ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Για ποιους λόγους το Γκραν Πρι του Μονακό είναι μοναδικό;

Για ποιους λόγους το Γκραν Πρι του Μονακό είναι μοναδικό;

Την Κυριακή 28 Μαίου θα διεξαχθεί για 75η φορά από το 1929 και για 64η από το 1950 που ξεκίνησε επίσημα η Φόρμουλα 1, ο πιο διάσημος αγώνας της , το Γκραν Πρι του Μονακό, που μαζί με την Indianapolis 500 και τις 24 Ώρες του Le Mans αποτελούν το λεγόμενο Triple Crown του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Πέρα όμως από διάσημο το Γκραν Πρι του Μονακό είναι και ξεχωριστό ή ακόμα καλύτερα μοναδικό, καθώς δεν μοιάζει με κανένα άλλο σιρκουί της Φόρμουλα 1. Τόσο από αγωνιστικής πλευράς, καθώς τα μονοθέσια περνούν κυριολεκτικά ξυστά από τις μπαριέρες όσο και γιατί είναι ξεκάθαρα αυτό με τον πιο κοσμοπολίτικο αέρα.

Στο Μόντε Κάρλο την εβδομάδα του Γκραν Πρι, με κορύφωση βέβαια το Σαββατοκύριακο, δένουν τα πιο εντυπωσιακά γιότ του κόσμου, ενώ το παρόν δίνουν VIP, σταρ και στάρλετ που δεν τους βλέπει κανείς σε κανένα άλλο αγώνα. Και όχι μόνο της Φόρμουλα 1. Παράλληλα το Γκραν Πρι του Πριγκιπάτου -ναι, ο πρίγκιπας Αλβέρτος σαφώς και είναι μεταξύ των θεατών- συνοδεύεται από μερικά πολύ ενδιαφέροντα στατιστικά. Έτσι λοιπόν:

  • Ο Ayrton Senna -δείτε τον στο βίντεο που ακολουθεί από το Γκραν Πρι του 1988- εξακολουθεί να είναι ο πολυνίκης του Μονακό, έχοντας δει την καρό σημαία στο Πριγκιπάτο συνολικά 6 φορές (1987, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993).
  • Η ομάδα με τις περισσότερες νίκες είναι η McLaren, η οποία έχει σημειώσει 15. Ενδιαφέρον είναι πως η ιστορία της ομάδας ξεκίνησε το 1966 από το συγκεκριμένο Γκραν Πρι, με τον ιδρυτή της Bruce McLaren να βρίσκεται με ένα Model M2B με V8 της Ford στην 10η θέση των κατατακτήριων και να εγκαταλείπει μετά από 9 γύρους λόγω διαρροής λαδιού.
  • Συνολικά στο Μονακό έχουν κερδίσει 35 οδηγοί, μεταξύ τους και οι «ντόπιοι» Jarno Trulli, Olivier Panis, Jean-Pierre Beltoise και Maurice Trintignant, Μάλιστα ο τελευταίος ανέβηκε 2 φορές στο πιο ψηλό σκαλί του βάθρου, το 1955 με Ferrari και τι 1958 με Cooper.
  • Ταχύτερο γύρο έχουν σημιεώσει 39 πιλότοι. Τους περισσότερους, 5 τον αριθμό, ο Michael Schumacher.
  • Μέχρι στιγμής οι διαφορετικές «χαράξεις» της «πίστας» στους δρόμους του πριγκιπάτου είναι 9. Η πιο μικρή, από το 1955 έως το 1972, είχε μήκος 3.145 μέτρα 13 στροφές. Η πιο μεγάλη, μήκους 3.370 μέτρων, ήταν από το 2000 έως το 2002 και είχε 18 στροφές. Σήμερα οι στροφές είναι 19 και το μήκος 3,337 χιλιόμετρα.
  • Ο ταχύτερος χρόνος πιστώνεται από το 2011 στο Sebastian Vettel και είναι 1:13,556 λεπτά, ππυ αντιστοιχούν σε μέση ταχύτητα 163,467 χλμ./ ώρα.
  • Αντίστοιχα στο 1ο Γκραν Πρι του Μονακό, το 1950, ο νικητής Juan Manuel Fangio είχε σημειώσει μέση ταχύτητα 98,701 χλμ./ ώρα, ενώ η διάρκεια του αγώνα ήταν 3 ώρες και 13 λεπτά.
  • Η υψηλότερη μέση ταχύτητα στη διάρκεια ενός ολόκληρου αγώνα 78 γύρων είναι 159,552 χλμ./ ώρα και την έχει πετύχει ο Fernando Alonso.
  • Η απόσταση από την pole position μέχρι την πρώτη στροφή είναι μόλις 111 μέτρα!
  • Ο αγώνας έχει ακυρωθεί συνολικά 5 φορές. Το 1994 εξαιτίας έντονης βροχόπτωσης, ενώ 4 φορές (1975, 1996, 1997, 2008) τερματίστηκε, λόγω ατυχημάτων και συμπλήρωσης χρόνου.
  • Πέντε φορές το Γκραν Πρι του Μονακό έχει διακοπεί και επανεκκινήσει λόγω ατυχημάτων (1990, 1995, 2000, 2011 και 2013).
  • Μεγάλες συγκρούσεις από τον 1ο κιόλας γύρο έχουν γίνει 9 φορές: το 1950 με 8 μονοθέσια, το 1959 με 3, το 1962 με 6, το 1974 με 8, το 1980 με 4, το 1990 με 3, το 1994 με 4, το 1995 με 3 και το 2000 με 8.
  • Το 1981 ξεκίνησε με καθυστέρηση 1 ώρας λόγω φωτιάς στο Loews Hotel. Στην διάρκεια της πυρόσβεσης έπεφτε νερό μέσα στο τούνελ.
  • Μόλις 4 ήταν τα μονοθέσια που τερμάτισαν το 1966. Το 1959 και το 1968 κατάφεραν να φτάσουν στην γραμμή του τερματισμού 5 οδηγοί.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ