ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το να κυκλοφορείς με Lamborghini (ή άλλο υπερ- αυτοκίνητο) κοστίζει μια περιουσία

Το να κυκλοφορείς με Lamborghini (ή άλλο υπερ- αυτοκίνητο) κοστίζει μια περιουσία

Οι περισσότεροι απλά χαζεύουμε τα υπερ- αυτοκίνητα στις οθόνες των υπολογιστών μας και σπανιότερα στο δρόμο, ενώ πολύ λίγοι έχουν την ευκαιρία να τα οδηγήσουν και ακόμα λιγότεροι να τα αποκτήσουν.

Και να τα κυκλοφορήσουν, μιας και εκτός από την αγορά τους πανάκριβη είναι τόσο η χρήση όσο και η συντήρησή τους. Για το πόσο ακριβή είναι μας δίνει μια εικόνα ο Simon George, ιδιοκτήτης μιας Lamborghini Murcielago. Η οποία ξεκίνησε την πορεία της ως αυτοκίνητο δοκιμής μακράς διαρκείας του βρετανικού περιοδικού Evo και στη συνέχεια τη χρησιμοποιούσε αφενός για τις καθημερινές του μετακινήσεις και αφετέρου την ενοικίαζε για track days (επισκέψεις για οδήγηση σε πίστα), τα οποία οργάνωνε η εταιρία του.

Πρόκειται δηλαδή για ένα από τα πιο «δουλεμένα» υπερ- αυτοκίνητα που κυκλοφορούν, μιας και από το 2004 που πρωτο- κυκλοφόρησε έχει διανύσει περίπου 400.000 χιλιόμετρα, μαζί με αυτά της πίστας.

Κάνοντας τη σούμα λοιπόν ο Simon σημειώνει πως ποτέ η κατανάλωσή της δεν έπεσε κάτω από τα 20 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα, πράγμα που σημαίνει πως ο θηριώδης V12 μέσα σε αυτά τα 13 περίπου χρόνια, έκαψε, κυριολεκτικά και μεταφορικά, περισσότερες από 150.000 ευρώ σε βενζίνη.

Στο ίδιο χρονικό διάστημα τα λάστιχα αντικαταστάθηκαν 14 φορές με το κόστος κάθε φορά να ανέρχεται σε περίπου 1.000 ευρώ ανά ελαστικό και ο συνολικός λογαριασμός να φτάνει τις 90.000 ευρώ. Πάνω κάτω τόσες φορές άλλαξαν και τα τακάκια, ενώ οι δισκόπλακες έπρεπε να αντικατασταθούν κάθε 25.000 χιλιόμετρα. Όσο για την τιμή τους ήταν πάνω από 1.200 ευρώ τη φορά.

Ο δίσκος του συμπλέκτη -για να αλλάξει πρέπει να κατέβει ο V12- αντικαταστάθηκε 8 φορές, τρεις φορές ο κινητήρας πέρασε από μεγάλο σέρβις -κόστος περίπου 20.000 ευρώ το καθένα- ενώ ένα ατύχημα σε ένα track day, προκάλεσε ζημιές ύψους 110.000 ευρώ, μιας και η Murcielago έπεσε πάνω σε ένα δέντρο.

Έτσι λοιπόν ο συνολικός λογαριασμός των περίπου 13 ετών μαζί με τα τέλη κυκλοφορίας (υπολογίστε 22.000 ευρώ) και τα ασφάλιστρα ξεπέρασαν μαζί με η ζημιά που μάλλον πρέπει να την υπολογίζει κανείς σε τέτοιου είδους αυτοκίνητα, ξεπέρασε τις 450.000 ευρώ. Ή αν προτιμάτε τις 35.000 ευρώ σε ετήσια βάση.

Ενδιαφέρον είναι πως αν πουληθεί η συγκεκριμένη Lamborghini Murcielago σήμερα θα πιάσει περίπου ένα ποσό της τάξης των 70.000 ευρώ, ενώ είναι γεγονός πως ο κ. Simon George μπορεί να καταξοδεύτηκε αλλά τουλάχιστον το ευχαριστήθηκε.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ