ΜΟΔΑ

Porno chic: Υποκινεί σε βιασμό η νέα καμπάνια του Yves Saint Laurent;

Porno chic: Υποκινεί σε βιασμό η νέα καμπάνια του Yves Saint Laurent;
REUTERS/Charles Platiau

Η γαλλική μόδα καλείται ξανά να λογοδοτήσει. Αυτή την εβδομάδα ο διάσημος οίκος υψηλής ραπτικής Yves Saint Laurent καλείται να πάρει θέση για τη νέα διαφημιστική καμπάνια του. Σε αυτή τα μοντέλα ποζάρουν σε αισθησιακές πόζες αλλά οι σφοδρές αντιδράσεις στη Γαλλία ίσως οδηγήσουν στην απαγόρευσή της.

Σε μία από τις φωτογραφίες αυτές, ένα μοντέλο ποζάρει με τα πόδια ανοικτά, φορώντας ψηλές γόβες και δικτυωτό καλσόν.

Σε μια άλλη φωτογραφία, μια νεαρή γυναίκα, λιποβαρής, φοράει επίσης γόβες στιλέτο αλλά και πατίνια. Σκύβει πάνω σε ένα σκαμπό, σε μια πόζα που κρίνεται υπερβολικά προκλητική.

Λίγα 24ωρα πριν από την Ημέρα της Γυναίκας την 8η Μαρτίου, η εκστρατεία προκαλεί την κατακραυγή των χρηστών του Twitter και η ετικέτα #YSL Retire Ta Pub Dégradante (YSL απόσυρε την εξευτελιστική διαφήμισή σου) σαρώνει το Διαδίκτυο.

2017 03 06T170305Z 638001120 RC19B0691B70 RTRMADP 3 FASHION SAINTLAURENT ADVERTISING

Reuters

Την ίδια ώρα η Εποπτική Αρχή Διαφήμισης (ARPP) επισήμανε σήμερα ότι αυτές οι αφίσες συνιστούν "μια αδιαμφισβήτητη παράβαση" και η επιτροπή δεοντολογίας θα αποφανθεί την Παρασκευή επί της συγκεκριμένης εκστρατείας, είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Στεφάν Μαρτέν, ο γενικός διευθυντής της ARPP.

Η αρχή έλαβε μέσω του ιστοτόπου της περίπου 50 διαμαρτυρίες (που τις προκάλεσαν) "ποικίλοι λόγοι".

"Εξευτελίζει τη γυναίκα"

"Εξευτελιστικές φωτογραφίες", "γυναίκες-αντικείμενα", "ανάδειξη της ανορεξίας" αλλά και "υποκίνηση σε βιασμό μέσω της ιδέας των ανοικτών ποδιών" είναι μερικές από τις διαμαρτυρίες για την καμπάνια.

"Υποβιβασμός της γυναίκας, (...) γυναίκα που προσφέρει τον εαυτό της... αυτή είναι η ποικιλία των εικόνων τις οποίες στέλνει αυτού του είδους η εκστρατεία στους νεαρούς πολίτες, που είναι περισσότερο ευάλωτοι" υπογράμμισε ο Στεφάν Μαρτέν.

"Δεν είμαι βέβαιος ότι όλες οι γυναίκες πελάτισσες θέλουν να συνδέονται με αυτές τις εικόνες".

"Aυτή η διαφήμιση περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία μιας σεξιστικής διαφήμισης: υπερβολικό σεξουαλισμό, η γυναίκα υποβιβάζεται σε αντικείμενο, παίρνει στάσεις υποταγής... Σε επίπεδο συμβολισμού είναι βίαιη" σχολίασε η Ραφαέλ Ρεμί Λελέ, εκπρόσωπο τύπου της οργάνωσης Osez le Féminisme.

Σε επικοινωνία με το Γαλλικό Πρακτορείο ο οίκος Yves Saint Laurent δεν θέλησε να σχολιάσει.