κατανάλωσή του είναι μόλις 2,64 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ ενδιαφέρον είναι πως το 0-100 έρχεται σε 15,8 δεύτερα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ