Το Suzuki Vitara είναι διαχρονικά το πιο επιτυχημένο SUV της ελληνικής αγοράς (και όχι μόνο) και στα 28 χρόνια της παρουσίας του -εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1988- η κάθε γενιά του εμφανιζόταν προσαρμοσμένη στις ιδιαιτερότητες και τις απαιτήσεις της εκάστοτε εποχής.

Αυτό ισχύει φυσικά και για την τελευταία, που με τις μικρότερες σε σχέση με τους άμεσους προκατόχους της διαστάσεις και με την μοντέρνα εμφάνισή της, που ενσωματώνει στοιχεία τόσο από την παράδοση του μοντέλου όσο και από το iconic Jimny, ταιριάζει απόλυτα με το σύγχρονο τρόπο ζωής.

Τo Vitara, με τις απλές γραμμές του αμαξώματός του, με τις έντονες γωνίες του και την πάντα χαρακτηριστική μάσκα του, δεν δείχνει μόνο όμορφο και νεανικό. Δείχνει και στιβαρό όπως οφείλει να δείχνει κάθε SUV, πόσο μάλλον κάποιο που έχει πίσω μια μεγάλη παράδοση δεκαετιών, ενώ στην εικόνα του συμβάλλουν τόσο οι μεγάλοι τροχοί όσο και η αυξημένη απόστασή του από έδαφος.

Ταυτόχρονα, χάρη και στο μήκος του των μόλις 4,175 μέτρων το νέο Vitara αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευέλικτο και πρακτικό μέσα στην κίνηση της πόλης, ενώ για τη στάθμευση πέρα από την αυξημένη απόσταση από τo έδαφος διευκολύνει και η πολύ καλή ορατότητα από τη θέση του οδηγού. Προς όλες τις κατευθύνσεις, ενώ το εσωτερικό με την υψηλή ποιότητα διαθέτει και στοιχεία, όπως τους στρογγυλούς αεραγωγούς σε συνδυασμό με το επίσης στρογγυλό ρολόι που παραπέμπουν άμεσα στη μεγάλη παράδοση του Vitara, αλλα ταυτόχρονα είναι σύγχρονα και νεανικά.

Η εργονομία που ακολουθεί τα εξαιρετικά ιαπωνικά πρότυπα δεν αφήνει κανένα περιθώριο για παράπονα, ενώ την εικόνα συμπληρώνει η οθόνη αφής των 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, από την οποία ελέγχεται το σύστημα infotainment που διαθέτει φυσικά και δυνατότητες διασύνδεσης smartphones.

Το παρόν μπορούν να δώσουν βέβαια και συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως το Radar Brake Support -λειτουργεί με τη βοήθεια ραντάρ και μπορεί όταν υπάρχει ανάγκη μέχρι και να ακινητοποίησει το Vitara προκειμένου να αποφευχθεί μια σύγκρουση ή να περιοριστούν οι επιπτώσεις της- ή το Adaptive Cruise Control. Η λίστα περιλαμβάνει και το σύστημα ελέγχου κατάβασης, όσο και το Hill Hold που διευκολύνει την εκκίνηση σε ανηφόρα.

Το Vitara εκτός από πλήρη εξοπλισμό και νεανικό σχεδιασμό διαθέτει και άνετους χώρους στο εσωτερικό του, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους, με τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ του να είναι τουλάχιστον 375 λίτρα και να υπάρχει η δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος.

Ταυτόχρονα υπάρχουν και μεγάλες δυνατότητες προσωποποίησης, τόσο στην καμπίνα όσο και στο εξωτερικό του SUV της Suzuki, γεγονός που δίνει τη δυνατότητα στον κάθε κάτοχό του να το προσαρμόσει ακριβώς όπως το είχε φανταστεί.

Το Vitara σε όλα αυτά τα χρόνια που δίνει με εμφατικό τρόπο το παρόν στην κλάση των SUV δεν προσαρμόζει μόνο τη εικόνα του στα δεδομένα της εκάστοτε εποχής αλλά και τη γκάμα των κινητήρων του. Έτσι λοπόν είναι διαθέσιμο με δύο τετρακύλινδρα σύνολα 1.600 κυβικών, βενζίνης και πετρελαίου. Και τα δύο αποδίδουν 120 ίππους και βέβαια το καθένα έχει τα δικά του δυνατά σημεία προκειμένου να το επιλέξει κανείς, ανάλογα με τις ανάγκες και τις επιδιώξεις του.

Το βέβαιο είναι πως και τα δύο είναι ιδιαίτερα οικονομικά και πολιτισμένα, έχουν στάνταρ σύστημα start/ stop, συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια 5 ή 6 σχέσεων (βενζίνη και diesel αντίστοιχα) ή αυτόματα 6 σχέσεων και διατίθενται με κίνηση είτε στους εμπρός είτε σε όλους τους τροχούς, την οποία εξασφαλίζει το σύστημα μετάδοσης ALLGRIP με τα τέσσερα συνολικά προγράμματα λειτουργίας.

Στο Auto κινητήριοι τροχοί είναι κατά κανόνα οι εμπρός, ενώ στους πίσω καταλήγει ροπή όποτε οι πρώτοι τείνου να χάσουν την πρόσφυσή τους. To Sport είναι ιδανικό για δρόμους με αλλεπάλληλες στροφές, καθώς λαμβάνοντας υπόψη και τη θέση του πεντάλ του γκαζιού γίνεται η καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση της τετρακίνησης, προκειμένου να επιτευχθεί η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη πρόσφυση. Το Snow, με κίνηση σε όλους τους τροχούς, χρησιμοποιείτε σε χιονισμένα οδόστρωμα καθώς και γενικά σε επιφάνειες με μειωμένη πρόσφυση, ενώ με το Lock όλη η ροπή διοχετεύεται στον τροχό ή τους τροχούς με τη μεγαλύτερη πρόσφυση.

Με την τετρακίνηση ALLGRIP συνδυάζεται και ο κορυφαίος κινητήρας της γκάμας του Vitara, o turbo Busterjet 1.4 DITC με τον άμεσο ψεκασμό, ο οποίος αποδίδει 140 ίππους και 220 Nm και εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 σε 10,2 δεύτερα, τελική 200 χλμ./ ώρα). Ο 1.4 DITC είναι διαθέσιμος και με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, καθώς και με το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού S, το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει σύστημα πλοήγησης, επενδύσεις suede με κόκκινη ραφή, Radar Brake Support και Adaptive Cruise Control.

Επίσης το Vitara S διαθέτει νέα εμπρός μάσκα, μαύρες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, ασημί σατινέ εξωτερικούς καθρέφτες και κόκκινου χρώματος κάλυμμα προβολέα LED. Τα ιδιαίτερα σχεδιαστικά στοιχεία συνεχίζονται και στο εσωτερικό του, όπου το τιμόνι και ο λεβιές ταχυτήτων έχουν δερμάτινη επένδυση με κόκκινη ραφή, τα πεντάλ έχουν επένδυση αλουμινίου, ενώ οι σπορ νότες συνεχίζονται στον πίνακα οργάνων και τα δαχτυλίδια των αεραγωγών.

Το νέο Suzuki Vitara ξεκινά από τις 16.400 ευρώ με τον κινητήρα βενζίνης των 1.600 κυβικών και των 120 ίππων και από 19.340 ευρώ με το σύνολο πετρελαίου των επίσης 1.600 κυβικών και 120 ίππων. Με τον κορυφαίο κινητήρα Boosterjet 1.4 DITC των 140 ίππων ξεκινά από 27.330 ευρώ.

Διαβάστε επίσης
Δες τον κόσμο μέσα από το φακό του CNN Greece. Ακολούθησέ μας στο Instagram!