ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η νέα 849 Testarossa πολώνει οπαδούς και φίλους της Ferrari

Η νέα 849 Testarossa πολώνει οπαδούς και φίλους της Ferrari

Η Ferrari επανάφερε στην επικαιρότητα το όνομα Testarossa με την καινούργια 849 και μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα κατάφερε να προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις. Τα social media και τα forums έχουν κατακλυστεί από αρνητικά σχόλια, με πολλούς φίλους της αυτοκίνησης να δηλώνουν απογοητευμένοι από την κατεύθυνση που πήρε το νέο δημιούργημα του Μαρανέλο.

Το φαινόμενο δεν είναι καινούργιο: κάθε φορά που μια μάρκα αγγίζει ένα ιστορικό όνομα, η πιθανότητα αντίδρασης είναι μεγάλη. Στην περίπτωση όμως της Ferrari, το βάρος της παράδοσης πολλαπλασιάζει τις απαιτήσεις.

ferrari-testarossa-1.jpg

Η αυθεντική Testarossa των ’80s δεν ήταν απλώς ένα supercar αλλά ένα σύμβολο ολόκληρης εποχής. Το φαρδύ αμάξωμα, οι χαρακτηριστικές γρίλιες στο προφίλ, η υπερβολή στη σχεδίαση και ο ατμοσφαιρικός V12 σφράγισαν ανεξίτηλα τη μνήμη των φίλων της αυτοκίνησης. Έτσι κάθε προσπάθεια αναβίωσης αυτού του μύθου κρίνεται αναγκαστικά αυστηρά και η εντυπωσιακή 849 δεν αποτελεί την εξαίρεση.

Η νέα Testarossa δεν έχει τις διάσημες πλευρικές γρίλιες που ταυτίστηκαν με την πρόγονό της. Στη θέση τους υπάρχει μια κάθετη μαύρη εισαγωγή αέρα στο πλάι, ενώ στο εμπρός μέρος η οριζόντια μαύρη γραμμή επιχειρεί μια έμμεση, ρετρο-φουτουριστική αναφορά στα pop-up φώτα του παρελθόντος.

ferrari-testarossa-2.jpg

Το πίσω μέρος είναι ακόμη πιο τολμηρό καθώς υπάρχει μια πιο μυώδης φόρμα με εξόγκωμα για τον κινητήρα και έντονα αεροδυναμικά στοιχεία.

Στην ουσία, η Ferrari δεν προσπάθησε να μιμηθεί τη δεκαετία του ’80, αλλά να μεταφέρει τις ίδιες αξίες σε ένα νέο, σύγχρονο κέλυφος.

ferrari-849-testarossa-5.jpg

Κι όμως, για πολλούς αυτό δεν είναι αρκετό. Η κριτική εστιάζει στο ότι το όνομα Testarossa κουβαλά τεράστιο συμβολισμό, που δύσκολα αντέχει σε επανερμηνείες.

Οι πιο σκεπτικιστές θυμίζουν την αντίδραση όταν η Ford παρουσίασε το ηλεκτρικό Mustang Mach-E: ένα επιτυχημένο μοντέλο εμπορικά, αλλά με τους φανατικούς να το απορρίπτουν ως προδοσία της κληρονομιάς.

ferrari-849-testarossa-2.jpg

Στην περίπτωση της Ferrari, η σύγκρουση είναι ακόμη πιο έντονη, γιατί οι προσδοκίες γύρω από το Cavallino Rampante είναι πάντα δυσθεώρητες.

Η συζήτηση γίνεται ακόμη πιο περίπλοκη αν αναλογιστούμε τα τεχνικά της χαρακτηριστικά. Η νέα Testarossa χρησιμοποιεί έναν bi-turbo V8, σε πλήρη αντίθεση με τον ατμοσφαιρικό V12 που όρισε το DNA της αυθεντικής. Αυτό οδήγησε κάποιους να υποστηρίξουν ότι μια άλλη ονομασία, ίσως «GTO», θα ταίριαζε περισσότερο, καθώς παραπέμπει άμεσα στη θρυλική 288 GTO, που επίσης είχε ένα turbo V8.