ΜΟΔΑ

We wear culture: Η Google μας καταδύει στην λυρική ιστορία της μόδας

We wear culture: Η Google μας καταδύει στην λυρική ιστορία της μόδας

Ο κολοσσός της τεχνολογίας Google γνωρίζει ότι η μόδα είναι κομμάτι από το ύφασμα του πολιτισμού που μας ενώνει και επενδύει σε αυτό με όλα όσα έχει στη διάθεση του για να αφηγηθεί τις ιστορίες πίσω από τις τάσεις. Αναδεικνύοντας τα αφηγήματα πίσω από τις τάσεις το We Wear Culture είναι το επαναστατικό project της Google Arts and Culture που μας καλεί σε ένα ταξίδι στην καλαισθησία χωρίς γυρισμό με την συνέργεια της εικονικής πραγματικότητας.

Τα ρούχα που έγραψαν ιστορία, τις γόβες της Μέριλιν Μονρόε και το μαύρο φόρεμα που καθιέρωσε η Chanel απενοχοποιώντας ένα χρώμα για πάντα είναι μερικές από τις ιστορίες που καλούμαστε να ανακαλύψουμε ξανά από την αρχή.

Περισσότερα από 180 μουσεία, ινστιτούτα μόδας, σχολές, αρχεία και άλλοι οργανισμοί του χώρου της μόδας από τη Νέα Υόρκη, το Λονδίνο, το Παρίσι, το Τόκιο, το Σάο Πάολο και πολλά άλλα μέρη συνεργάζονται προκειμένου να φέρουν τρεις χιλιετίες της μόδας στα χέρια σας μέσω της πρωτοβουλίας της Google Arts and Culture δίνοντας τη δυνατότητα στον εικονικό επισκέπτη να χαθεί μέσα σε περισσότερα από 30.000 αντικείμενα πόθου που είναι κατηγοριοποιημένα ανά χρώμα ή ανά χρονολογία.

Στα παραπάνω από 450 οπτικά εκθέματα ξεδιπλώνονται ιστορίες για τον αρχαίο Δρόμο του μεταξιού ή την ανατρεπτική μόδα της βρετανικής punk, το denim που αναδείχθηκε από φόρμα εργασίας των μεταλλωρύχων σε
πυλώνα του street style, τη διάσημη Βραζιλιάνα Carmen Miranda έκανε γνωστές τις πλατφόρμες τη δεκαετία του ‘30 ή τις φλοράλ γραβάτες που καθιερώθηκαν με επιμονή από ένα μαγαζί του Λονδίνου στην Carnaby Street 5.

Το We wear culture μας συστήνει ξανά τους ηγέτες του στιλ, από την Coco Chanel στον Cristóbal Balenciaga, Yves Saint Laurent ή την ακτιβίστρια Vivienne Westwood.

Οι ιστορίες τεσσάρων ειδώλων που διαμόρφωσαν την ιστορία της μόδας αναπλάθονται μέσα από ταινίες εικονικής πραγματικότητας, οι οποίες σας επιτρέπουν να επισκεφτείτε τα μέρη όπου κατοικεί η ιστορία της μόδας.

Μέσω του YouTube ή με ειδικά γυαλιά εικονικής πραγματικότητας μπορείτε να παρακολουθήσετε τα ακόλουθα το We Wear Culture μας αποπλανεί στο Musée des Arts Décoratifs του Παρισιού, το Museo Salvatore Ferragamo της Φλωρεντίας και μας υπογραμμίζει την επαναστατικότητα και τη δεξιοτεχνία της Rei Kawakubo καθώς η Google γνωρίζει ότι στον κόσμο της μόδας τα μεγαλύτερα μυστικά και οι καλύτερες ιστορίες κρύβονται κάτω από το ύφασμα.

Οι άνθρωποι, ψυχές των τάσεων

google wear

Επαγγελματίες που δημιουργούν καπέλα, παπούτσια, στολές, πουκάμισα, κοσμήματα, δαντέλες, σχεδιάζουν γραβάτες, τσάντες, κατασκευάζουν κούκλες βιτρίνας, συνεχίζουν να δημιουργούν, να μετατρέπουν σχέδια και πατρόν σε ρούχα που μπορούν να φορεθούν, μεταφέροντας την τέχνη τους από γενιά σε γενιά με την Art Camera της Google να δίνει τη δυνατότητα να κάνουμε ζουμ σε εικόνες υπερ-υψηλής ανάλυσης -πώς αλλιώς μπορείς να απολαύσεις στην κάθε του λεπτομέρεια το διάσημο παλτό της Elsa Schiaparelli που άντεξε μέσα στο χρόνο;

Η Google μας καλεί να ανακαλύψουμε τους μηχανισμούς που κινούν τη βιομηχανία του στιλ, να συναντήσουμε κοινότητες μόδας που γράφουν ιστορία (βλ. η κοινότητα Avani της Ινδίας) αλλά και μας χαρίζει πρόσβαση στη μεγαλύτερη συλλογή ενδυμάτων παγκοσμίως, στο Metropolitan Museum of Art's Costume Institute Conservation Laboratory μέσα από ένα βίντεο 360 μοιρών.

Για να ξεδιπλώσει τις ιστορίες της ντουλάπας η Google συνεργάστηκε με τη YouTuber Ingrid Nilsen γνωρίζοντας ότι η μόδα είναι ραμμένη στο οικοδόμημα της κοινωνίας. "Φοράμε την ιστορία, φοράμε τις τέχνες. We wear culture" είναι το μότο μιας εξαιρετικά ευχάριστης έκπληξης από τη Google για τους εραστές του στιλ με παιδεία.

“Mπορείς ακόμη και να δεις την επικείμενη επανάσταση στα ρούχα. Μπορείς να δεις και να αισθανθείς τα πάντα στα ρούχα” έλεγε η εμβληματική διευθύντρια της Vogue, Diana Vreeland. Είχε τόσο μα τόσο δίκιο...

Η "συλλογή" ανοίγει σήμερα στο g.co/wewearculture και είναι προσβάσιμη μέσω της εφαρμογής Google Arts & Culture διαθέσιμη σε iOS σε Android.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ