ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το ανατριχιαστικό πρώτο crash test του οργανισμού αξιολόγησης ασφάλειας EuroNCAP

Το ανατριχιαστικό πρώτο crash test του οργανισμού αξιολόγησης ασφάλειας EuroNCAP

Είναι γεγονός πως τα αυτοκίνητα τα τελευταία 20 χρόνια έχουν γίνει πολύ πιο ασφαλή, προσφέροντας ολοένα και μεγαλύτερη προστασία στους επιβαίνοντές τους. Κάτι που επιτυγχάνεται τόσο με τη βελτίωση της δομής των πλαισίων που απορροφούν με τέτοιο τρόπο την ενέργεια που εκλύεται και κατά συνέπεια τις δυνάμεις που απελευθερώνονται ώστε η καμπίνα των επιβατών να παραμένει όσο το δυνατόν ανέπαφη, όσο και με τη συνεχή βελτίωση του εξοπλισμού ασφαλείας -τόσο ενεργητικής όσο και παθητικής.

Τελευταία εκτός από τα καθιερωμένα πια ABS και ESP για που επιβάλλονται από την τρέχουσα νομοθεσία, αλλά και τους αερόσακους, όλο και περισσότερα νέα μοντέλα εξοπλίζονται με νέου τύπου συστήματα υποβοήθησης που κάνουν τις μετακινήσεις όλων μας ακόμα πιο ασφαλείς.

Στη βελτίωση του επιπέδου προστασίας, στην υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών αλλά και στη συνεχή προσθήκη δεδομένων, όπως είναι η προστασία των πεζών και των παιδιών, σημαντική είναι η συμβολή του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού αξιολόγησης της ασφάλειας που παρέχουν τα καινούργια αυτοκίνητα που παρουσιάζονται. Του EuroNCAP, που απονείμει τα γνωστά αστέρια με άριστα τα πέντε και στα 20 χρόνια της λειτουργίας του, ιδρύθηκε το 1997, έχει εκτελέσει περισσότερες από 1.800 δοκιμές πρόσκρουσης. Τα λεγόμενα crash test.

H πρόοδος που έχει γίνει όλο αυτό το χρονικό διάστημα γίνεται απόλυτα κατανοητή αν παρακολουθήσει κανείς το βίντεο που ακολουθεί και το οποίο καταγράφει το πρώτο crash test που έγινε από τον EuroNCAP. Όπως θα δείτε η εξέλιξη της πρόσκρουσης είναι στην κυριολεξία ανατριχιαστική και οι συνέπειες για τους επιβάτες θα ήταν βαρύτατες.

Η αιτία για αυτό το ουσιαστικά ανύπαρκτο επίπεδο προστασίας είναι η σχεδίαση του πλαισίου του Rover 100, που ήταν το αυτοκίνητο που ελέγχθηκε, η οποία χρονολογείται από τη δεκαετία του ’70. Στην ουσία η δομή του πλαισίου κατάρρευσε: όλο το εμπρός μέρος του Rover διαλύθηκε, οι εμπρός κολώνες λύγισαν, ενώ τα σώματα όσων κάθονταν μπροστά προσέκρουσαν στο ταμπλό που μετακινήθηκε σημαντικά προς την καμπίνα περιορίζοντας το χώρο επιβίωσης.

Ευτυχώς που όλα αυτά, με τη βοήθεια και του EuroNCAP, είναι σε σημαντικό βαθμό πλέον παρελθόν.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ