ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

To νέο Audi RS5 των 450 ίππων είναι ο βασιλιάς της απόκρυψης

To νέο Audi RS5 των 450 ίππων είναι ο βασιλιάς της απόκρυψης

Το Audi RS5 δεν είναι ένα αυτοκίνητο που κραυγάζει. Ούτε την κορυφαία του θέση στη γκάμα του κουπέ της Audi, ούτε τους 450 ίππους που αποδίδει ο bi-turbo V6 κάτω από το μακρύ καπό του, ούτε τις επιδόσεις του (0-100 χλμ./ ώρα σε 3,9 δεύτερα) που κάλλιστα μπορούν να συγκριθούν με αυτές καθαρόαιμων σούπερ σπορ μοντέλων.

Το RS5 είναι διακριτικό, είναι ο ορισμός του understatement όπως λένε εύστοχα οι Αγγλοσάξονες. Είναι το αυτοκίνητο που θα πάρει αυτός που ξέρει και πρωταρχικό του μέλημα δεν είναι να το βλέπουν -ενδεχόμενα και να τον φθονούν- αλλά σε κάθε ευκαιρία να εκμεταλλεύεται το εξαιρετικό του στήσιμο, τα μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης που εξασφαλίζει η τετρακίνηση που υπό κανονικές συνθήκες στέλνει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς, την απόδοση του V6 με τα γονίδια από την Porsche και τον τρόπο με τον οποίο καλύπτει ταχύτατα και ξεκούραστα πολλά χιλιόμετρα.

Δεν είναι τυχαίο που στην Audi Sport το χαρακτηρίζουν ως το Gran Turismo της σπέσιαλ γκάμας των μοντέλων με τα διακριτικά RS, ενώ δηλώνουν πως για την εμφάνισή του και κυρίως τις λεπτομέρειές της το πρότυπο ήταν το αγωνιστικό Audi 90 quattro IMSA GTO.

Το ότι είναι διακριτικό δεν σημαίνει φυσικά πως δεν άμεσα διακριτό από τα απλά Α5, ακόμα και από κάποιον που απλά το παρατηρεί. Κυρίως μέσω της πιο μεγάλης και πιο εμφατικής μάσκας του, της επιγραφής quattro στο εμπρός αεροδυναμικό βοήθημα, τις μεγάλες εισαγωγές αέρα, τη διακριτική πίσω αεροτομή, τις στάνταρ ζάντες των 19 ιντσών (εξτρά αυτές των 20), αλλά και στοιχεία από ανθρακόνημα. Μεταξύ αυτών και η οροφή, που χαμηλώνει κι άλλο το κέντρο βάρους και χρεώνεται επιπλέον.

Ανάλογη εικόνα και στο εσωτερικό με στάνταρ τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και τα πολύ καλά μπάκετ καθίσματα, ενώ τον ακόμα πιο σπορ τόνο τον δίνουν οι λεπτομέρειες και οι επιγραφές RS. Όσο για το πίσω κάθισμα, ακόμα και δύο ενήλικες με κανονική σωματική διάπλαση δεν θα στριμωχθούν ιδιαίτερα.

Τα δύο καθίσματα first class είναι βέβαια τα μπροστά και κυρίως το αριστερό, μιας και το RS5 είναι μια πράγματι μια πολύ καλή μηχανή οδήγησης, ένα αυτοκίνητο που εξασφαλίζει το fun to drive που επιζητείται σε όλες τις κατηγορία πόσο μάλλον σε αυτήν. Πατάς το δεξί πεντάλ και η απόκριση του V6 των 2.900 κυβικών με τα διπλά turbo είναι άμεση, ανεξάρτητα από την ένδειξη του στροφομέτρου. Ταυτόχρονα πολύ καλή είναι και η συνεργασία του με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων, ενώ ανάλογα με την όρεξη και τη διάθεσή σου επιλέγεις το πρόγραμμα οδήγησης -από τα τέσσερα διαθέσιμα- που σου ταιριάζει τη δεδομένη στιγμή.

Αν θέλεις να εκμεταλλευθεί όσο το δυνατόν περισσότερα επιλέγεις το Dynamic, που «σφίγγει» ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσής κάνοντάς το και πιο άμεσο -κάτι που ισχύει και για την απόκριση του κινητήρα- ενώ ταυτόχρονα απολαμβάνεις και έναν ακόμα πιο γεμάτο, σπορ ήχο.

AUDI RS4 2018 4a

O bi-turbo V6 των 2.900 κυβικών και των 450 ίππων κινεί και το νέο RS4, που παρουσιάστηκε στη Φρανκφούρτη και την έκθεσή της και συνεχίζει τη μεγάλη παράδοση των σούπερ στέισον της Audi, που ξεκίνησε πριν από περίπου 25 χρόνια με το iconic RS2, που είχε εξελιχθεί και κατασκευαζόταν από την Porsche. Πηγή: Audi.

Το πανίσχυρο γερμανικό κουπέ δεν αφήνει περιθώρια δεύτερων σκέψεων σε σχέση με τις ικανότητες και τις δυνατότητές του: τα 450 άλογά του, χάρη στην τελευταία γενιά του quattro, περνούν χωρίς κανένα θέμα και χωρίς απώλειες στο δρόμο, οι κλίσεις είναι ελάχιστες, ο έλεγχος του αμαξώματος από την ανάρτηση όπως πρέπει να είναι, το τιμόνι ακριβές και άμεσο, ενώ ταυτόχρονα κατορθώνει να κρύβει πολύ καλά το μέγεθός του (μήκος 4,723 μέτρα). Βοηθώντας έτσι και τον οδηγό του να το τοποθετήσει εκεί ακριβώς που θέλει, ειδικά στους πιο στενούς επαρχιακούς δρόμους, όπου σαφώς και δείχνει στο στοιχείο του. Όπως και στις εθνικές οδούς ή και μέσα στην πόλη.

Αυτή η ευρεία γκάμα δυνατοτήτων είναι ακόμα ένα στοιχείο που δημιουργεί τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του Audi RS5, που είναι πράγματι μια ξεχωριστή πρόταση. Και ακριβή, μιας και η τιμή εκκίνησής του είναι οι 117.750 ευρώ. Η οποία μπορεί πολύ εύκολα να πάρει την ανιούσα αν προστεθούν πολλά στοιχεία από τη λίστα του επιπλέον εξοπλισμού, μεταξύ αυτών και το premium ηχοσύστημα της Bang & Olufsen, όπως στο αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας.

Αν πάντως θέλετε κάτι ακόμα πιο πρακτικό, με ανάλογες επιδόσεις και μια μεγάλη παράδοση πίσω του, η Audi παρουσίασε στην έκθεση της Φρανκφούρτης, το τελευταίο σούπερ στέισον της, το καινούργιο RS4, που κινείται από το ίδιο σύνολο των 2.900 κυβικών και των 450 ίππων που όπως είπαμε χρησιμοποιείται στο RS5.

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ





ΔΗΜΟΦΙΛΗ