ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκινητική τεχνολογία για τον Φελπς και άλλους αθλητές που μετέχουν στους Ολυμπιακούς του Ρίο

O αμερικανός σταρ της κολύμβησης Μάικλ Φέλπς έφτασε αισίως τα 22 χρυσά μετάλλια σε Ολυμπιακούς αγώνες και συνεχίζει, ενώ μεγάλες επιτυχίες έχουν να επιδείξουν και τα άλλα μέλη της κολυμβητικής ομάδας των ΗΠΑ. Επιτυχίες που σε κάποιο βαθμό οφείλονται και στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης της BMW.

Όχι δεν κάνουμε λάθος καθώς οι κολυμβητές των ΗΠΑ στην προσπάθεια επίτευξης όλο και καλύτερων χρόνων χρησιμοποιούν τη συγκεκριμένη τεχνολογία της γερμανικής εταιρείας ήδη από την προετοιμασία τους για την προηγούμενη Ολυμπιάδα, αυτή του 2012 στο Λονδίνο.

Για το Ριο το σύστημα εξελίχθηκε ακόμα περισσότερο έτσι ώστε να μην επηρεάζει την τεχνική τους, ενώ αποτελείται από LED που τοποθετούνται κατάλληλα, με βάσεις που έχουν προκύψει από 3D εκτυπωτές, στο θώρακα, τους ώμους, του γοφούς, τα γόνατα, τους αστραγάλους και τα δάχτυλα των αθλητών.

Κατά τη διάρκεια της προπόνησης μια ειδική υποβρύχια κάμερα καταγράφει τις κινήσεις των καλυμβητών, ενώ πρόκειται για το ίδιο σύστημα που στην αυτόνομη οδήγηση χρησιμοποιείται για να ανιχνεύει κινούμενα και σταθερά εμπόδια. Όσο για το κόστος του κυμαίνεται από 300.000 έω 600.000 δολάρια, όσο δηλαδή μερικά διαφημιστικά σποτ της αυτοκινητοβιομηχανίας κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών του Ρίο.

Ταυτόχρονα η BMW έχει εξελίξει ένα αγωνιστικό αμαξίδιο για τους Παραολυμπιακούς του Ρίο και στο παρελθόν ένα διθέσιο έλκηθρο (bobsled) για τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς του Σότσι το 2014.

Bobsled, για τη βρετανική ομάδα, έχει εξελίξει και η McLaren, το ίδιο έχει κάνει για την αντίστοιχη ιταλική και όχι μόνο η Ferrari, ενώ η Skoda έχει βοηθήσει τον Τσέχο ποδηλάτη Pavel Kelemen, ο οποίος μετέχει στο Ρίο, να βελτιώσει τις επιδόσεις του.

Με τις γνώσεις τους στην αεροδυναμική οι μηχανικοί της Skoda βοήθησαν τον Τσέχο ποδηλάτη Pavel Keleman να υιοθετήσει μια πιο αποτελεσματική στάση πάνω στο ποδήλατό του και να βελτιώσει τους χρόνους του. Πηγή: Skoda

Οι μηχανικοί της Skoda χρησιμοποίησαν το know-how τους στην αεροδυναμική των αυτοκινήτων προκειμένου να βοηθήσουν τον Kelemen να παρουσιάζει ως αναβάτης τη μικρότερη δυνατή αεροδυναμική αντίσταση και φυσικά να βελτιώσει τους χρόνους του.

Για το σκοπό αυτό χρησιμοποίησαν 150 κάμερες υψηλής ευκρίνειας προκειμένου να δημιουργήσουν τρισδιάστατα μοντέλα του Keleman πάνω στο ποδήλατό του. Στη συνέχεια επεξεργάστηκαν τα στοιχεία και τα δεδομένα για να αποτυπώσουν τη ροή και τους στροβιλισμούς του αέρα γύρω του κατά την κίνησή του, ενώ από την ανάλυση προέκυψε πως μια αλλαγή στάσης του Τσέχου ποδηλάτη θα τον έκανε αεροδυναμικά πιο αποτελεσματικό, γεγονός που θα βελτίωνε και τις επιδόσεις του. Τώρα το μόνο που μένει να αποδειχθεί είναι αν αν όλα αυτά έφταναν για να κερδίσει ένα Ολυμπιακό μετάλλιο...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης