Πρόσφατα η Porsche ανακάλυψε, πιεζόμενη από τις εξελίξεις και τις νέες προδιαγραφές εκπομπής ρύπων αλλά και από την ανάγκη μείωσης της κατανάλωσης, εκ νέου τους τετρακύλινδρους boxer. Φυσικά με turbo στις νέες εκδόσεις των Boxster και Cayman, οι οποίες μάλιστα χρησιμοποιούν στην επωνυμία τους και τον κωδικό 718, που παραπέμπει σε ένα τετρακύλινδρο ιστορικό μοντέλο της Porsche.

Διαβάστε επίσης

H 718 όμως δεν είναι σε καμία περίπτωση η πιο διάσημη τετρακύλινδρη Porsche. O τίτλος αυτός ανήκει, χωρίς αμφιβολία και δεύτερη σκέψη, στην 550 RS Spyder, το πρώτο μοντέλο που κατασκευάστηκε από τη γερμανική εταιρεία για αγωνιστική χρήση. Η μάλλον ακριβέστερα και για αγωνιστική χρήση, μιας και ο ιδιοκτήτης της μπορούσε να την οδηγήσει μέχρι την πίστα, να τρέξει στον αγώνα, ενίοτε να κερδίσει, να επιστρέψει στο σπίτι του και να την κινεί καθημερινά. Μέχρι τον επόμενο αγώνα.

Κάπως έτσι θα χρησιμοποιούσε την 550 RS Spyder και ο άνθρωπος στον οποίο οφείλεται σε πολύ μεγάλο βαθμό ο μύθος της. Ο James Dean, που σκοτώθηκε πριν από σχεδόν 60 χρόνια, στις 30 Σεπτεμβρίου του 1955, με τη δική του 550 που μόλις είχε αγοράσει, που είχε τον αριθμό 130 στο καπό και την ονομάζε Little Bastard.

Η 550 RS Spyder έμεινε μεν στην ιστορία μέσω αυτού του τραγικού γεγονότος, αλλά και όσων ακολούθησαν με το «στοιχειωμένο» κουφάρι του Little Bastard, όμως έτσι κι αλλιώς της άξιζε προσοχή. Λιγότερη ίσως αν δεν έχει συνδεθεί τόσο στενά με τον James Dean, αλλά προσοχή.

Κι αυτό γιατί έχει να επιδείξει μερικά πολύ ενδιαφέροντα μηχανολογικά στοιχεία, όπως για παράδειγμα τον τετρακύλινδρο κινητήρα των μόλις 1.500 κυβικών που εξελισσόταν στην έδρα της Porsche υπό καθεστώς πλήρους μυστικότητας, είχε 4(!) επικεφαλής εκκεντροφόρους, δύο καρμπυρατέρ και απέδιδε 110 ίππους -τιμή εξαιρετική για την εποχή.

PORSCHE 550 RS SPYDER 7

Σπαρτιάτικο εσωτερικό, αμάξωμα από αλουμίνιο και ένα ατσάλινο χωροδικτύωμα ως πλαίσιο, προκειμένου το βαρος της 550 RS Spyder, της "Porsche του James Dean" να είναι μόλις 550 κιλά. Πηγή: Bonhams.

Ενδιαφέρον είναι πως ο συγκεκριμένος κινητήρας, παρότι αερόψυκτος, ήταν τοποθετημένος στο κέντρο του αμαξώματος της 550 Spyder, ενός αμαξώματος που είχε μήκος μόλις 3,60 μέτρα και ήταν κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Φυσικά το ελαφρύ μέταλλο -το πλαίσιο ήταν ένα ατσάλινο χωροδικτύωμα- είχε επιλεγεί για λόγους βάρους και πράγματι η πρώτη αγωνιστική Porsche ανήκει στην κατηγορία φτερού, μιας και ζυγίζει μόλις 550 κιλά.

Το εξαιρετικά χαμηλό βάρος της επέτρεπε την επίτευξη μιας εντυπωσιακής τελικής ταχύτητας 220 χλμ./ ώρα, την ίδια στιγμή που το 0-100 ολοκληρωνόταν σε λιγότερα από 10,0 δεύτερα και ας μην ξεχνάμε πως μιλάμε για τη δεκαετία του ’50, που οι ταχύτητες που ξεπερνούσαν τα 100, άντε τα 120 χλμ./ ώρα θεωρούνταν από εξωπραγματικές έως και επικίνδυνες.

Συνολικά η Porsche κατασκεύασε μόλις 90 550 RS Spyder, μια από τις οποίες, που μάλιστα βρίσκεται στην αρχική της κατάσταση χωρίς να έχει υποστεί καμία επισκευή ή ανακατασκευή, θα πουληθεί σε δημοπρασία της εταιρείας Bonhams στο Goodwood Revival. H τιμή με την οποία θα αλλάξει κάτοχο αναμένεται να κυμανθεί από 5,5 έως και 7,2 εκατομμύρια ευρώ, ελέω φυσικά και James Dean...

Δες τον κόσμο μέσα από το φακό του CNN Greece. Ακολούθησέ μας στο Instagram!

Διαβάστε επίσης

Τροχαίο Porsche: Περισσότερα από 2 εκ. ευρώ ζητά ο Πατμάνογλου από τον Mr.Jumbo

Αυτοκίνητο: Η καινούργια Bentley Bentayga Speed δεν σταματά στα 300 (χλμ./ ώρα)

Θα μπορέσει η Aliferi, που θα έχει μέχρι και ηλεκτρική έκδοση, να σώσει τη Maserati;

To δεύτερο ηλεκτρικό της Audi, το Q4 e-tron, θα κοστίζει περίπου 45.000 ευρώ