ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οι κινητήρες με μεταβλητή συμπίεση δεν είναι πλέον επιστημονική φαντασία

Οι κινητήρες με μεταβλητή συμπίεση δεν είναι πλέον επιστημονική φαντασία

Στην προσπάθειά τους για προσαρμογή στις όλο και πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων και στην επίτευξη όλο και μικρότερων καταναλώσεων οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιστρατεύουν τα πάντα, αναθεωρώντας ακόμα και όσα θεωρούμε μέχρι σήμερα δεδομένα. Όπως για παράδειγμα τη σχέση συμπίεσης, η οποία είναι ένα από τα σταθερά μεγέθη που χαρακτηρίζουν κάθε κινητήρα, είτε το καύσιμό του είναι βενζίνη, είτε πετρέλαιο.

Από εδώ και στο εξής όμως θα υπάρχουν κινητήρες μεταβλητής συμπίεσης -χαρακτηρίζονται με το ακρωνύμιο VCR- μιας και η ιαπωνική Infiniti, η μάρκα πολυτελείας της Nissan, αναμένεται να παρουσιάσει τον πρώτο μαζικής παραγωγής με κάθε επισημότητα στις αρχές Οκτωβρίου στην έκθεση στο Παρίσι.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι γνωστή εδώ και καιρό, όμως πρακτικά ζητήματα δεν επέτρεπαν τη χρήση της σε μοντέλα παραγωγής. Όπως δείχνουν τα πράγματα οι Ιάπωνες μπόρεσαν να δώσουν λύση στα προβλήματα και δηλώνουν έτοιμοι να παρουσιάσουν τον κινητήρα βενζίνης με την επωνυμία VC-T, που θα αντικαταστήσει τον πιο παλιό V6 των 3.500 κυβικών της μάρκας.

Ο VC-T ακολουθεί φυσικά πιστά και τη λογική του downsizing και έτσι έχει χωρητικότητα 2.000 κυβικών, είναι turbo και αποδίδει 270 άλογα και 390 Nm, τιμές αν μη τι άλλο εντυπωσιακές. Το ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι πως χάρη στη μεταβλητή του σχέση συμπίεσης θα μπορεί να καταναλώνει πιο φτωχό μίγμα, γεγονός που σε σχέση με ένα συμβατικό κινητήρα ανάλογης απόδοσης θα επιφέρει μείωση της κατανάλωσης έως και 27%.

Η λειτουργία του όλου συστήματος της μεταβολής της σχέσης συμπίεσης βασίζεται σε έναν μηχανισμό που λέγεται Harmonic Drive και έχει τη δυνατότητα να μεταβάλλει την διαδρομή του εμβόλου από το 8:1 έως το 14:1. Παράλληλα ένας ηλεκτροϋδραυλικός μηχανισμός αλλάζει την θέση του βραχίονα και κατά συνέπεια την γωνία περιστροφής μεταβάλλοντας το ύψος του Άνω Νεκρού Σημείου (Α.Ν.Σ.) για κάθε έμβολο και αλλάζοντας αντίστοιχα τη σχέση συμπίεσης σε κάθε κύλινδρο.

Μπορεί να ακούγεται απλό, όπως άλλωστε κάθε καινοτομία όταν έχει υλοποιηθεί, αλλά δεν είναι, οπότε τα εύσημα πηγαίνουν φυσικά στους μηχανικούς της Infiniti, ενώ είναι βέβαιο πως η συγκεκριμένη τεχνολογία στο άμεσο μέλλον θα περάσει και σε περισσότερους κινητήρες διαφόρων κυβισμών και σε πιο πολλά μοντέλα. Της Nissan καταρχήν.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ