ΜΟΔΑ

«Ξεπεράστε το»: η μητέρα του αγοριού της διαφημιστικής καμπάνιας που προκάλεσε οργή παίρνει θέση

«Ξεπεράστε το»: η μητέρα του αγοριού της διαφημιστικής καμπάνιας που προκάλεσε οργή παίρνει θέση

Ρατσισμός ή υπερβολή; Η διαφημιστική καταχώρηση της εταιρίας με τον πιτσιρικά να φοράει φούτερ με τυπωμένη τη φράση "Coolest Monkey In The Jungle" (Ο πιο cool πίθηκος στη ζούγκλα) προκάλεσε την οργή. Σήμερα η μητέρα του παίρνει τη δική της θέση για την έντονη συζήτηση που ξεκίνησε μετά από αυτό το "ατυχές" για άλλους, "ακριβές" για αρκετούς υπονοούμενο.

Η μητέρα του μικρού μοντέλου Τέρι Μάνγκο προτρέπει μέσω του λογαριασμού της στο Facebook όσους έσπευσαν να επικρίνουν την εταιρία για "ρατσισμό", ανάμεσά τους και διεθνείς αστέρες της μουσικής και του αθλητισμού να "ενηλικιωθούν".

"Ξεπεράστε το" και "σταματείστε να κάνετε φασαρία χωρίς λόγο" αναφέρει η μητέρα του. Η Μάνγκο που μετανάστευσε στη Σουηδία από τη Νιγηρία εξήγησε ότι "ειλικρινά δεν καταλαβαίνει" το θέμα. "Όχι διότι επιλέγω να μην το καταλαβαίνω, αλλά διότι δεν σκέφτομαι έτσι, λυπάμαι" τόνισε.

Ο αστέρας του NBA ΛεΜπρόν Τζέιμς, ο μουσικός P Diddy περιλαμβάνονται στις διασημότητες που έσπευσαν να κατηγορήσουν την εταιρία για ρατσισμό, ενώ ο μουσικός The Weekend που συνεργάσθηκε με την εταιρία διέκοψε κάθε εμπορική συνέργεια μεταξύ τους.

Μετά τις αντιδράσεις η εταιρία απέσυρε την εικόνα και απολογήθηκε ωστόσο το πορτρέτο του μικρού συνεχίζει να απασχολεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ορισμένοι χρήστες εξακολουθούν να μην κατανοούν πώς η μητέρα του μικρού μοντέλου ανέχεται αυτήν την "ρατσιστική μεταχείριση". Άλλοι δεν βλέπουν πραγματικά τον λόγο για αυτή την οργή σημειώνοντας ότι αυτό που βλέπουν είναι "ένα χαριτωμένο αγόρι με ένα πράσινο φούτερ".

Οι επιθέσεις στο πρόσωπο της Μάνγκο που την κατηγορούν για "ιδιοτέλεια" συνεχίζονται.

https://www.instagram.com/p/Bdypn4gBUer

"Είμαι δυνατή, είμαι όμορφη και δεν θα με σβήσει κανείς"

Λίγους μήνες νωρίτερα εταιρία κοσμετολογίας κλήθηκε να απολογηθεί για διαφήμιση αντιμετωπίζοντας ακόμη και την απειλή μποϊκοτάζ των προϊόντων της. Σε αυτή μια μαύρη κοπέλα έβγαζε τη μπλούζα της για να αποκαλυφθεί μετά ως λευκή. Το μοντέλο Lola Ogunyemi, η πρωταγωνίστρια της διαφήμισης πήρε θέση με άρθρο της στη The Guardian και ερμηνεύει το μήνυμα αλλιώς.

"Όταν μου πρόσφερθηκε η ευκαιρία να είμαι το πρόσωπο μιας νέας καμπάνιας για προϊόν σώματος, δέχθηκα αμέσως. Από πολύ νεαρή ηλικία, μου έλεγαν: "Είσαι τόσο όμορφη ... για κορίτσι με σκουρόχρωμο δέρμα. Είμαι νιγηριανή, γεννημένη στο Λονδίνο και μεγάλωσα στην Ατλάντα. Έχω μεγαλώσει με επίγνωση για την άποψη της κοινωνίας σχετικά με τους ανθρώπους με σκουρόχρωμες επιδερμίδες, ειδικά τις γυναίκες, για τις οποίες επικρατεί η πεποίθηση ότι μοιάζουν πιο όμορφες όταν έχουν ανοιχτόχρωμη επιδερμίδα. Γνωρίζω ότι η βιομηχανία ομορφιάς τροφοδότησε αυτή την άποψη με τη μακρά ιστορία της παρουσίασης μοντέλων με ανοιχτόχρωμο δέρμα ως πρότυπα ομορφιάς" έγραψε.

"Έχοντας την ευκαιρία να εκπροσωπήσω όλες τις γυναίκες με σκούρο δέρμα σε μια παγκόσμια καμπάνια ομορφιάς, ένιωσα πως είναι ο πιο τέλειος τρόπος για να θυμίσω στον κόσμο ότι είμαστε εδώ, είμαστε όμορφες και το πιο σημαντικό, μας εκτιμούν. Έπειτα, ένα πρωί ξύπνησα με ένα μήνυμα από φίλο που με ρώτησε αν η γυναίκα σε ένα post που είδε ήμουν πραγματικά εγώ. Μπήκα στο διαδίκτυο και ανακάλυψα ότι είχα γίνει το πρόσωπο σε μια ρατσιστική διαφήμιση. Δεν σας λέω ψέματα. Εάν πατήσετε στη μηχανή αναζήτησης της Google "ρατσιστική διαφήμιση" αυτήν τη στιγμή, μια εικόνα του προσώπου μου είναι το πρώτο αποτέλεσμα. Ήμουν ενθουσιασμένη που συμμετείχα σε μια καμπάνια, μέσω της οποίας προωθούσα τη δύναμη και την ομορφιά της φυλής μου, έτσι όταν είδα τι είχε συμβεί ένιωσα άσχημα. Έγιναν εκκλήσεις για μποϊκοτάρισμα των προϊόντων και φίλοι από όλο τον κόσμο με έπαιρναν για να δουν αν ήμουν εντάξει. Ήμουν συγκλονισμένη από το πόσο αμφιλεγόμενη έγινε η διαφήμιση. Αν είχα ακόμη και την παραμικρή ένδειξη πως θα αντιμετωπιζόμουν ως κατώτερη ή ως "πριν" σε μια "πριν και μετά" φωτογράφιση, θα ήμουν η πρώτη που θα έλεγα ένα εμφατικό "όχι". Ωστόσο, η εμπειρία που είχα με την εταιρία ήταν θετική. Πέρασα πολύ καλά στο γύρισμα. Όλες οι γυναίκες κατανόησαν την έννοια και τον γενικό στόχο - να χρησιμοποιήσουμε τις διαφορές μας για να τονίσουμε το γεγονός ότι όλοι οι τύποι δέρματος αξίζουν ευγένεια" τονίζει.

https://www.instagram.com/p/BaKbGLzn3gi

"Θυμάμαι ότι όλες μας νιώσαμε ενθουσιασμένες με την ιδέα να φοράμε μπλουζάκια και να μετατρεπόμαστε η μία στην άλλη καθώς 'αλλάζουμε'. Δεν ήμασταν σίγουρες πώς θα φαινόταν στην τελική επεξεργασία, ούτε ποια από εμάς θα εμφανίζονταν στην πραγματικότητα, αλλά όλες φάνηκαν να είναι σε καλή διάθεση κατά τη διάρκεια της λήψης, συμπεριλαμβανομένου και εμού. Στη συνέχεια βγήκε η πρώτη διαφήμιση στο Facebook: ένα βίντεο 13 δευτερολέπτων που δείχνει εμένα, μια λευκή γυναίκα και μια γυναίκα ασιατικής καταγωγής που αφαιρούμε τις μπλούζες μας και αλλάζουν τα πρόσωπά μας. Μου άρεσε πολύ. Οι φίλοι και η οικογένειά μου το αγάπησαν. Ήμουν περήφανη. Μετά κυκλοφόρησε το πλήρες τηλεοπτικό σποτ των 30 δευτερολέπτων στις ΗΠΑ και ήμουν ξανά ενθουσιασμένη. Υπήρχαν επτά από εμάς στην πλήρη έκδοση, διαφορετικές φυλές και ηλικίες. Και πάλι, ήμουν το πρώτο μοντέλο που εμφανίστηκε στην διαφήμιση, περιγράφοντας το δέρμα μου ως "20% ξηρό, 80% λαμπερό". Νομίζω ότι η πλήρης εκδοχή που προβλήθηκε στην τηλεόραση κάνει πολύ καλύτερη δουλειά και στέλνει το μήνυμα της καμπάνιας δυνατά και καθαρά" προσθέτει κάνοντας λόγο για την ευθύνη των διαφημιστών "να εξετάσουν τις επιπτώσεις που μπορεί να έχουν οι εικόνες τους, ειδικά όταν πρόκειται για περιθωριοποιημένες ομάδες γυναικών".

"Μπορώ να δω πώς τα στιγμιότυπα της διαφήμισης που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο έχουν παρερμηνευθεί, λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι η Dove αντιμετώπισε αντιδράσεις στο παρελθόν για το ίδιο ακριβώς ζήτημα. Υπάρχει έλλειψη εμπιστοσύνης εδώ και αισθάνομαι ότι το κοινό ήταν δικαιολογημένο στην αρχική του οργή. Έχοντας πει όλα τα παραπάνω, μπορώ επίσης να δω ότι έχουν παραληφθεί πολλά πράγματα από τη διαφήμιση. Η αφήγηση γράφτηκε χωρίς να παρέχει στους καταναλωτές ένα πλαίσιο στο οποίο θα βασιστούν για να έχουν μια ολοκληρωμένη γνώμη. Αν και συμφωνώ με την απάντηση της εταιρίας να ζητήσει συγγνώμη, θα μπορούσαν επίσης να υπερασπιστούν το δημιουργικό όραμά τους και την επιλογή τους να συμπεριλάβουν εμένα, μια μαύρη γυναίκα, ως πρόσωπο της εκστρατείας τους" προσθέτει.

"Δεν είμαι μόνο ένα σιωπηλό θύμα μιας παρεξηγημένης καμπάνιας ομορφιάς. Είμαι δυνατή, είμαι όμορφη και δεν θα με σβήσει κανείς" κατέληξε.

https://www.instagram.com/p/BaEH32bHUO0

ΔΗΜΟΦΙΛΗ