ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

To Unimog, το όχημα που πάει παντού και κάνει τα πάντα, έκλεισε τα 70

To Unimog, το όχημα που πάει παντού και κάνει τα πάντα, έκλεισε τα 70

Δεν υπάρχει περίπτωση να μην το έχετε δει. Σε κάποια του μορφή, σε κάποια του γενιά από τις αρκετές που έχουν υπάρξει τα τελευταία χρόνια, είτε με τα χρώματα της Πυροσβεστικής είτε κάποιου Δασαρχείου, ενώ ακόμα και σταματημένο, με τη μεγάλη του απόσταση από το έδαφος, δείχνει ικανό να πάει παντού.

Η ιστορία του Unimog ξεκίνησε πριν από ακριβώς 70 χρόνια, το 1946, την περίοδο αμέσως μετά το Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο, τότε που η Γερμανία προσπαθούσε να αφήσει πίσω της το ναζιστικό της παρελθόν και να ανασυγκροτηθεί, εν μέσω ελλείψεων ακόμα και σε βασικά αγαθά. Από την ανάγκη προέκυψε και η ιδέα ενός οχήματος που δεν θα κολλούσε πουθενά και θα μπορούσε να διεκπεραιώνει διάφορες αγροτικές και όχι μόνο εργασίες. Ο σχεδιαστής και μηχανικός Heinrich Rößler έκανε το παραπάνω πράξη και δημιούργησε το αρχέτυπο βενζινοκίνητο Unimog -η ονομασία του σημαίνει μηχανή για όλες τις δουλειές (Universal Motor Gerät)- με κίνηση στους τέσσερις τροχούς, φρένα στους δύο άξονες και πλαίσιο που συνδύαζε στοιχεία τόσο από επιβατικά όσο και από φορτηγά.

Οι ικανότητες του πρωτότυπου ήταν εντυπωσιακές και η παραγωγή ξεκίνησε με κινητήρες πετρελαίου από την Erhard Automotive, παράρτημα της Erhard & Söhne, ενώ από το 1951 τον πλήρη έλεγχο της παραγωγής ανέλαβε η Daimler. Λογικά αντικατέστησε το λογότυπο του Unimog με το αστέρι της Mercedes ενώ τοποθέτησε και κλειστή καμπίνα.

Στα χρόνια που ακολούθησαν, όπως μπορείτε να δείτε και στο βίντεο, το Unimog εξελίχθηκε σε ένα μοναδικό στο είδος του όχημα που συνδυάζει τις δυνατότητες και τις ικανότητες τρακτέρ, φορτηγού, ρυμουλκού, πυροσβεστικού, μεταφορικού, εξερευνητικού και σιδηροδρομικού οχήματος.