ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ο κλασικός, χειροποίητος V8 της Bentley θα συνταξιοδοτηθεί μετά από 60 χρόνια

Ο κλασικός, χειροποίητος V8 της Bentley θα συνταξιοδοτηθεί μετά από 60 χρόνια

Θα πιστεύατε ποτέ πως ένα σύγχρονο μοντέλο χρησιμοποιεί έναν κινητήρα που έχει στην πλάτη τους σχεδόν 6 δεκαετίες; Ειδικά με τις όλο και πιο αυστηρές προδιαγραφές εκπομπής ρύπων και την ανάγκη για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου;

Σίγουρα όχι, παρόλο που υπάρχει ένα κινητήρας με αυτά τα χαρακτηριστικά. Πρόκειται για τον παραδοσιακό, χειροποίητο V8 της Bentley, ο οποίος παρουσιάστηκε για πρώτη φορά σε μοντέλο της μάρκας το 1959. Τότε βέβαια η χωρητικότητά του ήταν 6.200 κυβικά και όχι 6.750 που είναι τώρα, αλλά αν συγκρίνουμε το τότε με το σήμερα θα δούμε ότι η βασική σχεδίαση του θαλάμου καύσης είναι ίδια και απαράλλαχτη, ενώ και το μπλοκ εξακολουθεί να είναι από αλουμίνιο. Για λόγους βάρους φυσικά.

Στην πορεία πέρα από τα περισσότερα κυβικά ο V8 απέκτησε μέχρι και διπλά turbo και σύστημα απομόνωσης κυλίνδρων για καλύτερη οικονομία, αλλά όπως είπαμε πρόκειται για το ίδιο βασικό σχέδιο της δεκαετίας του ’50 που εξελισσόταν συνεχώς για να φτάσει σήμερα να αποδίδει μέχρι και 530 άλογα στη Mulsanne Speed.

2017 bentley mulsanne 1

Η Mulsanne, η ναυαρχίδα της Bentley κινείται από τον παραδοσιακό V8 της μάρκας, ο οποίος παρουσιάστηκε πριν από περίπου 6 δεκαετίες. Πηγή: Bentley

Με την τρέχουσα γενιά της ναυαρχίδας της Bentley αναμένεται να ολοκληρωθεί και ο κύκλος του κλασικού V8 της μάρκας, καθώς η νέας Mulsanne θα είναι κατά κύριο λόγο 12κύλινδρη, ενώ η εισαγωγική της έκδοση θα κινείται από τον V8 των 4.000 κυβικών με τα διπλά turβο που χρησιμοποιείται και από την Audi.

Η αντικατάσταση πάντως δεν θα γίνει πριν από μια 5ετία, οπότε ο βετεράνος 6 3/4 οχτακύλινδρος έχει ακόμα κάποια χρόνια μπροστά του.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ