ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ποια λέτε πως είναι η κατανάλωση της Bugatti Chiron;

Ποια λέτε πως είναι η κατανάλωση της Bugatti Chiron;

Όταν ασχολείται κανείς με υπερ- αυτοκίνητα -οι περισσότεροι από εμάς σε καθαρά φιλολογικό επίπεδο- εστιάζει στην απόδοση του κινητήρα, σχεδόν αποκλειστικά στην ιπποδύναμη και διόλου στη ροπή, καθώς και στις επιδόσεις.

Από την άλλη ουδείς ενδιαφέρεται για ένα στοιχείο που όχι μόνο είναι βασικό, αλλά τα τελευταία χρόνια έχει όλο και μεγαλύτερο ειδικό βάρος, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Πρόκειται για την κατανάλωση που σε μοντέλα αυτού του βεληνεκούς κυμαίνεται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα. Πολλές φορές και εξωπραγματικά...

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Chiron, των 16 κυλίνδρων και των 8.000 κυβικών, των 1.500 ίππων και των σχεδόν 2 τόνων, για την οποία η Bugatti ανακοίνωσε τις επίσημες τιμές κατανάλωσής της, που ως γνωστό διαφέρουν εως και πολύ από τις πραγματικές.

Έτσι λοιπόν και με βάση τις τυποποιημένες μετρήσεις η Chiron κατά μέσο όρο καταναλώνει 21,4 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα, δηλαδή 2,1 λιγότερα σε σχέση με την προκάτοχό της Veyron. Στον αυτοκινητόδρομο αρκείται σε 16,8 λίτρα, πάντα για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ μέσα στην πόλη χρειάζεται παραπάνω από τα διπλάσια. Για την ακρίβεια 35,2, όταν η Veyron δεν ξεπερνούσε τον αριθμό ορόσημο -μιλάμε πάντα για τις επίσημες τιμές- των 30 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα (29,4).

Στην πράξη αυτό σημαίνει πως το ρεζερβουάρ των 100 λίτρων σπάνια θα επαρκεί για περισσότερα από 300 χιλιόμετρα, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις ο ανεφοδιασμός θα πρέπει να γίνει πολύ νωρίτερα. Ενδεικτικό είναι πως σε πίστα και με υψηλές ταχύτητες, κοντά στην τελική της, τα 100 λίτρα της αμόλυβδης θα έχουν καταναλωθεί σε λιγότερα από 10 λεπτά της ώρας!

Νούμερο αν μη τι άλλο εντυπωσιακό. Ίσως και πιο πολύ από αυτά των επιδόσεων...

BUGATTI CHIRON 2

Όσο γρήγορα ανεβαίνει το ταχύμετρο στη Bugatti Chiron τόσο γρήγορα κατεβαίνει ο δείκτης για το καύσιμο που υπάρχει ακόμα στο ρεζερβουάρ της. Στην πράξη πολύ δύσκολα η αυτονομία της θα ξεπεράσει τα 300 χιλιόμετρα. Πηγή: Bugatti

ΔΗΜΟΦΙΛΗ