ΟΜΟΡΦΙΑ

Αποκλειστική συνέντευξη με την ιδρύτρια και διευθυντή του μουσείου Doreen Bloch

Αποκλειστική συνέντευξη με την ιδρύτρια και διευθυντή του μουσείου Doreen Bloch

Η Χριστίνα Χρόνη, απέσπασε μία αποκλειστική, εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη με τη Doreen Bloch, μία από τις τρεις ιδρύτριες του Makeup Museum, που αναρωτήθηκε ένα πρωινό του 2018 «γιατί άραγε να μην υπάρχει ένα μουσείο για το μακιγιάζ;» και τα υπόλοιπα είναι makeup ιστορία.

Δεδομένης της πορείας σας, μπορούμε ασφαλώς να πούμε πως είστε λάτρης της ομορφιάς. Ωστόσο, πως γεννήθηκε στο μυαλό σας το concept ενός μουσείου για το μακιγιάζ;
Ανήκω στη βιομηχανία της ομορφιάς τα τελευταία 10 χρόνια και έχω ιδιαίτερη αδυναμία και αγάπη στα μουσεία. Το 2018 λοιπόν, σκέφτηκα πως είναι παράλογο να μην υπάρχει ένα μουσείο αφιερωμένο στο μακιγιάζ δεδομένου ότι τα καλλυντικά έχουν ιστορία 10.000 ετών. Κάπως έτσι άρχισε να παίρνει μορφή η ιδέα στο μυαλό μου, το να παντρέψω δηλαδή τις δύο αγάπες μου: Το μακιγιάζ και τα μουσεία.

Τι βήματα ακολουθήσατε για την υλοποίηση του οράματός σας;
Ήταν πολύ απλό, ξεκίνησα να έρχομαι σε επαφή με το δίκτυο γνωριμιών μου στον χώρο της ομορφιάς και όλοι συμφώνησαν με ενθουσιασμό πως είναι θαυμάσια ιδέα. Όλοι ήθελαν να βοηθήσουν και η στήριξή τους ήταν πολύτιμη.

Έχετε μία πολύ παθιασμένη ομάδα ειδικών. Τι ρόλο έχει ο κάθε ένας στο project;
Η ομάδα του Makeup Museum είναι εξαιρετική, μοναδική θα έλεγα. Η Caitlin Collins, μία εκ των ιδρυτών μας, έχει ανεκτίμητη εμπειρία στις μάρκες και τη βιομηχανία της ομορφιάς γενικότερα. Αντίστοιχα, η Rachel Goodwin, η τρίτη ιδρυτής μας, είναι επαγγελματίας makeup artist που έχει συνεργαστεί με celebrities όπως η Emma Stone, η January Jones, η Priyanka Chopra και πολλές άλλες, υπέροχες γυναίκες. Είναι λοιπόν η artistry & creative ειδικός μας. Εγώ είμαι Executive Director του μουσείου. Φυσικά, η ευρύτερη ομάδα μας περιλαμβάνει ιστορικούς και σύμβουλους που στηρίζουν το εγχείρημα και μας παρέχουν πολύτιμες πληροφορίες.

Πώς έχει ανταποκριθεί ο κόσμος της ομορφιάς στο εγχείρημά σας;
Η ανταπόκριση του κόσμου της ομορφιάς στο Makeup Museum είναι συγκινητική. Δεχόμαστε συγχαρητήρια, αγάπη και θετική ενέργεια από όλες τις γωνιές του κόσμου. Είναι τόσοι πολλοί οι makeup lovers που έχουν ερωτευτεί την ιδέα και έχουν δείξει την αγάπη τους. Το Makeup Museum έχει ουσιαστικά δημιουργήσει ένα ιδιαίτερο, νέο μέρος όπου μπορείς να ταξιδέψεις γνωρίζοντας την ιστορία του μακιγιάζ.

Η πρώτη σας έκθεση με τίτλο Pink Jungle: 1950’s makeup in America (Ροζ Ζούγκλα: Το μακιγιάζ τη δεκαετία του 50 στην Αμερική) είναι ένα ταξίδι σε μία ιδιαίτερη δεκαετία για το μακιγιάζ. Το κοινωνικό στίγμα του μακιγιάζ για την εποχή είναι τεράστιο πράγματι, τι άλλο όμως σας έκανε να διαλέξετε αυτή την περίοδο;
Η δεκαετία του 1950 ήταν σταθμός για τα καλλυντικά κοινωνικά. Ήταν μία εποχή τεράστιας εμπορικοποίησης και καινοτομίας. Για παράδειγμα, είδαμε εφευρέσεις όπως το μακράς διάρκειας κραγιόν από την Hazel Bishop και η μάσκαρα σε tube, προϊόν που σήμανε την σταδιακή εξαφάνιση της βαριάς μάσκαρα που εφαρμοζόταν με οδοντόβουρτσα! Η ιστορία της δεκαετίας λοιπόν είναι πολύ ενδιαφέρουσα και πολύ λιγότερο glamorous από ό,τι μπορεί να νομίζει οι περισσότερος κόσμος. Τονίζουμε μέσα από τα εκθέματά μας για παράδειγμα, το γεγονός πως οι άφροαμερικανίδες εξαιρούνταν από την εικόνα που πρόβαλλε η ομορφιά στο κοινό. Επίσης, υπήρχαν άκαμπτοι κανόνες και ιδεολογίες που ανάγκαζαν τις γυναίκες να προσαρμοστούν σε πολύ συγκεκριμένα στάνταρ ομορφιάς. Είναι συναρπαστικό.

Τα αντικείμενα της έκθεσης είναι συγκλονιστικά. Ποια είναι η πηγή αυτής της μοναδικής συλλογής του Μουσείου;
Η αρχειακή συλλογή του μουσείου καλύπτει 5.000 χρόνια της βιομηχανίας της ομορφιάς και είναι αποτέλεσμα προσωπικών μας αγορών καθώς επίσης δανείων και δωρεών από εταιρίες και ιδιώτες. Η επέκταση της συλλογής είναι ένα ασταμάτητο έργο, ένας σχεδόν ζωντανός οργανισμός.

Η έρευνα που έχετε κάνει για την έκθεση και τα εκθέματα είναι τεράστια και περιλαμβάνει θέματα όπως η προβληματική απεικόνιση του μακιγιάζ στην ανδροκρατούμενη κοινωνία καθώς και τις προβληματικές, φυλετικές πλευρές της βιομηχανίας γενικά. Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να διαδώσετε μέσα από την έκθεση;
Δημιουργήσαμε το Makeup Museum από το μηδέν ώστε να είναι ένα ασφαλές μέρος όπου ο επισκέπτης θα εξερευνήσει κάθε πλευρά της ιστορίας του μακιγιάζ, συμπεριλαμβανομένης και της πραγματικότητας ότι, ένα τεράστιο κομμάτι της ομορφιάς εκείνη την εποχή, ήταν ετεροδιαμορφωτικό και προσανατολισμένο στα ευρωπαϊκά πρότυπα. Αυτά είναι συστημικά προβλήματα που εντοπίζει κανείς στην ιστορία του μακιγιάζ και αντί να επιλέξουμε να αποσιωπήσουμε αυτά τα βασικά προβλήματα, αποφασίσαμε να ενθαρρύνουμε τη συζήτηση και το διάλογο επάνω σε αυτά τα θέματα. Στόχος μας λοιπόν είναι να εμπνεύσουμε τους επισκέπτες μας να προβληματιστούν και να αμφισβητήσουν την ιδέα ότι, η δεκαετία του 1950 είναι μία δεκαετία γεμάτη glamour και θηλυκότητα. Έχει μία πιο σκοτεινή πλευρά.

Η πανδημία έχει επηρεάσει τις ζωές μας δραματικά και η κίνησή σας να μεταφέρετε την εμπειρία του μουσείου σε ένα application, ώστε να είναι προσβάσιμο σε όλο τον κόσμο, βρίσκουμε πως είναι ιδιοφυής και υπέροχη. Ποια είναι η ανταπόκριση του κοινού σε αυτό;
Η πανδημία ήταν και εξακολουθεί να είναι καταστροφική για ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Ασφαλώς, έχει επηρεάσει τα μουσεία και τους καλλιτεχνικούς χώρους εξίσου. Τα εγκαίνια του Makeup Museum καθυστέρησαν πολλούς μήνες και, όταν είχαμε την ευκαιρία να ανοίξουμε, η προτεραιότητά μας ήταν να διασφαλίσουμε την υγεία και την ασφάλεια των επισκεπτών μας. Κάναμε πολλαπλά meetings με τους μετόχους μας ώστε να αναδιαμορφώσουμε την έκθεση και να την κάνουμε 100% χωρίς άγγιγμα. Χιλιάδες επισκέπτες μας έχουν τιμήσει με την παρουσία τους από το άνοιγμα του μουσείου τον Σεπτέμβριο και το feedback που έχουμε λάβει για την ασφάλεια ήταν εξαιρετικό. Κατά τη διάρκεια του Lockdown στη Νέα Υόρκη, πριν καταφέρουμε να ανοίξουμε, η προτεραιότητά μας ήταν η αποστολή μας: Η εκπαίδευση, η διατήρηση και ο εορτασμός της ιστορίας του μακιγιάζ. Το mobile application και τα digital initiatives Που αναπτύξαμε ήταν ένας ακόμη τρόπος να τιμήσουμε την αποστολή μας. Θέλαμε να δώσουμε πρόσβαση στα αποκλειστικά και σημαντικά εκθέματα του μουσείου και στη μοναδική εμπειρία που δημιουργεί, σε beauty lovers σε όλο τον κόσμο

Υπάρχει κάποια ιδιαίτερη ιστορία που ανακαλύψατε μέσα από την έρευνά σας και που αγαπάτε ιδιαίτερα;
Ανακαλύψαμε τόσες απίθανες ιστορίες! Μου είναι πραγματικά δύσκολο να διαλέξω μόνο μία. Υπάρχουν τόσο υπέροχες ιστορίες ομορφιάς, είναι ένα πραγματικά αλλιώτικο ταξίδι, γεμάτο ανατροπές και εκπλήξεις!

Υπάρχει κάποιο έκθεμα που να σας αρέσει περισσότερο ή που να του έχετε ιδιαίτερη αδυναμία;
Ένα από τα αγαπημένα μου κομμάτια από την έκθεση που τρέχει είναι η πούδρα «Bird in Hand» την οποία σχεδίασε ο Salvador Dali. Πρόκειται για ένα μοναδικό έργο τέχνης της δεκαετίας του 50 το οποίο είναι εξαιρετικά σπάνιο καθώς τα κομμάτια είναι κυριολεκτικά μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού.

Τι να περιμένουμε από το Makeup Museum σχετικά με τις επόμενες εκθέσεις;
Τα θέματα που μπορούμε να αγγίξουμε είναι αμέτρητα από διαφορετικές χρονικές περιόδους ως και σημαντικά θέματα της ομορφιάς όπως η διαφορετικότητα, η βιωσιμότητα και τόσα ακόμα. Προτείνω λοιπόν να μείνετε όλοι συντονισμένοι γιατί κάνουμε συνέχεια ανακοινώσεις!

Δείτε όλο το αφιέρωμα εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ