ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το νέο Mazda 3 θα έχει κινητήρα HCCI χωρίς μπουζί

Το νέο Mazda 3 θα έχει κινητήρα HCCI χωρίς μπουζί

Σε πολλά σημεία οι τεχνολογίες των κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου συγκλίνουν, π.χ. στη σχέση συμπίεσης και στη χρήση κοινών στοιχείων, αλλά όπως δείχνουν τα πράγματα στο μέλλον θα έχουν ακόμα πιο πολλά κοινά.

Έτσι οι φήμες θέλουν τη Mazda, την πολύ καλή ιαπωνική εταιρεία που εδώ και κάποια χρόνια απουσιάζει από την ελληνική αγορά, να παρουσιάζει το Σεπτέμβριο, στην έκθεση της Φρανκφούρτης, τη νέα γενιά του Mazda 3 σε συνδυασμό με τον πρώτο κινητήρας βενζίνη με αυτανάφλεξη. Χωρίς τα μπουζί δηλαδή, που σήμερα αποτελούν καθοριστικό στοιχείο για τα σύνολα που καταναλώνουν αμόλυβδη και όχι μόνο.

Θα πρόκειται δηλαδή για έναν κινητήρα τεχνολογίας HCCI, ο οποίος θα λειτουργεί με τόσο υψηλή σχέση συμπίεσης που το καύσιμο μίγμα (βενζίνη και αέρας) θα αυταναφλέγεται όπως στους κινητήρες πετρελαίου. Πάντως για να είμαστε απόλυτα ακριβείς και επειδή στις χαμηλές στροφές θα είναι αδύνατο να επιτευχθεί αυτανάφλεξη, ακριβώς λόγω της χαμηλής συμπίεσης, λογικά θα πρέπει να υπάρχουν σπινθηριστές (μπουζί), εκτός αν υπάρχει και τεχνολογία μεταβλητής συμπίεσης, ενώ η λειτουργία HCCI -ή σύστημα ελεγχόμενης αυτανάφλεξης CAI, Controlled Auto Ignition- θα επέρχεται στις πιο ψηλές, μειώνοντας την κατανάλωση έως και κατά 30%.

Η Mazda εξελίσσει εδώ και χρόνια την τεχνολογία SkyActiv (αυτός είναι και ο λογος που η νέα γενιά κινητήρων θα ονομάζεται SkyActiv II), που στοχεύει στη βελτιστοποίηση της καταναλώσης και των εκπομπών ρύπων και λιγότερο της απόδοσης με τη βοήθεια της μεταβολής της σχέσης συμπίεσης -αύξηση στους κινητήρες βενζίνης, μείωση στους diesel για πιο χαμηλές εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx).

Με την τεχνολογία HCCI ασχολούνται εδώ και χρόνια πολλές εταιρίες, όπως π.χ. η Daimler, στην οποία ανήκει η Mercedes, που είχε παρουσιάσει τον DiesOtto, ενώ μια αλλα ενδιαφέρουσα τεχνολογία είναι η μεταβλητή συμπίεση (VCR), που έχει παρουσιάσει πρώτη η Infiniti.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ