"Αυτά τα παπούτσια είναι ό,τι πιο άσχημο κυκλοφορεί -και τα αγαπάω" έγραφε η συντάκτρια μόδας του Forbes Susannah Breslin μετά την παρουσίαση των δημιουργιών του γαλλικού οίκου Balenciaga στην  Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι. Αναφερόταν στα υποδήματα που κάποτε ήταν τάση, μετά ξεχάστηκαν και τώρα επιστρέφουν προκαλώντας φρενίτιδα στη Βρετανία. 

Διαβάστε επίσης

Υπάρχουν αξεσουάρ φετίχ που μονοπωλούν το ενδιαφέρον των fashionista, κομμάτια της γκαρνταρόμπας που γίνονται κομμάτι της δημόσιας ταυτότητας και δηλώνουν ότι είσαι cool, posh, αδιάφορος ή αιώνιο θύμα της μόδας. Όποιος και αν είναι ο χαρακτηρισμός τα Crocs είναι ένα τέτοιο αξεσουάρ που φορέθηκε πολύ.

Η πρώτη τους εκδοχή εμφανίστηκε το 2002. Έως το 2017, είχαν πουληθεί 300 εκατομμύρια ζευγάρια.

Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, τα Crocs δεν είχαν τις ίδιες επιδόσεις στην αγορά. Μέχρι που υπήρξε η εύλογη ανατροπή.

Πρόσφατη έρευνα του eBay διαπίστωσε ότι, τον περασμένο Απρίλιο, έγιναν 25.000 αναζητήσεις στο site για Crocs. Τον ίδιο μήνα, στο site πουλήθηκαν 15.000 ζευγάρια. Το οποίο σημαίνει ότι πωλούντο 20 ζευγάρια την ώρα.

Με τις ευλογίες των οίκων

Η αλήθεια είναι ότι έβαλαν πλάτη σχεδιαστές μόδας (με βάρος και κύρος). Τον Οκτώβριο του 2017, ο οίκος Balenciaga παρουσίασε σε πασαρέλα, ως μέρος της κολεξιόν Άνοιξη-Καλοκαίρι 2018, τη δική του εκδοχή Crocs.

Παρά το ότι το ύψους 10 εκατοστών Foam επικρίθηκε - και κόστιζε 850 δολάρια - , εξαντλήθηκε στην αγορά.

Τον Απρίλιο, ο ράπερ και σχεδιαστής μόδας Κάνιε Γουέστ εμφάνισε στο Twitter ένα μπλε υπόδημα, το οποίο αποκαλούσε "Yeezy slides". Πολλοί κορόιδεψαν την ομοιότητά του με τα Crocs.

Ο κόσμος, όμως, αγοράζει ξανά Crocs. Η εφημερίδα The Daily Mail ανέφερε ότι κάποια στιγμή οι Βρετανοί έκαναν κάθε λεπτό αναζήτηση για Crocs στο eBay. Η φρενίτιδα φοριέται.

Το εκκεντρικό πουλάει

Πριν το show του οίκου ο κόσμος της μόδας απέρριπτε τα Crocs χωρίς δεύτερη ματιά. Το να τα φοράει κάποιος υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, ήταν "έγκλημα μόδας".

Ο ανατρεπτικός σχεδιαστής του γαλλικού οίκου Demna Gvasalia όμως έχει άλλη γνώμη και αυτή φρόντισε να την κοινοποιήσει σε όλους προσθέτοντας στα -εξαιρετικά άνετα υποδήματα- τις ανατρεπτικές του πινελιές.

Στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι ο οίκος μόδας Balenciaga στην επίδειξη της συλλογής Άνοιξη/Καλοκαίρι 2018 παρουσίασε τα μοντέλα να φορούν παπούτσια τύπου Crocs - και αρκετοί λάτρεις της μόδας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενθουσιάστηκαν.

Αντί να κάνει τα μοντέλα να υποφέρουν βαδίζοντας σε ψηλοτάκουνα πέδιλα ο οίκος Balenciaga επέλεξε χοντροκομμένα ζεύγη Crocs. Η γαλλική αυτοκρατορία της μόδας ένωσε τις δυνάμεις με την εταιρεία παραγωγής υποδημάτων για μία περιορισμένης έκδοσης συλλογής που αναβαθμίζει το κλασικό Clog σε 10ποντη πλατφόρμα με την ονομασία 'Foam΄'" σχολίασε συντάκτρια μόδας.

"Όταν o Balenciaga μας προσέγγισε, ενθουσιαστήκαμε από την ευκαιρία να προωθήσουμε τα όρια των δυνατοτήτων σχεδιασμού για να δούμε τι μπορούμε να δημιουργήσουμε μαζί" είπε η Michelle Poole, στέλεχος της Crocs στο Footwear News. "Η συνεργασία με τον Balenciaga ήταν τόσο διασκεδαστική για την ομάδα μας, μάς επιτρέπει να αξιοποιήσουμε τον ενθουσιασμό και την ενέργεια που προκύπτουν από απρόσμενες συνεργασίες" πρόσθεσε.

O Demna Gvasalia, διευθυντής δημιουργικού του Balenciaga, πρόσθεσε στα υποδήματα girly λεπτομέρειες και προτίμησε έντονες αποχρώσεις του ροζ, του κίτρινου και του πράσινου. Η μόδα έχει φλερτάρει ξανά με τα Crocs - ο Κρίστοφερ Κέιν ήταν ο πρώτος σχεδιαστής που συνεργάστηκε με το εμπορικό σήμα.

Στην πραγματικότητα, το λεγόμενο Ugly Shoe γίνεται μόδα. Σανδάλια, σαγιονάρες και παπούτσια πεζοπορίας όλα εξευγενίζονται από τους σχεδιαστές. Παρατηρείται μία στροφή σε υποδήματα με μαλακό πέλμα συχνά από συνθετικά, εναλλακτικά υλικά αντί για δέρμα.

Ο Gvasalia εξήγησε ότι βρήκε τα Crocs απίστευτα μοντέρνα το χαρακτήρισε πολύ πρωτοποριακό και ελαφρύ υπόδημα.

"Είμαστε στο 2017 και τα παπούτσια που περάσαμε χρόνια προσπαθώντας να ξεχάσουμε έχουν γίνει τα είδη υπόδησης του μέλλοντος" σχολιάζεται σε δημοσίευμα του το Vanity Fair.

bal2


Διαβάστε επίσης

Sonia Rykiel: το Παρίσι τιμά τη βασίλισσα του στιλ με το δικό της δρόμο

Μετά το Παρίσι: το Μιλάνο υποκλίνεται στον γλύπτη της μόδας Αζεντίν Αλαϊά για πρώτη φορά

Ένα παπούτσι που μεγαλώνει μαζί με το παιδί σας

Βurberry & άλλοι οίκοι πολυτέλειας καίνε προϊόντα αξίας εκατομμυρίων. Γιατί;