Στην Ιαπωνία, το Ukiyo-e Project, το οποίο στοχεύει να απεικονίζει σύγχρονες εμβληματικές φιγούρες της ποπ σκηνής σε έργα ukiyo-e. Τώρα η χώρα που ο βρετανός καλλιτέχνης Ντέιβιντ Μπάουι λάτρεψε του ανταποδίδει την αγάπη με τρόπο αυστηρά παραδοσιακό. Το Ukiyo-e Project παρήγγειλε στον ζωγράφο Μασούμι Ισικάουα δύο έργα με τον Μπάουι με την τεχνοτροπία αυτής της παραδοσιακής ιαπωνικής ζωγραφικής που χάνεται στο χρόνο.

Στο πρώτο έργο, ο Ισικάουα άντλησε έμπνευση από τη φωτογραφία του Μπράιαν Ντάφι, με τον Μπάουι γυμνόστηθο και την κόκκινη αστραπή να πέφτει διαγώνια στο πρόσωπό του (το εξώφυλλο του Alladin Shane του 1973).

Ο Ιάπωνας ζωγράφος "βλέπει" τον Μπάουι ως Κιντομάρου, έναν γητευτή φιδιών της μυθοπλασίας της περιόδου Καμακούρα.

Στο δεύτερο έργο, ο Ισικάουα εμπνεύστηκε από τη φωτογραφία του Τέρι Ο'Νιλ για πρόμο του "Diamond Dogs" (1974) και φαντάζεται τον Μπάουι ως τον μάγο και διασκεδαστή Τακεζάουα Τότζι -μια εμβληματική φιγούρα της χώρας που συχνά απαθανάτιζε ο σπουδαίος Ιάπωνας ζωγράφος Ουταγκάουα Κουνιγιόσι.

"Μου γνέφει η Ανατολή - η Ιαπωνία - αλλά λιγάκι ανησυχώ ότι θα γίνω πολύ Ζεν εκεί, και το γράψιμο μου θα στερέψει" έλεγε ο ίδιος το 1980.

Η σύνδεση του Μπάουι με τη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου ήταν πολύ δυνατή. Νωρίς ενδιαφέρθηκε για το λαϊκό θέατρο Καμπούκι, κι αυτό φάνηκε στη γλώσσα σώματος που εξέλιξε επί σκηνής, στα κοστούμια του, στο μεϊκάπ.

Αργότερα, δούλεψε μαζί με τον σχεδιαστή μόδας Κανσάι Γιαμαμότο, με τον μουσικό Τομογιάσου Χοτέι, με τον σκηνοθέτη Ναγκίσα Όσιμα.

Δεν είναι η πρώτη φορά που το Project τιμά καλλιτέχνες της Δύσης. Έχουν προηγηθεί οι Kiss και Iron Maiden.

Και τα δύο έργα του Μπάουι θα εκτεθούν - μαζί με συμπληρωματικό έργο σχετικό με τη δημιουργία τους - από τις 23 Ιουνίου έως την 1η Ιουλίου στο BOOKMARC (ιδιοκτησίας Marc Jacobs), στο Ομοτεσάντο και είναι διαθέσιμα προς πώληση.

Διαβάστε επίσης