"Είμαι επαγγελματίας εικονογράφος και δεν είμαι οπαδός κανενός. Αρχή μου είναι να μην κάνω αρνητικά πορτραίτα ακόμη και αν αντιπαθώ κάποιον. Πιστεύω στο θετικό και προτιμώ να καταπιάνομαι με θετικά θέματα στις ώρες εργασίας μου" μου λέει ο διεθνής Έλληνας σε καταγωγή και Κύπριος από επιλογή εικονογράφος Χάρης Τσέβης για το πορτρέτο του Ντόναλντ Τραμπ που δημιούργησε για το The Hollywood Reporter, ένα ακόμη δυνατό brand στο πορτφόλιο του Τσέβη που έχει ήδη κατακτήσει το βλέμα με δουλειές του για τα TIME, το CNN  International ή τη Wall Street Journal.

Για τον Τραμπ, μια εικονογράφηση παραγγελία για οικονομικό ρεπορτάζ στη showbiz των εκατομμυρίων συμφερόντων και δολαρίων, ο Τσέβης δούλεψε με δολάρια, σκισμένα χαρτονομίσματα της δύναμης ως υλικό για την  τέχνη. Απρόσδοκητο; Για τον γεννημένο στην Αθήνα Τσέβη καθόλου -σε αυτή την περίπτωση πρόκειται για υποχρέωση.

Ένας αν όχι ο μόνος διεθνής Έλληνας που έχει καθιερώσει και υπερασπίζεται τη δύσκολη τέχνη των "ψηφιδωτών" πορτρέτων δημιουργώντας προσωπογραφίες των ισχυρών και σπουδαίων -ο Τσέβης έχει "απεικονίσει" τους Μπαράκ Ομπάμα, την Αμερικανική Ολυμπιακή ομάδα και την Εθνική ποδοσφαίρου των ΗΠΑ- για ακόμη πιο ισχυρά brands -Nike, IKEA, Toyota, έγκυρα ειδησεογραφικά μέσα με δεοντολογία και διαφημιστικές εταιρίες όπως η Leo Burnett Hong Kong, η Saatchi & Saatchi Los Angeles και η Publicis New York- ο Χάρης Τσέβης, σχολιάζει την επικαιρότητα.

Ως τέτοιος ο Τσέβης συνεργάστηκε με το THR για το οικονομικό ρεπορτάζ που αναλύει τις δυναμικές της αγοράς τους θεάματος μετά την εκλογή και την οικονομική πολιτική του Ντόναλντ Τράμπ.

Λίγο πριν την έκθεση του Endless Summer που μετά την Πάφο μεταφέρεται στη Λευκωσία στην The Collection Gallery γράφει, αποκλειστικά για το CNN Greece, για τη φιλοσοφία του, την υποχρέωση που έχει ένας καλλιτέχνης να επινοεί, τον Τραμπ και το Χρήμα.

Αναλύοντας ένα ακόμη δυνατό τεκμήριο του ταλέντου του ο Τσέβης σχολιάζει την επικαιρότητα ψηφίδα την ψηφίδα.

Τραμπ όπως Αυλωνίτης

"Ο Τραμπ προέκυψε ως παραγγελία για το περιοδικό. Μου ζητήθηκε να φτιάξω ένα πορτραίτο του Αμερικάνου προέδρου για το άρθρο που εξετάζει ποιά θα είναι η συνέπεια της πολιτικής Τράμπ στις απολαβές του κόσμου του Χόλυγουντ. Το κείμενο είναι σχετικά ουδέτερο. Εξετάζει τα στοιχεία και προσπαθεί να διακρίνει αν στο τέλος της ημέρας όσοι δουλεύουν στη βιομηχανία του θεάματος θα έχουν κάτι να κερδίσουν ως προς το διαθέσιμο εισόδημά τους.

Ήταν η πρώτη φορά που ασχολήθηκα με το πρόσωπο του Τραμπ. Και ήταν μια δουλειά, που όποια κι αν είναι η δική μου πολιτική τοποθέτηση ήταν - απο καλλιτεχνικής άποψης - πολύ ενδιαφέρουσα και προκλητική.

Ο Τραμπ διαθέτει από τα πιο εκφραστικά πρόσωπα της σημερινής δημόσιας ζωής. Έχει μια ροπή προς την γκριμάτσα, την “μουτριά” όπως θα έλεγαν οι κλασικοί της παλιάς Ελληνικής κωμωδίας. Υπάρχουν στιγμές που μου θυμίζει τον αξέχαστο Αυλωνίτη στο “Θησαυρό του Μακαρίτη” ή και τον Κωνσταντάρα στον “Εαυτούλη” μου.

Κάτι πολύ θετικό στην όλη ιστορία είναι πως είναι εξαιρετικά εύκολο να φτιάξεις ένα πορτραίτο του Τράμπ. Ειδικά σε μωσαϊκό.

Το πρόβλημα στα μωσαϊκά είναι πως δυσκολεύεις το θεατή να αναγνωρίσει το θέμα, εφόσον πρέπει να δει ταυτόχρονα το όλον και το μέρος, δηλαδή το πρόσωπο και τις ψηφίδες. Αν λοιπόν έχεις να κάνεις με κάποιο πρόσωπο που δεν είναι εύκολα αναγνωρίσιμο θα δυσκολευτείς πολύ.

Αν όμως έχεις να κάνεις με μια φυσιογνωμία που αναγνωρίζεται ακόμη κι όταν παραμορφώνει το πρόσωπό του τότε το έργο του εικονογράφου είναι απλούστατο.

Χρήμα όπως σπαζοκεφαλιά

Είναι επίσης ευχάριστο να δουλεύεις με χρήματα. Διατηρώ μεγάλη αγάπη για την τέχνη των χαρτονομισμάτων. Οι χαράκτες που τα έχουν φιλοτεχνήσει έχουν ξοδέψει απίστευτο χρόνο και ενέργεια στο να φτιάξουν πολύ όμορφες φόρμες. Ταυτόχρονα προσφέρουν πάμπολα κομμάτια που περιλαμβάνουν όλους τους τόνους που χρειάζονταν για ένα καλό μωσαϊκό.

Μοναδικό πρόβλημα πως τα σύγχρονα προγράμματα υπολογιστών βάζουν περιορισμούς στο άνοιγμα και την επεξεργασία χαρτονομισμάτων. Λογικό μιας και πρέπει να προστατέψουν το κοινό από τους παραχαράκτες.

Αν όμως ένας καλλιτέχνης, όπως εγώ, χρειάζεται να δουλέψει με χαρτονομίσματα πρέπει να βρεί τρόπους να παρακάμψει τους περιορισμούς και αυτό είναι συχνά μια σπαζοκεφαλιά".

Ποιος είναι ο Χάρης Τσέβης

Ο Χάρης Τσέβης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1967. Σπούδασε visual design στην Αθήνα και στο Μιλάνο και σήμερα ζει στην Πάφο.

Εργάζεται δεκαετίες στο χώρο της διαφήμισης και της επικοινωνίας, ενώ ταυτόχρονα διδάσκει και ερευνά οπτική επικοινωνία.

Τα ψηφιακά μωσαϊκά του Χάρη Τσέβη κερδιζουν διεθνή αναγνώριση και το προσωπικό του ύφος δημιούργησε σχολή και μιμητές παγκοσμίως.

Στο πελατολόγειό του μπορεί κανείς να βρει επιχειρήσεις από κάθε ήπειρο, όπως η Nike, η IKEA, η Toyota, μέσα ενημέρωσης όπως το TIME, το CNN και η Wall Street Journal και διαφημιστικές εταιρίες όπως η Leo Burnett Hong Kong, η Saatchi & Saatchi Los Angeles και η Publicis New York.

ObamaForObserver

Obama for Observer @ Charis Tsevis

Σημαντικό ρόλο έχει παίξει στη δουλειά του η ενασχόληση με δύο πολύ δημοφιλή θέματα, όπως ο αθλητισμός κι η πολιτική.

Έτσι είχε την τιμή να δει τα έργα του να χρησιμοποιούνται από την προεκλογική εκστρατεία του Προέδρου Ομπάμα, την Αμερικανική Ολυμπιακή ομάδα, την Εθνική ποδοσφαίρου των ΗΠΑ.

Ο Τσέβης δηλώνει “Kύπριος από επιλογή”. Ακόλούθησε το όνειρό του να εγκατασταθεί στην Κύπρο, όνειρο που είχε γεννηθεί σε κάποιες διακοπές πριν 7 χρόνια.

Ο Τσέβης παρουσιάζει την έκθεση Endless Summer που περιλαμβάνει μια σειρά από μωσαϊκά σε καμβά στη Λευκωσία στην The Collection Gallery από 14 Νοεμβρίου έως τις 15 Δεκεμβρίου.

Διαβάστε επίσης