ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το ηλεκτρικό Nissan Bladeglider που θα παρουσιαστεί στο Ρίο έχει σχήμα πτέρυγας

Το ηλεκτρικό Nissan Bladeglider που θα παρουσιαστεί στο Ρίο έχει σχήμα πτέρυγας

Όταν στην έκθεση του Τόκιο το 2013 η Nissan είχε παρουσιάσει το στατικό πρωτότυπο Bladeglider η γενική εντύπωση ήταν πως πρόκειται απλά για μια άσκηση σχεδιαστικού θάρρους. Κι αυτό γιατί το σχήμα του ήταν τελείως ασυνήθιστο για αυτοκίνητο: θύμιζε πτέρυγα αεροσκάφους, με ένα μικρό μετατρόχιο μπροστά και ένα σαφώς μεγαλύτερο πίσω.

Η Nissan όμως δεν άφησε το concept Bladeglider. Αντίθετα στα δύο και κάτι χρόνια που μεσολάβησαν το εξέλιξε, σχεδιαστικά και μηχανολογικά, ενσωμάτωσε σε αυτό τις τελευταίες εξελίξεις της στον τομέα της ευφυούς κινητικότητας και θα το παρουσιάσει στο Ρίο ντε Τζανέϊρο. Εκεί δηλαδή που λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων θα στραφεί η παγκόσμια προσοχή. Πιο συγκεκριμένα ένα θα βρίσκεται στο Ολυμπιακό Πάρκο για στατική επίδειξη, ενώ ένα δεύτερο θα μπορεί και να οδηγηθεί.

Χαρακτηριστικό της εξέλιξης του ιδιαίτερου πρωτότυπου της Nissan, που διαθέτει καινούργιο, πιο εξελιγμένο πλαίσιο είναι οι πόρτες του που ανοίγουν προς τα πάνω και προς τα πίσω, για να αποκαλύψουν ένα τριθέσιο εσωτερικό σε διάταξη βέλους. Αυτό σημαίνει πως ο οδηγός κάθεται μόνος στο κέντρο, μπροστά από τους 2 επιβάτες, ενώ χάρη στη διαμόρφωση της παρμπρίζ, που θυμίζει καλύπτρα μαχητικού τζετ, όλοι έχουν εξαιρετική ορατότητα.

Τα πάντα στο Bladeglider ελέγχονται από χειριστήρια στο τιμόνι του, ενώ εκτός από την κεντρική οθόνη υπάρχουν άλλες δύο στις οποίες προβάλλονται είτε οι εικόνες από τις κάμερες που έχουν αντικαταστήσει τους εξωτερικούς καθρέφτες είτε αυτές από την κάμερα οπισθοπορείας που διευκολύνει στο παρκάρισμα.

NISSAN BLADEGLIDER 16

Φουτουριστικό το εξωτερικό, φουτουριστικό και το εσωτερικό του Nissan Bladeglider, με τον οδηγό να κάθεται στο μέσο, μπροστά από τους δύο επιβάτες. Πηγή: Nissan.

Φυσικά το φουτουριστικό concept της Nissan δεν θα μπορούσε παρά να είναι ηλεκτρικό. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες των 130 kW έκαστος -ένας για κάθε πίσω τροχό- και οι συσσωρευτές των 220 kWh έχουν εξελιχθεί από τη Williams Advanced Engineering, με την οποία συνεργάστηκε η ιαπωνική εταιρεία, ειδικά για το Bladeglider. H τελική ταχύτητα του οποίου φτάνει τα 190 χλμ./ ώρα και το 0-100 ολοκληρώνεται σε λιγότερα από 5,0 δεύτερα.

Ενδιαφέρον τεχνολογικό στοιχείο είναι και ο κατανεμητής ροπής που βελτιώνει τα δυναμικά χαρακτηριστικά και έχει 3 προγράμματα λειτουργίας, τα off, agile και drift mode, ενώ για την ψύξη τόσο των μπαταριών όσο και των κινητήρων, έχουν αναπτυχθεί αντίστοιχα ειδικά συστήματα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ