ΟΜΟΡΦΙΑ

O ρόλος του μακιγιάζ στην μεγάλη οθόνη: Ο hair & makeup designer Daniel Parker μας μιλά αποκλειστικά

O ρόλος του μακιγιάζ στην μεγάλη οθόνη: Ο hair & makeup designer Daniel Parker μας μιλά αποκλειστικά

Με αφορμή τη σειρά The Queen's Gambit, κάναμε μία εφ᾽όλης της ύλης κουβέντα για τον πραγματικό ρόλο της ομορφιάς στον κινηματογράφο και την τηλεόραση

H καριέρα του Daniel Parker ξεκίνησε… πριν ακόμα γεννηθεί. Οι γονείς του βλέπεις, γνωρίστηκαν στο πλατώ των γυρισμάτων του Ben Hur και εκείνος βρέθηκε σαν μικρό αγόρι σε πλατό ταινιών όπως το Laurence of Arabia, αφού ο πατέρας του Charles Parker ήταν ο makeup designer αυτής και άλλων ταινιών. Η δική του ενασχόληση με το μακιγιάζ και τον κινηματογράφο ήταν λοιπόν μοιραία.

https://www.instagram.com/p/CDIoO4Eqctf

Ξεκίνησε την καριέρα του σε παραγωγές όπως το Ιndiana Jones: Raiders of the Lost Ark και πολύ σύντομα, ο Stuart Freebourne (ο άνθρωπος που έφτιαξε τον Yoda και θεωρείται «ο παππούς του μοντέρνου makeup design») του πρότεινε μία θέση για δουλειά. Κάπως έτσι ο ρόλος του άρχισε να περιλαμβάνει καρέκλες κομμωτικής, μακιγιάζ, καθρέφτες και φώτα!

https://www.instagram.com/p/CEtkB9mKpzS

Mην έχοντας ωστόσο επίσημη εκπαίδευσή επάνω στα μαλλιά, το μακιγιάζ και την προσθετική, άρχισε να παρατηρεί τους masters του είδους με τους οποίους είχε την τύχη να συνεργαστεί και έτσι έγινε και ο ίδιος ένας αυτοδίδακτος master. Η καριέρα του απογειώθηκε και συμμετείχε σε παραγωγές όπως το Ιndiana Jones and the Temple of Doom, A Passage to India και πολλές άλλες. Έχει προταθεί για πολλά βραβεία Emmy, με την πρώτη υποψηφιότητα να έρχεται το 1990 για το μακιγιάζ του Charlton Heston στο Treasure Island και με το πιο πρόσφατο για το μακιγιάζ και τα μαλλιά στη σειρά Chernobyl.

Έπειτα ίδρυσε την εταιρία Animated Extras με τον Animatronic Designer Nik Williams και έκαναν μερικές από τις πιο διάσημες και σπουδαίες δουλειές στον κόσμο. Το 1992 μάλιστα, σε συνεργασία με τον Paul Engelen (σχεδίασε το μακιγιάζ στο Game of thrones) δημιούργησε το μακιγιάζ για την ταινία Frankenstein με τον Robert De Niro και προτάθηκε για Όσκαρ αλλά και για BAFTA. Θα μπορούσα να γράψω χιλιάδες ακόμη λέξεις για τη δουλειά του Daniel Parker αλλά δεν θα το κάνω.

https://www.instagram.com/p/CDqGic1KG_F

Ανταποκρίθηκε βλέπεις στο κάλεσμά μου και μιλήσαμε για το τελευταίο του πρότζεκτ, τη σειρά the Queen’s Gambit του ΝETFLIX και καταλήξαμε να κάνουμε μία συναρπαστική κουβέντα.

«Πριν ξεκινήσουμε πρέπει να σου θυμίσω ότι δεν είμαι glamour makeup artist, δημιουργώ χαρακτήρες για την οθόνη. Είναι διαφορετικό. Λατρεύω το glamour μακιγιάζ, απλά δεν είμαι γνωστός για αυτό» μου είπε στην αρχή του τηλεφωνήματος αν και δεν χρειαζόταν. Γνώριζα ασφαλώς με ποιον μιλώ και ήταν τιμή μου. Όταν του το είπα απάντησε με ευγένεια και απίθανη μετριοφροσύνη και ξεκίνησε να μιλά με την πιο μελωδική φωνή, σχεδόν ρομαντικά, για το μακιγιάζ και τα μαλλιά.

«Το μακιγιάζ και τα μαλλιά είναι και αυτοί ηθοποιοί. Είναι η λεπτομέρεια που κάνει όλη τη διαφορά, χωρίς αυτά δεν θα είχες το τελικό αποτέλεσμα που βλέπεις. Το μακιγιάζ και τα μαλλιά είναι οι αφανείς ήρωες και αυτό είναι το μακιγιάζ για το οποίο είμαι γνωστός, για το μακιγιάζ που δεν βλέπεις. Αυτό κάνω, αυτή είναι η ειδικότητά μου. Φτιάχνω απίθανα περίπλοκα προσθετικά μακιγιάζ μερικές φορές αλλά κανείς δεν ξέρει ότι είναι ψεύτικα. Το λατρεύω. Ασφαλώς σε δουλειές όπως το Chernobyl βλέπεις ότι πρόκειται για προσθετική, τα εγκαύματα, αλλά το υπόλοιπο μακιγιάζ δεν το προσέχεις πολύ και όμως είναι εκεί. Μάλιστα, δύο φορές θα έπρεπε να είμαι υποψήφιος για Όσκαρ αλλά τη μία φορά, ο πρόεδρος της επιτροπής των Όσκαρ μου είπε: Ξέρουμε ότι υπάρχει μακιγιάζ και λατρεύουμε αυτό που έχεις κάνει αλλά το πρόβλημα είναι ότι δεν μπορούμε να το δούμε. Είναι ένα τέλειο κομπλιμάν. Και τη δεύτερη φορά μου είπαν το ίδιο: Δεν μπορούμε να σε προτείνουμε για Όσκαρ γιατί απλά δεν μπορούμε να δούμε το μακιγιάζ. Είναι υπέροχο, αλλά δεν μπορούμε να το δούμε, δεν φαίνεται. Αυτό κάνω λοιπόν, αυτό και το να δημιουργώ χαρακτήρες. Το μακιγιάζ και τα μαλλιά άλλωστε δεν είναι παρά ένα prop για τους ηθοποιούς. Είμαι εκεί για να τους βοηθήσω να γίνουν ο χαρακτήρας, να αλλάξουν όνομα και να μεταμορφωθούν.»

Είχε άραγε κάποιο αγαπημένο project; Μπορούσε να διαλέξει; Η κουβέντα μας έπαψε να είναι απλά για τη σειρά γι᾽αυτό δεν δίστασα να τον ρωτήσω. «Θα σε πάω αρκετά πίσω. Το μακιγιάζ που έκανα για τον Ian McKellen στο Richard the Third ήταν ένα από τα πολύ αγαπημένα μου. Έχουν περάσει τόσα χρόνια και ακόμα το λατρεύω».

« Έχω κάνει τόσα πολλά. Είναι πραγματικά δύσκολη ερώτηση, είναι πάρα πολλά. Υπάρχουν μερικοί ηθοποιοί με τους οποίους λατρεύω να συνεργάζομαι όπως για παράδειγμα ο Stellan Skarsgård, είναι ένας υπέροχος ηθοποιός που λατρεύει το μακιγιάζ. Ο Albert Finney είναι επίσης υπέροχος. Έκανα μαζί του την ταινία The Gathering Storm όπου υποδυόταν τον Winston Churchill. Υπέροχη δουλειά και πήραμε και οι δύο ΒAFTA για αυτή. Μάλιστα του τηλεφώνησα και του είπα, Αlbert συγχαρητήρια για το ΒΑFTA σου και σε ευχαριστώ για το δικό μου. Έκανε τόσο καλή δουλειά με το μακιγιάζ που κέρδισα και εγώ, είναι αλληλένδετα τα δύο.»

Άρα η χημεία είναι το νούμερο ένα στη συνεργασία και μοιραία καθοριστική για το αποτέλεσμα. «Ασφαλώς. Υπάρχει ένας ηθοποιός -τον οποίο δεν θα ονομάσω- και για τον οποίο έκανα μακιγιάζ που τον έκανε να δείχνει ηλικιωμένος. Αυτό χρειαζόταν, αυτός ήταν ο χαρακτήρας του. Ήταν ένας μεγαλόσωμος άνδρας και στεκόταν καμαρωτός! Του είπα λοιπόν ότι πρέπει να υποδυθεί τον ηλικιωμένο και μου απάντησε: Όχι, περιμένω το μακιγιάζ να τα κάνει όλα για εμένα. Δεν αστειευόταν, ήταν ειλικρινής. Όταν όμως έχεις έναν καλό ηθοποιό όπως για παράδειγμα το καστ με το οποίο συνεργάζομαι εδώ στην Πράγα είναι παράδεισος. Είναι όλοι υπέροχοι ηθοποιοί και το μακιγιάζ που κάνω είναι διακριτικό αλλά το εκμεταλλεύονται στο 100%. Είναι ηθοποιοί του θεάτρου βλέπεις. Οι Ευρωπαίοι ηθοποιοί του θεάτρου είναι οι καλύτεροι. Υπάρχουν και μερικές εξαιρέσεις Χολιγουντιανών ηθοποιών αλλά οι ηθοποιοί του θεάτρου είναι υπέροχοι γιατί λατρεύουν το μακιγιάζ, το χρησιμοποιούν»

Το τηλεφώνημά μου τον είχε βρει στην Πράγα για τα γυρίσματα της νέας παραγωγής του Steven Spielberg και μάλιστα, ήταν σε καραντίνα εξαιτίας ενός λανθασμένου θετικού τεστ για κορονοϊό. Υπήρχε όμως άραγε κάποια δουλειά που θα ήθελε να κάνει και δεν είχε ακόμα την ευκαιρία;

«Υπάρχει ένα σενάριο επάνω στο γραφείο μου αυτή τη στιγμή που μιλάμε που θα ήθελα να έχω κάνει. Δεν μπορώ να σου πω ποιο είναι δυστυχώς αλλά πάντα ήθελα να κάνω ένα γουέστερν. Ένα πραγματικό γουέστερν. Του χρόνου θα κάνω κάτι με το οποίο δεν έχω ασχοληθεί πολύ, τη Γαλλία του 18ου αιώνα και θα είναι πολύ διασκεδαστικό με όλες τις περούκες. Υπάρχουν πολλά πράγματα που δεν έχω κάνει και για να είμαι ειλικρινής, ακόμα και αν έχω κάνει κάτι, υπάρχουν πάντα και άλλοι τρόποι για να γίνει. Κανείς βέβαια δεν μπορεί να πει πως η δουλειά μου επαναλαμβάνεται γιατί αυτό δεν συμβαίνει ποτέ. Γι᾽αυτό χάρηκα και τόσο πολύ όταν μου ζητήθηκε να αναλάβω το Τhe Queen’s Gambit. Δεν μου ζητούν συχνά να κάνω glamour μακιγιάζ και όπως σου είπα το λατρεύω. Συγκεκριμένα η τελευταία στιγμή, το μακιγιάζ, η εικόνα της Βeth στο φινάλε με κάνει να ανατριχιάζω κάθε φορά. Θα ήθελα να κάνω περισσότερο glamour, είναι τόσο διασκεδαστικό».

Tο μακιγιάζ και τα μαλλιά (σχεδίασε και τα δύο) στο The Queen’s Gambit, παίζουν άλλωστε το δικό τους ρόλο στην εξέλιξη της Beth. Είναι ενδεικτικά της ιστορίας ενηλικίωσης που παρακολουθούμε, είναι οι διακριτικές πινελιές που κάνουν μία δουλειά από καλή, σπουδαία και που μετατρέπουν μία σειρά από δημοφιλή, στη σειρά που έχουν δει 62 εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο.

Ο Daniel Patrick λοιπόν δεν χρειάζεται να μιλήσει για τα κραγιόν και το eyeliner (αν και η Jessica Chastain έχει πει ότι ο Daniel κάνει το ωραιότερο cat eye στον κόσμο). Η δουλειά του μιλά από μόνη της και μία καλύτερη ματιά στην εικόνα αποκαλύπτει ότι, χωρίς τις ιδιοφυίες όπως ο Daniel Patrick τίποτα δεν θα ήταν το ίδιο στις οθόνες μας, μεγάλες και μικρές.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ