ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Κάθεστε σωστά στο αυτοκίνητό σας;

Κάθεστε σωστά στο αυτοκίνητό σας;

Αν παρατηρήσετε τους οδηγούς στα αυτοκίνητα γύρω σας θα διαπιστώσετε πως ο καθένα προτιμά και μια άλλη θέση οδήγησης ρυθμίζοντας και διαφορετικά το κάθισμά του, έτσι ώστε να νοιώθει και να αισθάνεται καλύτερα.

Κατά κανόνα όμως είναι αυτές οι ρυθμίσεις σωστές; Μελέτες έχουν δείξει πως οι πιο πολλοί οδηγοί έχουν την τάση να ρυθμίζουν το κάθισμά τους με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που θα ρύθμιζαν και μια καρέκλα γραφείου. Αυτό στην πράξη σημαίνει πως η πλάτη σχηματίζει μεγαλύτερη γωνία με το έδρανο, είναι δηλαδή πιο ξαπλωτή σε σχέση με την ιδανική, ενώ ταυτόχρονα και τα χέρια βρίσκονται πιο μακριά από το τιμόνι από ότι πρέπει.

Φυσικά όλα αυτά έχουν επίπτωση τόσο στην κούραση που νοιώθει κανείς μετά από πολλά χιλιόμετρα και κυρίως στην ασφάλεια, μιας και μια πιο ξαπλωτή θέση οδήγησης δεν εξασφαλίζει τα καλύτερα δυνατά αντανακλαστικά.

Έτσι λοιπόν, προκειμένου να κάθεται κανείς όσο πιο σωστά γίνεται πίσω από το τιμόνι θα πρέπει να ρυθμίζει την πλάτη του καθίσματός του σε μια όσο το δυνατόν πιο όρθια θέση. Αν δεν το έχει συνηθίσει αρχικά θα τον ξενίσει, αλλά στην πορεία θα διαπιστώσει και πως είναι ξεκούραστη και το κυριότερο προσφέρει καλύτερη εποπτεία του δρόμου.

Παράλληλα η απόσταση του καθίσματος από το τιμόνι πρέπει να είναι τέτοια ώστε να χέρια να μην είναι τεντωμένα -κάτι που επίσης επηρεάζει τα αντανακλαστικά- αλλά να σχηματίζουν γωνία. Κι αυτό γιατί τα τεντωμένα χέρια σημαίνουν μεγάλη απόσταση από το τιμόνι, κάτι που βέβαια έχει σα συνέπεια και τα πεντάλ να βρίσκονται πιο μακριά από ότι πρέπει, ενώ επιπρόσθετα το σώμα αναγκάζεται να καμπουριάζει. Αντίστοιχα θα πρέπει να αποφεύγει κανείς να οδηγεί πολύ κοντά στο τιμόνι, καθώς και πάλι δεν θα έχει τον καλύτερο δυνατό έλεγχο.

Εδώ επιπλέον βοήθεια, προκειμένου να βρεθεί η ιδανική θέση οδήγησης, προσφέρει και η δυνατότητα ρύθμισης του τιμονιού που έχουν τα περισσότερα από τα πρόσφατα μοντέλα και μάλιστα κατά δύο άξονες (μέσα- έξω, πάνω- κάτω).

Όπως προαναφέραμε η σωστή θέση οδήγησης προσφέρει πιο άμεσα αντανακλαστικά, ειδικά αν είναι και τα δύο χέρια του οδηγού στο τιμόνι και μάλιστα πιάνοντας την εξωτερική πλευρά της στεφάνης.

Έτσι θα πρέπει να αποφεύγει κανείς να «ξεκουράζει» το χέρι του πάνω στον επιλογέα ταχυτήτων -επιπρόσθετα και γιατί περνούν και κάποιοι κραδασμοί στο σύστημα επιλογής που μπορούν να δημιουργήσουν προβλήματα. Αντίστοιχα δεν θα πρέπει να αριστερό πόδι να είναι ξεχασμένο στο πεντάλ του συμπλέκτη.