ΜΟΔΑ

Black Friday: Εταιρία ένδυσης δωρίζει έσοδα $10 εκατ. για το περιβάλλον

Black Friday: Εταιρία ένδυσης δωρίζει έσοδα $10 εκατ. για το περιβάλλον

Η εταιρία casual και υπαίθριας ένδυσης Patagonia θέλησε να τιμήσει την έμπνευση πίσω από το εμπορικό της σήμα κάνοντας μια κίνηση άξια μίμησης και παραδειγματισμού.

Με απόφαση της, η εταιρία δωρίζει το σύνολο των πωλήσεων της Black Friday σε περιβαλλοντικές οργανώσεις σε όλο τον κόσμο. Το ρεκόρ εσόδων ύψους 10 εκατομμυρίων δολαρίων -περίπου πέντε φορές υψηλότερη από ό, τι αναμενόταν- θα διατεθεί για καλό σκοπό με αποδέκτες μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς που αγωνίζονται "για την προστασία του αέρα, του νερού και του εδάφους μας για τις μελλοντικές γενιές".

H εταιρία είναι απόλυτη. "Η επιστήμη μας το λέει δυνατά και ξεκάθαρα: Έχουμε πρόβλημα" σχολίασε ο εκπρόσωπος της εταιρίας ένδυσης Corley Kenna.

Με το να είμαστε ενεργοί πολίτες στις κοινότητες, μπορούμε να υψώσουμε τις φωνές μας για την υπεράσπιση των πολιτικών και των κανονισμών που θα προστατεύουν την άγρια φύση και την άγρια ζωή, τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, να χτίσουμε μια σύγχρονη ενεργειακή οικονομία που θα βασίζεται στις επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, και, πιο αποφασιστικά, να εξασφαλίσουμε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα παραμείνουν πλήρως δεσμευμένες στους στόχους που ορίζονται στη συμφωνία του Παρισιού για την αλλαγή του κλίματος" δήλωσαν οι εκπρόσωποι των πολιτών της Παταγονίας.

Οι Έλληνες και η δική τους Μαύρη Παρασκευή

Τη συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών αναλύει μετά από διαδικτυακή έρευνα του το Εργαστήριο Μάρκετινγκ MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Σκοπός της έρευνας ήταν η καταγραφή της συμπεριφοράς και της στάσης των Ελλήνων/ίδων καταναλωτών/τριών στην πρακτική του Black Friday. Το ερωτηματολόγιο της έρευνας αναρτήθηκε σε διάφορες σελίδες στο Facebook και στο Linkedin.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης φαίνεται ότι αποτέλεσαν την κύρια πηγή ενημέρωσης των καταναλωτών/τριών για την εφαρμογή του Black Friday στην Ελλάδα.

Το 44% των ερωτηθέντων ενημερώθηκαν μόνο από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ ως δεύτερη μοναδική πηγή ενημέρωσης ήταν οι γνωστοί και φίλοι (9,3%). Χαρακτηριστικό είναι ότι μόνο σε ποσοστό 8% ενημερώθηκαν αποκλειστικά από τις διαφημίσεις που προβλήθηκαν στην τηλεόραση.

Από την έρευνα φαίνεται ότι οι καταναλωτές/τριες δεν ανταποκρίθηκαν, όπως πιθανόν περίμεναν τα εμπορικά καταστήματα, στην πρακτική Black Friday. Μόνο 32% του δείγματος πραγματοποίησαν αγορές κατά την ημέρα Black Friday εκ των οποίων 82% προτίμησαν να επισκεφθούν τα εμπορικά καταστήματα, ενώ μόνο 11,1% έκαναν αγορές μέσω διαδικτύου.

Επίσης, σε ποσοστό 6,5% αγόρασαν προϊόντα και από τα καταστήματα αλλά και από το διαδίκτυο. Οι καταναλωτές/τριες πλήρωσαν για τις αγορές τους με μετρητά σε ποσοστό 58% και με χρεωστική κάρτα σε ποσοστό 26%, ενώ μόνο 10% χρησιμοποίησαν πιστωτική κάρτα. Σε ποσοστό 6% έγιναν πληρωμές με μετρητά και με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα.

Οι περισσότερες αγορές έγιναν από καταστήματα καλλυντικών, νέων τεχνολογιών και ένδυσης/υπόδησης.

Στην έρευνα διευκρίνζεται ότι μια πιθανή ερμηνεία της μικρής συμμετοχής των Ελλήνων καταναλωτών/τριών μπορεί να είναι τα μικρά ποσοστά έκπτωσης που προσέφεραν οι εμπορικές επιχειρήσεις γεγονός που δεν κινητοποίησε τους/τις καταναλωτές/τριες να προβούν σε αγορές και να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα.

Επιπλέον, μια άλλη ερμηνεία των συγκεκριμένων αποτελεσμάτων μπορεί να σχετίζεται με το υψηλό ποσοστό ανέργων (37%) που συμμετείχε στο δείγμα το οποίο έχει περιορισμένη οικονομική δυνατότητα να πραγματοποιήσει αγορές ακόμα και με έκπτωση.

* Το Εργαστήριο Μάρκετινγκ MARLAB ιδρύθηκε τον Φεβρουάριο του 2015 στο Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και έχει ως σκοπό να προάγει την έρευνα και την εκπαίδευση στο αντικείμενο του μάρκετινγκ. Το MARLAB διαθέτει 37 μέλη εκ των οποίων τα 5 είναι μέλη του Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) - καθηγητές του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, 2 υποψήφιους διδάκτορες και 30 φοιτητές/τριες εθελοντές.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ