Τα πιο μικρά SUV αφενός δεν είναι πολλά και αφετέρου τα περισσότερα από αυτά είναι off road παραλλαγές συμβατικών εκπροσώπων της πιο μικρής κατηγορίας. Αυτός είναι και ο πρώτος λόγος που το καινούργιο Ignis ξεχωρίζει, μιας και έχει ευθύς σχεδιαστεί ως μικρό SUV -ultra-compact το χαρακτηρίζει η Suzuki.

O άλλος λόγος είναι η εμφάνισή του, με τη χαρακτηριστική μάσκα και την ακόμα πιο χαρακτηριστική πίσω κολώνα, που σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία παραπέμπει στο άγνωστο στα μέρη μας Fronte Cοupe. Αντίθετα το καπό είναι εμπνευσμένο από την πολύ γνωστή και στην εποχή της πρωτοποριακή 1η γενιά του Vitara, που ήταν εξαιρετικά δημοφιλής και στην Ελλάδα.

Ανεξάρτητα πάντως από τα στοιχεία κλασικών μοντέλων της Suzuki που έχουν χρησιμοποιηθεί το Ignis έχει πίσω του όλη τη μεγάλη παράδοση της μάρκας, τόσο στα τετρακίνητα όσο και στα μικρά αυτοκίνητα, συνδυασμός που αν μη τι άλλο ακούγεται ελκυστικός. Ειδικά στις μέρες μας.

Έτσι σε ότι αφορά το πρώτο πέρα από την εμφάνιση έχει να επιδείξει και μια απόσταση από το έδαφος που φτάνει ούτε λίγο ούτε πολύ τα 18 εκατοστά -η τιμή είναι εντυπωσιακή αν λάβει κανείς υπόψη του πως το μήκος του είναι μόλις 3,70 μέτρα- που του εξασφαλίζουν τον απαιτούμενο «αέρα» προκειμένου να μη δυσκολευτεί σε βατούς ή λιγότερο βατούς χωματόδρομους. Για τα ακόμα πιο δύσκολα ή για περιοχές που χρειάζεται όπως π.χ. ανηφόρες που γλιστρούν ή πιάνουν χιόνι και πάγο, υπάρχει και τετρακίνητη έκδοση, με το σύστημα μετάδοσης Allgrip Auto της Suzuki, που διαθέτει συνεκτικό συμπλέκτη και όταν υπάρχει ανάγκη κατανέμει αυτόματα τη διαθέσιμη ροπή στους δύο άξονες.

Η παράδοση και η μεγάλη εμπειρία της ιαπωνικής εταιρείας στα μικρά αυτοκίνητα φαίνεται από την άριστη αξιοποίηση των χώρων αλλά και από κάποιες λεπτομέρειες που αποδεικνύονται ιδιαίτερα πρακτικές. Έτσι οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της μάρκας έχουν εξασφαλίζει ιδιαίτερα άνετους χώρους για 4 ή και για 5 επιβάτες εκμεταλλευόμενοι κυρίως το μεταξόνιο των 2.435 χιλιοστών. Ταυτόχρονα το μέγεθος του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από τα 267 έως και τα 514 λίτρα, τιμές, ειδικά η πρώτη από τις μεγαλύτερες της πιο μικρής κατηγορίας.

Στις λεπτομέρειες που προαναφέραμε σημειώστε τη δυνατότητα μετακίνησης του πίσω καθίσματος και μάλιστα σε 2 τμήματα κατά μήκος, ώστε οι χώροι να προσαρμόζονται στις εκάστοτε ανάγκες και κυρίως το σχεδόν κάθετο άνοιγμα των πίσω θυρών. Και λέμε κυρίως γιατί έτσι όπως ανοίγουν διάπλατα, χαρακτηριστικό που λείπει ακόμα και από πολλές λιμουζίνες, διευκολύνεται ιδιαίτερα τόσο η είσοδος όσο και η έξοδος από την καμπίνα του Ignis.

Του Ignis που διαθέτει ένα σύγχρονο σχεδιαστικά εσωτερικό στο οποίο δεσπόζει η οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, με ποιότητα κατασκευής την οποία εγγυάται το Made in Japan και με έναν εξοπλισμό που μπορεί να περιλαμβάνει τόσο συστήματα υποβοήθησης όσο και δυνατότητες διασύνδεσης κινητών.

ignis 25

Το εσωτερικό του Ignis είναι σύγχρονο και νεανικό, ενώ στα ατού του συγκαταλέγονται και οι χώροι, για επιβάτες και αποσκευές, οι οποίοι κυμαίνονται σαφώς πάνω από το μέσο όρο της μικρής κατηγορίας. Πηγή: Παναγιώτης Τριτάρης

Το μικρό SUV της Suzuki όσο άνετα νοιώθει στη φύση και τους χωματόδρομους τόσο βρίσκεται στο στοιχείο του και μέσα στην πόλη. Κι αυτό γιατί είναι ευέλικτο και στην κίνηση και στη στάθμευση, με καλή οδική συμπεριφορά και ικανοποιητικό για το μέγεθος και το χαρακτήρα του επίπεδο άνεσης -μια αδυναμία πάντως υπάρχει στις εγκάρσιες ανωμαλίες- και έναν κινητήρα ο οποίος είναι αρκετά ελαστικός από χαμηλά και το κυριότερο οικονομικός.

Η επιλογή της Suzuki να εξοπλίζει το Ignis αποκλειστικά με το ατμοσφαιρικό σύνολο των 1.200 κυβικών και των 90 ίππων αποδεικνύεται επιτυχημένη, καθώς και καλές επιδόσεις εξασφαλίζει (0-100 σε 12,2 δεύτερα, τελική ταχύτητα 170 χλμ./ ώρα) και είναι φειδωλός με τη διαχείριση της αμόλυβδης. Έτσι χωρίς ιδιαίτερη προσοχή μια μέση κατανάλωση της τάξης των 5,9 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα έρχεται εύκολα, ενώ μπορεί να πέσει και άλλο αν τα πιο πολλά χιλιόμετρα είναι έξω από την πόλη, καθώς ο τετρακύλινδρος επιτρέπει στο μικρό SUV να κινηθεί χωρίς να προβληματίσει και στις εθνικές οδούς.

Το νέο Suzuki Ignis ξεκινά από τις 11.530 ευρώ ως δικίνητο με το επίπεδο εξοπλισμού GL και από 14.030 ευρώ ως τετρακίνητο και πιο πλούσιο GL+. Ενδιαφέρον είναι πως διατίθεται -από 15.080 ευρώ με κίνηση στους εμπρός τροχούς- και με το ελαφρύ υβριδικό σύστημα πρόωσης SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). Το οποίο αποτελείται από μια ενσωματωμένη γεννήτρια ISG (Integrated Starter Generator), έναν ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία ιόντων λιθίου και βοηθά τον τετρακύλινδρο των 1.200 κυβικών ώστε να καταναλώνει ακόμα λιγότερο.

Διαβάστε επίσης
Δες τον κόσμο μέσα από το φακό του CNN Greece. Ακολούθησέ μας στο Instagram!