ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οι ηλεκτρικές και υβριδικές BMW ξεχωρίζουν και για το fun to drive τους

Οι ηλεκτρικές και υβριδικές BMW ξεχωρίζουν και για το fun to drive τους

H BMW είναι από τις λίγες ευρωπαϊκές μάρκες που έχει επενδύσει εδώ και καιρό εντατικά στην ηλεκτροκίνηση, είτε με τη μορφή αποκλειστικά ηλεκτροκίνητων μοντέλων, όπως το i3, είτε υβριδικών όπως οι αντίστοιχες εκδόσεις όλων των σειρών της και βέβαια το σπορ i8 των 2+2 θέσεων.

Φυσικά σε εξέλιξη βρίσκονται και διάφορα πρότζεκτ, που έχουν σα σκοπό και σα στόχο να κάνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της μάρκας άμεσα όσο το δυνατόν πιο ελκυστικά, μέσω της αύξησης της αυτονομίας τους και μακροπρόσθεσμα πιο προσιτά. Διατηρώντας ταυτόχρονα και το βασικό στοιχείο που διέπει σύμφωνα με την ίδια τη BMW το χαρακτήρα όλων των μοντέλων της, το fun to drive.

Γεγονός είναι πως και το αμιγώς ηλεκτρικό i3 δεν είναι ένα αποστειρωμένο αυτοκίνητο, που απλά σε μεταφέρει από το σημείο Α στο σημείο Β και σου επιβάλλει με τον τρόπο του ένα στυλ οδήγησης τέτοιο που να εστιάζει αποκλειστικά και μόνο στην εξοικονόμηση ενέργειας ώστε να αυξάνεται και η αυτονομία. Στη δεύτερη εκδοχή του που παρουσιάστηκε πρόσφατα, αυτή με τη μπαταρία των 94 Ah, η πραγματική του αυτονομία είναι τουλάχιστον 120 χιλιόμετρα και αυτό σε πολύ κρύες ημέρες, ενώ φτάνει μέχρι και τα 200 όταν ο καιρός είναι ζεστός. Και οι δύο αυτές τιμές, ειδικά η μεγαλύτερη, είναι απόλυτα ικανοποιητικές για να καλυφθούν οι καθημερινές ανάγκες χωρίς ο οδηγός να πρέπει να κάνει παραδοχές και υποχωρήσεις στον τρόπο μετακίνησής του.

Αντίθετα και τις πολύ καλές επιδόσεις (0-100 σε 7,3 δεύτερα) μπορεί να εκμεταλλευθεί, όπως σε ένα συμβατικό μοντέλο και τη ροή της κυκλοφορίας να ακολουθήσει απροβλημάτιστα, ακόμα και βγαίνοντας έξω από την πόλη. Τόσο ώστε να μπορέσει να επιστρέψει στη βάση του χωρίς να χρειαστεί φόρτιση.

Μέσα στην πόλη το i3 είναι ιδιαίτερα πρακτικό, τόσο λόγω μεγέθους -το μήκος του δεν ξεπερνά τα 4,0 μέτρα- όσο και λογω ευελιξίας, μιας και όπως διαπιστώσαμε η ακτίνα στροφής του είναι ιδιαίτερα μικρή. Κάτι που εκτιμάται ιδιαίτερα σε στενούς δρόμους με παρκαρισμένα δεξιά και αριστερά, ακριβώς όπως εκτιμάται και η ψηλή θέση οδήγησης αλλά και οι καλοί χώροι με το μοντέρνο διάκοσμο.

Το μόνο θέμα που πρέπει να έχει κανείς υπόψη του είναι πως η φόρτιση των συσσωρευτών του σε κοινό οικιακό δίκτυο είναι χρονοβόρα, μιας και απαιτούνται σχεδόν 15 ώρες. Κι αυτό γιατί η μεγαλύτερη μπαταρία των 94 Ah δεν διαθέτει άλλη, πιο εξελιγμένη τεχνολογία σε σχέση με τη μικρότερη των 60, παρά μόνο μεγαλύτερο μέγεθος και ενεργειακό περιεχόμενο, άρα και μεγαλύτερες χρονικές απαιτήσεις για τη φόρτισή της. Βέβαια υπάρχουν και οι επιτοίχιοι ταχυφορτιστές της BMW, που κοστίζουν επιπλέον και με τους οποίους η μπαταρία φτάνει το 80% της χωρητικότητάς της σε λιγότερες από 2,5 ώρες.

Φυσικά το i3 με τη μεγάλη μπαταρία είναι διαθέσιμο και ως Range Extender, με έναν μικρό κινητήρα βενζίνης ο οποίος όμως δεν κινεί τους (πίσω) τροχούς αλλά φορτίζει τη μπαταρία που με τη σειρά της τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα.

BMW ELECTRIC TOUR 20a

Το i3 είναι ιδιαίτερα ευέλικτο, ενώ με τη μεγάλη μπαταρία των 94 Ah η αυτονομία του φτάνει μέχρι και τα 200 πραγματικά χιλιόμετρα, τα οποία υπερκαλύπτους τις ανάγκες των καθημερινών μετακινήσεων. Πηγή: Γιώργος & Χρήστος Καραγιωργάκης

Οι ίδιοι ταχυφορτιστές μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για τις μπαταρίες του i8, το οποίο είναι υβριδικό, και μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για μέχρι και 37 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τις τρέχουσες προδιαγραφές. Το ενδιαφέρον εδώ είναι πως ως καθαρά ηλεκτρική η εντυπωσιακή στην όψη σπορ BMW με τις πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω, είναι προσθιοκίνητη, ενώ όταν στο παιχνίδι μπαίνει και ο 3κύλινδρος turbo βενζίνης των 1.500 κυβικών και των 231 ίππων -πρόκειται για την ισχυρότερη εκδοχή του 3κύλινδρου της γερμανικής εταιρείας- γίνεται τετρακίνητη. Σε αυτήν την περίπτωση η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 362 ίππους, οι επιδόσεις, χάρη και στο βάρος των μόλις 1.486 κιλών -υπάρχει εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος και αλουμινίου- είναι αυτές που περιμένει κανείς από ένα καθαρόαιμο σπορ μοντέλο (0-100 σε 4,4 δεύτερα, τελική ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 χλμ./ ώρα), ενώ το ίδιο ισχύει και για το στήσιμό του, όπως είδαμε οδηγώντας το σε μια μικρή πίστα στην Αυστρία. Στο τελευταίο παίζει ρόλο και η κατανομή βάρους 50:50 στους δύο άξονες, που χαρακτηρίζει σχεδόν όλα τα μοντέλα της βαυαρικής εταιρείας.

Όσο για τις υβριδικές εκδοχές των συμβατικών μοντέλων της μάρκας, που απαρτίζουν τη γκάμα των iPerformance, η αίσθηση στο δρόμο και το fun to drive, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας τις 530e και 740 Le, δεν διαφοροποιείται συγκριτικά με τις συμβατικές εκδόσεις με παραπλήσια ονομάσια και αντίστοιχη ιπποδύναμη.

BMW ELECTRIC TOUR 23a

Το εντυπωσιακό υβριδικό i8 είναι το δεύτερο i-μοντέλο της BMW, μετά το αποκλειστικά ηλεκτρικό i3. Η συνδυαστική ισχύς των 362 ίππων και το σχετρικά χαμηλό βάρος του εγγυώνται τις πολύ καλές επιδόσεις. Πηγή: Γιώργος & Χρήστος Καραγιωργάκης

Όλες οι plug-in υβριδικές BMW στις χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες δίνουν προτεραιότητα στην αποκλειστικά ηλεκτρική κίνηση, ενώ αν χρειαστεί επιπλέον ισχύς, π.χ. για επιτάχυνση, ενεργοποιείται και ο κινητήρας βενζίνης των 2.000 κυβικών. Στις μεγάλες ταχύτητες η ηλεκτρική υποβοήθηση του τελευταίου εξασφαλίζει τη μείωση της κατανάλωσης, ενώ η οικονομία γίνεται ακόμα μεγαλύτερη στην περίπτωση που είναι ενεργοποιημένο το σύστημα πλοήγησης. Ενδιαφέρον είναι πως στην περίπτωση που ο επιλογέας μετακινηθεί στη θέση S ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί ανεξάρτητα από το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλεγεί, ενώ στο Save Battery mode το ενεργειακό περιεχόμενο της μπαταρίας διατηρείται για μετέπειτα χρήση.

Η δυνατότητα αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης κυμαίνεται από τα 31 χιλιόμετρα της X5 xDrive 40e μέχρι τα 48 της 740e, ενώ αξίζει να πούμε πως οι υβριδικές εκδοχές των μοντέλων του ομίλου που χρησιμοποιούν το προσθιοκίνητο πλαίσιο (σειρά 2 Active Tourer και το αναμενόμενο Mini Countryman) είναι τετρακίνητες, μιας και ο ηλεκτροκινητήρας κινεί τους εμπρός τροχούς.

Τόσο τα i3 και i8, όσο και τα μοντέλα iPerformance, είναι διαθέσιμα και στη χώρα μας. Το πιο προσιτό i3, με την μπαταρία των 60 Αh κοστίζει από 36.444 ευρώ, με τη μεγαλύτερη των 94 Ah η τιμή του διαμορφώνεται στις 46.174 ευρώ, ενώ αν υπάρχει και Range Extender στις παραπάνω τιμές προστίθενται 9.730 και 9.900 ευρώ αντίστοιχα.

Η τιμή του i8 ξεκινά από 157.4350 ευρώ, η 225xe iPerformance κοστίζει από 44.550 ευρώ, οι αντίστοιχες 330e και 530e 47.532 και 65.500 ευρώ, η X5 xDrive 40e από 89.975 ευρώ και η σειρά 7 από 111.500 ευρώ.