Συνελήφθη ξανά η γυμνή καλλιτέχνιδα Deborah De Robertis στο Μουσείο Ορσέ

Η γεννημένη στο Λουξεμβούργο τολμηρή εικαστικός επισκέφθηκε την έκθεση “Λάμψη και αθλιότητα: Εικόνες πορνείας 1850-1910” στο εμβληματικό Μουσείο Ορσέ και ξάπλωσε με ηδυπάθεια μπροστά από τους επισκέπτες.

Διαβάστε επίσης

Η Deborah De Robertis “φορούσε μια φορητή κάμερα για να καταγράψει τις αντιδράσεις του κόσμου, ήταν μια εικαστική performance” δήλωσε ο δικηγόρος της, Tewfik Bouzenoune, και μας υπενθύμισε το σκάνδαλο που είχε προκαλέσει ο πίνακας όταν δόθηκε πρώτη φορά στο κοινό, το 1865.

Τότε, ο φιλόδοξος Μανέ ήθελε να σοκάρει τους πουριτανούς κριτικούς τέχνης με το έργο του στο ετήσιο Σαλόνι τέχνης της γαλλικής πρωτεύουσας. To έργο του “Ολυμπία” απεικονίζει μια γυμνή γυναίκα σε ένα ανάκλιντρο η οποία κοιτάζει μυστηριωδώς το θεατή, ενώ γύρω της είναι ένα μαύρο κορίτσι που την εξυπηρετεί και μια μαύρη γάτα. Τότε η γκαλερί αναγκάστηκε να προσλάβει δύο αστυνομικούς για την προστασία του έργου τέχνης καθώς αν και το κοινό είχε εξοικειωθεί με το γυμνό θέαμα, ο Μανέ ήταν πολύ ρεαλιστικός για να τον αντέξουν.

olympia

Η De Robertis ενάντια στον πουριτανισμό

“Είναι λάθος το μήνυμα που περνάει στον κόσμο η σύλληψη ενός καλλιτέχνη” συμπλήρωσε ο δικηγόρος Tewfik Bouzenoune.

Τα ίδια πάνω κάτω είπε και στις 29 Μαΐου του 2014 όταν η αμφιλεγόμενη performance artist φορώντας ένα μικροσκοπικό χρυσό φόρεμα μπήκε στην αίθουσα 20 του Ορσέ, κάτω από τον τολμηρό πίνακα του Γκιστάβ Κουρμπέ (Gustave Courbet), “Η καταγωγή του κόσμου” και έδειξε το αιδοίο της στο κοινό.

deborah

Πηγή: Deborah De Robertis/ Facebook


Διαβάστε επίσης

Γαλλία: Στο πλευρό των «κίτρινων γιλέκων» ο Λαφαζάνης

Επεισοδιακό και το 5ο «ραντεβού»: Χημικά, οδομαχίες και συλλήψεις

«Κίτρινα γιλέκα»: Το πέμπτο… ραντεβού των διαδηλωτών μέσα από φωτογραφίες

Επίθεση Στρασβούργο: «Σβήνει» ο Πύργος του Άιφελ