ΜΟΔΑ

Supermodels: η συμμορία του Versace έχει μια παραφωνία

Supermodels: η συμμορία του Versace έχει μια παραφωνία

Κλείνοντας το μάτι στο παρελθόν, ο οίκος μόδας της Ιταλίας Versace παρουσίασε τη νέα καμπάνια που έχει μονοπωλήσει το ενδιαφέρον των fashion editors. Είναι εύλογο. Σε αυτή πρωταγωνιστούν τα κορυφαία των κορυφαίων supermodel που έχουν περπατήσει στην πασαρέλα του οίκου και έχουν ενώσει το μύθο τους με τον μαξιμαλισμό της εταιρίας.

Εαν γυρίσεις το χρόνο πίσω θα θυμηθείς ότι ένα από τα καλύτερα στιγμιότυπα της Εβδομάδας Μόδας του Μιλάνο ήταν όταν η Ντονατέλα Βερσάτσε επανένωσε τα θρυλικά supermodels της δεκαετίας του '90 προς τιμήν του αείμνηστου αδελφού της, Τζιάνι Βερσάτσε με αφορμή τα 20 χρόνια από τον θάνατό του.

Στην επίδειξη για τη συλλογή Άνοιξη / Καλοκαίρι 2018 ανέβηκαν στην πασαρέλα τα αγαπημένα μοντέλα του Τζιάνι, μεταξύ των οποίων η Κλόντια Σίφερ, η Ναόμι Κάμπελ, η Κάρλα Μπρούνι, η Έλενα Κρίστενσεν και η Σίντι Κρόφορντ σε μία ωδή στον εκλιπόντα σχεδιαστή μόδας.

Στη νέα καμπάνια του οίκου Versace για την Άνοιξη 2018 η Ντονατέλα Βερσάτσε χαρίζει ακόμη ένα νοσταλγικό νεύμα στη χρυσή εποχή των supermodels με λαμπερά γνωστά πρόσωπα, συμπεριλαμβανομένης της Κάμπελ.

Η Λίντα Εβαντζελίστα και η Κρίστι Τέρλινγκτον, οι οποίες απουσίαζαν από το reunion show στο Μιλάνο, εμφανίζονται επίσης στις φωτογραφίες που υπογράφει ο Στίβεν Μάιζελ, η πρώιμη καριέρα του οποίου χαρακτηρίστηκε από τη συνεργασία του με την "Τριάδα".

Το παρελθόν και το μέλλον

Η διαφημιστική καμπάνια έκανε ντεμπούτο στις 18 Δεκεμβρίου με μοντέλα που εκπροσωπούν διαφορετικές γενιές, όπως οι Ζιζέλ Μπούντχεν, Ράκελ Ζίμερμαν, Ναταλία Βοντιάνοβα. Στη καμπάνια εμφανίζονται επίσης οι Τζίτζι Χαντίντ, Κάια Γκέρμπερ, Ιρίνα Σάικ, Βιτόρια Τσερέτι, Κάρα Τέιλορ, Νόα Λουίς Μπράουν και η Γκρέις Ελίζαμπεθ.

Όπως και το fashion show έτσι και η καμπάνια είναι ένας φόρος τιμής στον Τζιάνι Βερσάτσε, ο οποίος ίδρυσε και διηύθυνε τον ιταλικό οίκο μόδας για δύο δεκαετίες έως τον θάνατό του, το 1997.

Η Ναόμι Κάμπελ φόρεσε ένα μεταλλικό χρυσό φόρεμα για την καμπάνια, ενώ τα δημοφιλή μοτίβα ζώων και το θρυλικό λογότυπο, η Μέδουσα εμφανίζονται σε μεταξωτά κασκόλ, τζάκετ και πουκάμισα.

"Η Ναόμι έπρεπε να είναι δίπλα μου για αυτήν την πολύ ιδιαίτερη εκστρατεία, ύμνο τιμής στον Τζιάνι... Είναι οικογένεια για μένα" δήλωσε η Ντονατέλα Βερσάτσε.

"Ήταν καταπληκτική αυτή η φωτογράφιση για την εκστρατεία, ήμουν περιτριγυρισμένη απ’ όλους τους φίλους μου και κάποιους του Τζιάνι, στον οποίο είναι αφιερωμένη η συλλογή. Ένιωσα τόσα πολλά διαφορετικά συναισθήματα ταυτόχρονα, αλλά ήταν πολύ θετικά".

Τι είναι supermodel σήμερα;

Η καμπάνια συζητήθηκε για κάτι ακόμη. Πόσο ουσιαστικό και αληθινό είναι να μιλάει κανείς για supermodel σήμερα με τα social media να καθιερώνουν ανώνυμα style icons που γίνονται επώνυμα με τις ευλογίες των οίκων που θέλουν τα χρήματα και την γκαρνταρόμπα των millennials;

"Η μόδα μοιάζει να κουράζεται από μεγαλόπνοες αναμνήσεις, θέλει φρεσκάδα και ανατρεπτικότητα" σχολίασε υποψιασμένη fashionista. "Τι δουλειά έχει η 16χρονη Κάια Γκέρμπερ ανάμεσα στους ζωντανούς μύθους του modelling;" σχολίασε άλλος θιασώτης της μόδας στα κοινωνικά δίκτυα.

"Όταν 'ανακυκλώνεις' έναν όρο, τον εξασθενείς. Αυτές τις μέρες κάθε μοντέλο είναι 'supermodel' για τα tabloid, λες και αν απλά βάλεις αυτή τη λέξη σε έναν τίλο του χαρίζει και το εκτόπισμα που ο όρος κουβαλούσε" γράφει η συντάκτρια μόδας των New York Times, Βανέσα Φρίντμαν που μας παροτρύνει να αφήσουμε τη λέξη Supermodel στην ησυχία της και τα 90s που δικαιωματικά ανήκει.

Εάν πάντως κάτι μπορεί να ειπωθεί με σιγουριά είναι η νοσταλγία που η Ντονατέλα Βερσάτσε τρέφει για το χθες. Ίσως ισχύει αυτό που η ίδια θέλει να λέει για την καμπάνια. "Είναι μια καμπάνια που γεφυρώνει το παρελθόν με το παρόν. Εαν δεν ξέρεις από που έρχεσαι δεν μπορείς να χτίσεις το μέλλον σου" λέει.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ