ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η BMW παρουσίασε επίσημα την καινούργια X1 και την ηλεκτρική iX1

Η BMW παρουσίασε επίσημα την καινούργια X1 και την ηλεκτρική iX1
Η BMW παρουσίασε επίσημα την καινούργια X1 και την ηλεκτρική iX1

Η BMW προχωρά στην 3η γενιά του μικρότερού της SUV, της X1, η οποία επιπλέον αποκτά για πρώτη φορά και ηλεκτρική έκδοση. Την iX1 που πλέον και μετά την κατάργηση της i3 θα είναι η το εισαγωγικό EV της γερμανικής εταιρείας.

Ως είθισται σε αυτές τις περιπτώσεις η X1 έχει μεγαλώσει σε όλες της τις διαστάσεις, το μήκος της έχει αυξηθεί κατά 5,3 εκατοστά στα συνολικά 4,50 μέτρα, ενώ ταυτόχρονα έχει αποκτήσει πιο εμφάνιση πιο SUV καθώς και μια πιο μεγάλη μάσκα αλλά σε… νορμάλ διαστάσεις.

Ριζικά ανανεωμένο εμφανίζεται και το εσωτερικό, στο οποίο κυριαρχεί το Curved Display, ο συνδυασμός του ψηφιακού πίνακας οργάνων και της οθόνης του τελευταίας γενιάς (Operating System 8) συστήματος infotainement.

Από κει και πέρα υπάρχουν πολλά συστήματα υποβοήθησης και άνεσης ενώ οι χώροι είναι σαφώς μεγαλύτεροι. Ενδεικτικό για το τελευταίο το μέγεθος του πορτμπαγκάζ που κυμαίνεται από τα 540 έως και τα 1.600 λίτρα.

Η γκάμα των κινητήρων της νέας X1 θα ξεκινά με τον τρικύλινδρο turbo των 1.500 κυβικών και των 156 ίππων της X1 sDrive18i, ενώ η X1 xDrive23i έχει συνδυαστικά 218 ίππους, καθώς διαθέτει δίλιτρο σύνολο βενζίνης 204 ίππων με ενσωματωμένο ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει έως 19 ίππους.

Έχει δηλαδή ήπια υβριδική υποβοήθηση όπως η X1 xDrive23d με τον diesel των 2.000 κυβικών και τη συνδυαστική απόδοση των 211 ίππων της X1 xDrive23d. Ο ίδιος κινητήρας, χωρίς MHEV, αποδίδει 150 ίππους στη βασική X1 sDrive18d.

Οι plug-in υβριδικές εκδόσεις είναι οι X1 xDrive25e (245 ίπποι) και X1 xDrive30e (326 ίπποι) με ηλεκτρική αυτονομία που κυμαίνεται από τα 78 έως τα 89 χιλιόμετρα, ενώ η καθαρά ηλεκτρική iX1 xDrive30 έχει δύο ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική απόδοση 313 ίππων και 494 Nm.

Η μπαταρία με καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα 64,7 kWh εξασφαλίζει αυτονομία από 413 έως και 438 χιλιόμετρα, ενώ ενδιαφέρον είναι πως ο on board φορτιστής μπορεί να είναι προαιρετικά των 22,0 kW (στάνταρ 11,0 kW).

Όσο για τις επιδόσεις σημειώστε πως το 0-100 χλμ./ ώρα έρχεται σε 5,7 δεύτερα και το ότι η τελική φτάνει τα 180 χλμ./ ώρα, ενώ η τιμή της Γερμανία θα ξεκινά, προ επιδοτήσεων και το Νοέμβριο, από τις 55.000 ευρώ.

Τον Οκτώβριο θα έχουν προηγηθεί οι συμβατικές εκδόσεις (από 41.400 ευρώ).

ΔΗΜΟΦΙΛΗ