ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Tο Arteon είναι το πιο όμορφο Volkswagen των τελευταίων ετών

Tο Arteon είναι το πιο όμορφο Volkswagen των τελευταίων ετών

Αν δει κανείς τα καινούργια μοντέλα που παρουσιάζονται η πλειονότητά τους είτε είναι SUV είτε έχουν στοιχεία από SUV, μιας και αυτή είναι η κατηγορία που παρουσιάζει αλματώδη αύξηση και μάλιστα σε όλες τις αγορές του κόσμου.

Υπάρχουν όμως και οι άλλες κατηγορίες, οι μη SUV, οι πιο παραδοσιακές και κλασικές αν προτιμάτε, οι οποίες προκειμένου να δηλώσουν δυναμικά το παρόν πρέπει να εξελιχθούν, να βρούν μια νέα φόρμα έκφρασης, να γίνουν πιο ελκυστικές και να αποτελέσουν μια ενδιαφέρουσα πρόταση που κάθε άλλο παρά απαρατήρητη θα περάσει.

Χαρακτηριστικά ως προς αυτά είναι τα λόγια του Martin Hube (Product Communication Sprecher, Midsize Fullsize Models), που συναναντήσαμε και ο οποίος μας είπε «υπάρχει μια έκρηξη των SUV παγκοσμίως, στα οποία οι περισσότεροι νοιώθουν πιο ασφαλείς γιατί απλά κάθονται πιο ψηλά. Αν όμως θέλουμε να είμαστε ρεαλιστές, πρόκειται στην ουσία για πρακτικά, υπερυψωμένα στέισον. Από την άλλη υπάρχουν άνθρωποι που ναι μεν τους αρέσουν τα SUV, θα ήθελαν να οδηγούν που και που ένα, αλλά δεν θέλουν να αποκτήσουν κάποιο. Είναι αυτοί που προτιμούν μια ενδιαφέρουσα σχεδίαση και δυστυχώς τον τελευταίο καιρό είχαν όλο και λιγότερες επιλογές. Αυτή είναι και η λογική πίσω από το καινούργιο μας μοντέλο».

Το μοντέλο στο οποίο αναφέρεται δεν είναι άλλο από το Arteon, που η ίδια η Volkswagen και δια στόματος του σχεδιαστή του Tobias Suehlmann το χαρακτηρίζει έως ένα Gran Turismo. Δεν είναι διάδοχος του Passat CC, είναι σαφώς πιο upper class από το τετράθυρο Passat, εκπροσωπεί την είσοδο στη Business Class και όπως μας είπε ο σχεδιαστής του «συνδυάζει την ελκυστική εικόνα με την πρακτικότητα. Το Arteon ξεχωρίζει, είναι εντυπωσιακό, αλλά ταυτόχρονα έχει χώρους και για τους επιβάτες και για ένα παιδικό καροτσάκι, όπως άλλωστε κάθε Volkswagen οφείλει να έχει. Θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα αυτοκίνητο που όλοι θα λένε θέλουμε να το αποκτήσουμε και αυτή τους η πρόσθεση δεν θα αναστέλεται από η έλλειψη πρακτικότητας. Το Arteon είναι ένα άνετο πενταθέσιο, χωράει τα πάντα από τα ψώνια μέχρι τις βαλίτσες για τις διακοπές και είναι και πολύ όμορφο».

Παρόλο που η εμφάνιση είναι σε μεγάλο βαθμό κάτι το υποκειμένικο αντικειμενικό είναι πως το Arteon είναι το πιο ιδιαίτερο και εμπνευσμένο μοντελο που έχει παρουσιάσει η Volkswagen τα τελευταία χρόνια. Έχει πολύ ενδιαφέρουσα φόρμα αμαξώματος, που κατορθώνει να κρύβει σε κάποιο βαθμό τις σεβαστές του εξωτερικές διαστάσεις (μήκος 4,862 μέτρα), ενώ ταυτόχρονα διαθέτει και πολλά ιδιαίτερα σχεδιαστικά στοιχεία που συμβάλλουν στη δημιουργία ενός έντονου χαρακτήρα. Στοιχεία όπως η μάσκα και τα φώτα μπροστά και πίσω, αλλά και η διαμόρφωση της οροφής που τονίζει την εικόνα του πεντάθυρου κουπέ.

Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο του είναι και η 5η πόρτα που ανοίγει διάπλατα και αποκαλύπτει ένα πραγματικά μεγάλο χώρο αποσκευών, που κυμαίνεται από 563 έως και 1.557 λίτρα.

Η παρουσία της συμβάλλει και στην αίσθηση του fastback, ενώ το μεγάλο μεταξόνιο των 2,837 μέτρων είναι σύμφωνο τόσο με το χαρακτήρα του GT όσο και με την εξασφάλιση των χώρων -διαθέτει σύμφωνα με τη Volkswagen το μεγαλύτερο στην κατηγορία ελεύθερο χώρο για τα πόδια όσων κάθονται πίσω- για τους επιβάτες στο εσωτερικό.

VW ARTEON 20

Ο στόχος της Volkswagen για το Arteon, όπως μας τον παρουσίασαν ο σχεδιαστής του Tobias Suehlmann (δεξιά) και ο εκπρόσωπος επικοινωνίας για τα μεσαία και μεγάλα μοντέλα της εταιρείας Martin Hube ήταν η δημιουργία ενός ελκυστικού αυτοκινήτου που ταυτόχρονα θα είναι και πρακτικό. Ενός μοντέλου που θα αποτελεί την είσοδο στην Business Class και θα έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός Gran Turismo. Πηγή: Γιώργος Κούτος

Στο εσωτερικό που πέρα από άνετο είναι και πολυτελές και high tech, καθώς το παρόν δίνει τόσο ο ψηφιακός πίνακας οργάνων όσο και μια μεγάλη οθόνη 9,2 ιντσών στην κονσόλα από την οποία ελέγχονται τα πάντα. Από τη διασύνδεση των smartphones μέχρι τα πολλά συστήματα υποβοήθησης με τα οποία εξοπλίζεται το Arteon. Μεταξύ αυτών και η 2η γενιά Emergency Assist, η οποία αν ο οδηγός χάσει τις αισθήσεις του εξαιτίας ενός προβλήματος υγείας, αναλαμβάνει τον έλεγχο του Arteon (εντός των ορίων των δυνατοτήτων του συστήματος), προκειμένου να το ακινητοποιήσει με ασφάλεια οδηγώντας το στην τελείως δεξιά λωρίδα και ελέγχοντας την κυκλοφορία να μην υπάρχει κίνδυνος συγκρούσεων κατά την αλλαγή των λωρίδων.

Η γκάμα των κινητήρων βενζίνης του Arteon ξεκινά από τον 1.5 TSI των 150 ίππων και συνεχίζεται με τον 2.0 TSI, που είναι διαθέσιμος τόσο με 190 όσο και με 280 ίππους. Η κορυφαία έκδοση είναι αποκλειστικά αυτόματη και τετρακίνητη, κάτι που ισχύει και για την top diesel με τον 2.0 TDI των 240 ίππων.

Ο 2.0 TDI είναι διαθέσιμος και με 150 ή 190 ίππους, ενώ όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με αυτόματα κιβώτια DSG και εκτός από τους top και με τις δύο εξοπλιστικές εκδόσεις Elegance και R-Line (πιο πολυτελής η πρώτη, πιο σπορτίφ η δεύτερη) που διαφοροποιούνται και οπτικά.

Τα Arteon 2.0 TSI και 2.0 TDI των 280 και 240 ίππων είναι διαθέσιμα μόνο ως R-Line και κοστίζουν από 54.800 και 55.850 ευρώ αντίστοιχα, ενώ η βάση εκκίνησης για το καινούργιο, εντυπωσιακό μοντέλο της Volkswagen είναι οι 39.900 ευρώ σε συνδυασμό με τον 1.5 TSI των 150 ίππων.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ