Όταν η Nissan παρουσίασε πριν από 7 χρόνια -το 2010- στην Ιαπωνία και στη συνέχεια και στην Ευρώπη το Leaf η ηλεκτροκίνηση είχε αφενός το χαρακτήρα του εξωτικού, για να μην πούμε του ξωτικού και φάνταζε κάτι πολύ μακρινό.

Διαβάστε επίσης

Σήμερα είναι βέβαιο πως εκτός συγκλονιστικού απροόπτου θα αποτελεί την επόμενη μέρα της αυτοκίνησης, ενώ το πρωτοποριακό Nissan Leaf εξελίχθηκε στο πιο επιτυχημένο ηλεκτρικό μοντέλο παγκοσμίως, έχοντας πουλήσει, παρά την τσιμπημένη τιμή του ακόμα και μετά τις επιδοτήσεις που ισχύουν σε διάφορες χώρες, περισσότερες από 270.000 μονάδες.

Η 2η γενιά του που μόλις παρουσιάστηκε φιλοδοξεί να συνεχίσει την επιτυχία της 1ης και για αυτό εμφανίζεται οπτικά ανανεωμένη και τεχνολογικά αναβαθμισμένη στα σημεία όπου το αρχέτυπο με την πάροδο του χρόνου και τη γρήγορη εξέλιξη στο συγκεκριμένο τομέα των τελευταίων ετών υστερούσε.

Αισθητικά ακολουθεί τη νέα οικογενειακή γραμμή της Nissan που εκφράστηκε καταρχήν από το καινούργιο Micra, ενώ έχει και επιρροές από το πρωτότυπο IDS που είχε αποτελέσει στην ουσία προπομπό του. Από πλευράς διαστάσεων έχει μεν μεγαλώσει ελάχιστα, μόλις κατά 35 χιλιοστά, αλλά αυτό σε συνδυασμό με τη μείωση του ύψους και τον πιο εμπνευσμένο σχεδιασμό του εξασφαλίζουν μια πιο σύγχρονη και δυναμική εικόνα. Ταυτόχρονα έχει να επιδείξει και μια πολύ καλή αεροδυναμική, με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,27.

Πλήρης ανανέωση και στο εσωτερικό, με μια οθόνη αφής 7,0 ιντσών στο μέσο του ταμπλό, που αποτελεί το κέντρο ελέγχου των πάντων, των δυνατοτήτων διασύνδεσης smartphones συμπεριλαμβανομένων. Οθόνη, η οποία προβάλει την κατάσταση της μπαταρίας και τη ροή ενέργειας, υπάρχει και στον πίνακα οργάνων, όπου το ταχύμετρο είναι αναλογικό.

Το νέο Leaf μπορεί να εξοπλιστεί με το σύστημα ημι- αυτόνομης κίνησης ProPilot της Nissan, που όταν υπάρχουν οι συνθήκες αναλαμβάνει τα πάντα με ταχύτητες από 30 έως 100 χλμ./ ώρα καθώς και με το E-Pedal. Με το τελευταίο όλες οι διαδικασίες -εκκίνηση, επιτάχυνση, επιβράδυνση, ακινητοποίηση- γίνονται στο 90% των περιπτώσεων με τη χρήση μόνο του πεντάλ του γκαζιού.

NISSAN LEAF 2018 4

Σύγχρονο εσωτερικό, όπου δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής στο μέσο του ταμπό. Οθόνη υπάρχει και στον πίνακα οργάνων, ενώ το κιβώτιο είναι αυτόματο. Πηγή: Nissan

Το σύστημα πρόωσης αποτελείται από μια μεγαλύτερη σε σχέση με την προηγούμενη γενιά μπαταρία των 60 kWh -χρόνος φόρτισης σε κοινό οικιακό δίκτυο έως και 16 ώρες- η οποία αυξάνει τη (θεωρητική) αυτονομία με βάση το νέο ευρωπαϊκό κύκλο NEFZ στα 378 χιλιόμετρα (από 254) και τροφοδοτεί έναν πιο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 110 kW (+30 σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθίσταται) ή αν προτιμάτε 150 ίππων. Ο τελευταίος εξασφαλίζει φυσικά και σαφώς καλύτερες επιδόσεις. Έτσι το 0-100 χλμ./ ώρα ολοκληρώνεται σε 8,5 δεύτερα, ενώ η τελική ταχύτητα, για λόγους μη εξάντλησης της μπαταρίας περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 144 χλμ./ ώρα.

Στα τέλη του 2018 θα παρουσιαστεί και μια έκδοση με ηλεκτροκινητήρα 160 kW και ακόμα μεγαλύτερη μπαταρία, που θα εξασφαλίζει επίσημα αυτονομία 500 χιλιομέτρων. Ενδιαφέρον είναι πως οι μπαταρίες του Leaf μπορούν και στη δεύτερη γενιά του να χρησιμοποιηθούν και ως κινητές συσκευές ενέργειας, καθώς η τεχνολογία οχήματος-πλέγματος (V2G) συνδυάζει την αμφίδρομη φόρτιση επιτρέποντας την πλήρη ενσωμάτωση των ηλεκτρικών οχημάτων στο ηλεκτρικό δίκτυο.

Το νέο Nissan Leaf θα είναι διαθέσιμο από τον ερχόμενο Ιανουάριο, σε τιμές που θα ανακοινωθούν στην πορεία.


Διαβάστε επίσης

To νέο Nissan GT-R θέλει να είναι το πιο γρήγορο super sports car

Αυτοκίνητο: To ηλεκτρικό Nissan Leaf γίνεται πιο σπορ και δυναμικό ως Νismo

Με το GT-R50 γιορτάζεται ο μισός αιώνας ζωής της Italdesign και του κορυφαίου σπορ Nissan

Το νέο Nissan X-TRAIL είναι ιδανικό για οικογενειακές περιπέτειες