ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Κορωνοϊός: Μουσεία και αρχαιολογικοί τόποι της Ιταλίας στρέφονται στο διαδίκτυο

Κορωνοϊός: Μουσεία και αρχαιολογικοί τόποι της Ιταλίας στρέφονται στο διαδίκτυο
AP Photo/Gregorio Borgia

Επισκέψεις μέσω διαδικτύου μπορούν πλέον να κάνουν όσοι θέλουν να δουν τους πιο διάσημους αρχαιολογικούς τόπους της Ιταλίας, οι οποίοι έχουν κλείσει τις πύλες τους στο κοινό λόγω της εξάπλωσης του κορωνοϊού

Η Πομπηΐα και το Ερκολάνουμ αποφάσισαν να προσφέρουν στους λάτρεις των αρχαίων επισκέψεις μέσω του διαδικτύου και της εικονικής πραγματικότητας.

Μετά τις οδηγίες της κυβέρνησης, που καλεί τους πολίτες να μείνουν στο σπίτι, (# tuttiacasa), η Πομπηΐα, που έχει ανακηρυχθεί μνημείο της ανθρωπότητας κι αποτελεί τον τρίτο δημοφιλέστερο για τους τουρίστες προορισμό μετά το Κολοσσαίο στη Ρώμη και το Μουσείο των Ουφίτσι στη Φλορεντία, προτείνει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ένα βίντεο, που αφηγείται την ιστορία της πόλης η οποία θάφτηκε κάτω από την ηφαιστιακή τέφρα του Βεζούβιου, έξω από την Νάπολη.

Το βίντεο διατρέχει όλες τις διαδοχικές φάσεις της επιχείρησης για την ανασκαφή κι αποκατάσταση του αρχαιολογικού χώρου. Το διπλανό στην Πομπηΐα Ερκολάνουμ, δημοσιεύει κάθε Τετάρτη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης φωτογραφίες και βίντεο από τα ωραιότερα έργα που φιλοξενεί.

Το Μουσείο του Πέστουμ είχε την πρωτότυπη ιδέα να χρησιμοποιήσει τα αρχαιολογικά ευρήματα της συλλογής του για να ευαισθητοποιήσει τον πληθυσμό στον αγώνα κατά του κορωνοϊού, όπως για παράδειγμα τη συμβολική χρήση ενός αμφορέα ως υπενθύμιση στον κόσμο να πλένει τα χέρια του.

Την περασμένη εβδομάδα, πολλά μουσεία αναγκάσθηκαν να κλείσουν, όπως το περίφημο Ουφίτσι, με συνέπεια να καταφύγουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να συνεχίσει ο κόσμος να απολαμβάνει τα εκθέματά τους. Κλειστή παραμένει και η επετειακή έκθεση στη Ρώμη για τα 500 χρόνια από τον θάνατο του «φάρου» της ζωγραφικής της Αναγέννησης Ραφαήλ, η οποία έκλεισε για το κοινό λίγες ημέρες μετά τα εγκαίνιά της.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ